< Return to Video

Bruce Lipton - Moc Vědomí

  • 0:00 - 0:11
    Bruce Lipton, Iain McNay - Moc Vědomí
  • 0:11 - 0:15
    Zdravím Vás, vítejte na Conscious.tv. Jmenuji se Iain McNay
  • 0:15 - 0:19
    a mým hostem je Bruce Lipton. Vítej Bruci.
  • 0:19 - 0:22
    Ahoj, mockrát ti děkuju za tuto příležitost.
  • 0:22 - 0:27
    Bruce před pěti lety sepsal knihu Biologie víry,
  • 0:27 - 0:34
    která je velmi úspěšná v prodeji. A nedávno vydal další knihu Spontánní evoluce.
  • 0:34 - 0:41
    A budeme dnes mluvit o Brucově minulosti a jak se stal biologem a jak se dostal k poznání o
  • 0:41 - 0:49
    tom jak tělo pracuje, jak život pracuje. A taky budeme mluvit o obou těchto knihách.
  • 0:49 - 0:58
    Pojďme začít s tvou zkušeností kterou jsi měl když ti bylo 7let a poprvé jsi se podíval do mikroskopu.
  • 0:58 - 1:02
    Myslím že to byl začátek velkých změn ve tvém životě, ne?
  • 1:02 - 1:07
    -Určitě to byla velká změna. Byl jsem 7mi letý kluk, celý svět je mnohem větší než vy.
  • 1:07 - 1:16
    A když jsem se poprvé díval mikroskopem a viděl jsem měnivky. Uvědomil jsem si,
  • 1:16 - 1:24
    že se nepohybují náhodně, ale s určitým záměrem. Jako malý lidé. Ten nápad, že buňky jsou jako malý lidé.
  • 1:24 - 1:36
    Nadchlo mě to, protože tu byl svět menší než já. Bylo to jako dívat se do jiného světa.
  • 1:36 - 1:43
    A jak jsem pokračoval moje nadšení pro biologii pokračovalo a sílilo až jsem promoval
  • 1:43 - 1:53
    z elektronové mikroskopie. A vlétl jsem do struktury atomů a molekul které tvoří buňky.
  • 1:53 - 1:59
    Takže to semínko přišlo v 7 letech a dozrálo když jsem promoval.
  • 1:59 - 2:05
    -A tvoje matka ti koupila mikroskop takže jsi se i ve volném čase mohl věnovat tomu co tě bavilo.
  • 2:05 - 2:12
    -Jo, jako dítě jsem tím žil. Například jedno celé léto jsem se snažil udělat fotografii
  • 2:12 - 2:17
    skrze mikroskop. Dokázal jsem to vidět, ale vyfotit to byl problém.
  • 2:17 - 2:23
    Trvalo mi to celé léto ale na konci něj jsem konečně získal mikroskop za stovky dolarů
  • 2:23 - 2:33
    a podařilo se mi to. Bylo to díky trvání na tom, že to chci to chci tímhle způsobem studovat.
  • 2:33 - 2:38
    -Takže ses stal biologem. Co ses jako biolog naučil?
  • 2:38 - 2:44
    -Bylo to zajímavé protože jsem se stal biologem v oblasti Vývojové buněčné biologie.
  • 2:44 - 2:50
    Pracoval jsem na buňkách samozřejmě. A mým projektem bylo klonování kmenových buněk.
  • 2:50 - 2:55
    A je zajímavé jak někteří lidé si myslí že kmenové buňky jsou něco zbrusu nového.
  • 2:55 - 3:02
    Ale já jsem klonoval kmenové buňky už v roce 1976, před 40lety.
  • 3:02 - 3:08
    Významné bylo, že v průběhu mého výzkumu jsem zároveň vyučoval studenty medicíny.
  • 3:08 - 3:12
    Učil jsem je základům jak buňky pracují, prostě konvenční učení z učebnic.
  • 3:12 - 3:17
    Že geny kontrolují život. To čemu říkáme Genetické předurčení.
  • 3:17 - 3:22
    Víra že geny kontrolují tvoje vlastnosti, chování, tělo atd.
  • 3:22 - 3:29
    A co jsem při svém výzkumu zjistil bylo naprosto silné.
  • 3:29 - 3:33
    Dal jednu kmenovou buňku na petriho misku. A ta se dělila každých 10-12hodiny
  • 3:33 - 3:39
    Na 2, 4, 8, 16... buněk. Asi po dvou týdnech jsem měl tisíce buněk na této misce.
  • 3:39 - 3:43
    Ale co bylo unikátní, že byly všechny geneticky identické.
  • 3:43 - 3:50
    A pak jsem udělal experiment. Vzal jsem některé buňky a dal do jiné misky s rozdílným prostředím.
  • 3:50 - 3:54
    Takže to prostředí bylo jako kultivační médium. Ale můžete si to představit i tak,
  • 3:54 - 3:57
    že kultivační médium je i prostředí ve kterém žijeme my.
  • 3:57 - 4:00
    Vzduch, voda, jídlo, všechny věci v něm.
  • 4:00 - 4:05
    Takže jsem je takhle přemístil a ty buňky v tomto prostředí utvořili sval.
  • 4:05 - 4:12
    Potom jsem vzal z původní misky další buňky a dal jsem je také do jiného prostředí.
  • 4:12 - 4:18
    A ony vytvořili kost. A nakonec jsem opět vzal buňky z původní misky a dal jsem je do třetího prostředí.
  • 4:18 - 4:23
    A ony vytvořily tukové buňky. A v ten okamžik jsem byl konfrontován s touto skutečností.
  • 4:23 - 4:29
    Všechny buňky jsou geneticky identické jen mají jinou víru a poté se formují jako sval,kost nebo tuk.
  • 4:29 - 4:35
    Takže jednoduchá otázka. Co kontroluje víru buněk? A odpovědí je - Prostředí!
  • 4:35 - 4:38
    To byla ta jediná rozdílná věc, protože jinak byly ty buňky naprosto geneticky identické.
  • 4:38 - 4:43
    V tu chvíli jsem začal přemýšlet nad tím, že já tu učím jak geny kontrolují život.
  • 4:43 - 4:50
    Ale buňky se mi jevily tak, že prostředí je tím co je ovlivňuje.
  • 4:50 - 4:55
    Takže je to prostředí co ovlivňuje jejich život. A velmi jednoduchý experiment který to dokazuje je...
  • 4:55 - 5:02
    Když vezmu tyto buňky ze zdravého prostředí a přesunu je do méně zdravého prostředí,
  • 5:02 - 5:07
    tak buňky onemocní. A kdybych byl doktor buňek tak můžete říct:
  • 5:07 - 5:12
    Jaké léky můžete dát těmto buňkám? Ne, vy nemůžete dát těmto buňkám žádné léky.
  • 5:12 - 5:20
    Vy pouze změníte prostředí těch buňek a ony se opět přirozeně uzdraví.
  • 5:20 - 5:28
    -Takže,jak tě tento objev ovlivnil v té době? Protože ty jsi učil něco uplně opačného.
  • 5:28 - 5:33
    Učinil jsi tento experiment a uvědomil sis že to co učíš není tak uplně pravda.
  • 5:33 - 5:38
    -Absolutně.Měl jsem problém s mými kolegy kteří pochybovali o mé práci.
  • 5:38 - 5:41
    A když jsem jim ukázal svůj experiment tak souhlasili že prostředí ovlivňuje buňky,
  • 5:41 - 5:46
    ale oni to chtěli zjednodušit a říkali "No, to je jenom vyjímka, anomálie protože učíme genetickou kontrolu".
  • 5:46 - 5:54
    To nezapadalo do současného schématu. A tak co jsem se rozhodl udělat
  • 5:54 - 6:03
    po 10ti letech vyučování na univerzitě bylo odejít a sdělit jim, že už nemůžu být součástí tohohle.
  • 6:03 - 6:08
    A nemůžu učit něco o čem vím že je absolutně špatně. Odešel jsem protože jsem
  • 6:08 - 6:12
    viděl že učit víru v genetickou předurčenost bylo velice nesprávné.
  • 6:12 - 6:20
    Je to zajímavé protože já jsem tohle udělal v letech 1970 a teď po 40letech, hádejte co?
  • 6:20 - 6:31
    Nová věda, Epigenetika se objevuje. To co jsem já učil byla Genetická kontrola - kontrola geny.
  • 6:31 - 6:43
    Epigenetika ovšem, od slova "epi" znamená nad. Stejně jako epidermis je vrstva nad kůží,
  • 6:43 - 6:49
    tak epigenetická kontrola doslova znamená kontrola nad geny.
  • 6:49 - 6:56
    A to je nová věda v současné době. A pokud učíte genetickou kontrolu, učíte vlastně diskriminaci.
  • 6:56 - 7:05
    Říkáte že geny jsou tím co vše řídí a nedají se ovlivnit. A že jsme obětí našich genů.
  • 7:05 - 7:13
    Ale epigenetika odhaluje jak nás ovlivňuje prostředí. Stejně tak jako když měníte prostředí, měníte sebe.
  • 7:13 - 7:23
    A to z vás činí Mistra. Vy jste tím kdo má možnost změnit vnímání a odpověď.
  • 7:23 - 7:26
    Vy jste tím kdo ovládá své geny!
  • 7:26 - 7:33
    -Ale trvalo ti to nějaký čas začlenit to do svého života,že? Protože v tvé knize Biologie Víry
  • 7:33 - 7:38
    popisuješ jak jsi prošel ze šťastného období, přes smrt svého otce který umíral na rakovinu,
  • 7:38 - 7:50
    rozvod s tvou ženou a ty jsi nebyl šťastný. A v té době jsi měl "nešťastné geny". A nějakou dobu trvalo
  • 7:50 - 7:54
    abysis uvědomil že ve svém životě můžeš měnit věci.
  • 7:54 - 8:00
    -Ano,to je pravda. Přicházel jsem velmi silně, podvědomě ovlivněn svými starými přesvědčeními.
  • 8:00 - 8:05
    Všechno co jsem posbíral od mého dětství až do té doby o tom že geny jsou tím co kontroluje.
  • 8:05 - 8:12
    Bylo to legrační protože ve stejném okamžiku jsem začal s lidmi hovořit o této nové vědě,novém pohledu.
  • 8:12 - 8:22
    Jestli rozumíte co chci říct, může vám to vytvořit úžasný život. A lidi mi na to říkali
  • 8:22 - 8:26
    ale to je hezký co nám řikáš, ale tvůj život vůbec nevypadá tak jak slibuješ.
  • 8:26 - 8:34
    A tak jsem si uvědomil že to vlastně musím začít využívat ve svůj prospěch.
  • 8:34 - 8:43
    A že abych ve vědě změnil toto dogma musím ho nejprve uvést v aplikaci.
  • 8:43 - 8:50
    A to bylo změnou v mém životě. Řekl jsem si že to nebudu vyučovat dokud si to sám neověřím.
  • 8:50 - 8:58
    Tím že ovlivním svou víru, postoje, a další věci tak že mohu změnit svou biologii. A bylo to úžasné.
  • 8:58 - 9:04
    A trvalo to jen chvíli než jsem si uvědomil jak obrovské změny jsem schopem uskutečnit.
  • 9:04 - 9:11
    Jen tím změním svůj pohled na svět, nejen mou biologii a genetiku ale i to jakým způsobem
  • 9:11 - 9:23
    měním svět kolem mě. Takže jsem se dostal ze světa téměř sebedestrukce do světa velké moci.
  • 9:23 - 9:32
    A nejúžasnější věc kterou jsem zjistil že vlastně žiju v nebi. Protože já jsem to vytvořil.
  • 9:32 - 9:35
    -A jak prakticky jsi to vytvořil?
  • 9:35 - 9:45
    -Tak první věc je,že vnímání v tvé mysli o světě mění tvou biologii což mění tvé buňky.
  • 9:45 - 9:52
    Takže pokud kontroluješ jak tvoje mysl pracuje, můžeš ovládat svou chemii.
  • 9:52 - 9:58
    Ale pak se vynořil ten problém. Jsou tu dvě části mysli. Vědomí a Podvědomí!
  • 9:58 - 10:06
    Vědomí je tvá identita,duch... je kreativní mysl. Může přemýšlet o budoucnosti, analyzovat minulost,
  • 10:06 - 10:11
    řešit problémy. Ale Podvědomí je více zaměřené na návyky. Když se třeba něco učíte
  • 10:11 - 10:15
    a už víte jak to dělat, nemusíte nad tím přemýšlet a děláte to automaticky.
  • 10:15 - 10:21
    Většina z nás si myslí, že naše kreativní (vědomí) mysl ovládá naše životy.
  • 10:21 - 10:25
    A když se zeptáte "Hele, co chceš od života" a on řekne "Chci být zdravý,mít dobré vztahy".
  • 10:25 - 10:33
    A řeknete si že váš život ovládají tyto víry. Ale věda nyní objevila že naše vědomí utváří naše životy
  • 10:33 - 10:40
    pouze asi z 5% celkového času. - Takže nás ovládá podvědomí? - Ano, 95% času.
  • 10:40 - 10:48
    Takže jak potom dokážeš změnit podvědomí? V prvních šesti letech našeho života
  • 10:48 - 10:54
    náš mozek pracuje na tak že ještě nepoužívá vědomí. Takže prvních šest let dítěte
  • 10:54 - 11:12
    mozek pracuje na nízké frekveci Theta. Což je jako hypnóza. V tuto dobu jsme jako video rekordér
  • 11:12 - 11:18
    kdy nahráváme vše kolem nás, pozorujeme. Měníme a nasáváme víry a postoje do našeho podvědomí.
  • 11:18 - 11:25
    Nezískáváme ty informace z nás, ale z našeho okolí, rodiny, rodičů, společnosti.
  • 11:25 - 11:32
    Tyto víry jsou těmi nejzákladnějšími. Velmi zajímavé je že Jezuité říkali: Dejte mi dítě
  • 11:32 - 11:37
    kterému ještě není šest let a toto dítě bude věřícím do konce svého života.
  • 11:37 - 11:43
    Co tím říkali bylo to co teprve teď věda zjišťuje. Prvních šest let je programování.
  • 11:43 - 11:48
    Jakýkoliv program získáš, ten bude s tebou po zbytek tvého života.
  • 11:48 - 11:55
    A nyní vidíme že v tomto měli skutečně pravdu.
  • 11:55 - 12:05
    -Takže jsi schopný uvědoměle se podívat na svůj současný život a říci si
  • 12:05 - 12:16
    že budeš žít svůj život tak jak chci já, více vědomě.
  • 12:16 - 12:21
    -No, ve zkratce ano. Ale není to tak jednoduché jak se na první pohled zdá.
  • 12:21 - 12:29
    Mozek není v takové míře pod naší kontrolou. 95% řídí podvědomí.
  • 12:29 - 12:35
    - A jak jsi teda dosáhl výsledků v relativně krátkém čase?
  • 12:35 - 12:47
    -Vědomí se může naučit ze čtení knihy. Takže když o tom čtete knihu, řeknete si jak je fantastická,
  • 12:47 - 12:54
    ale váš život se nemění. Proč? Protože podvědomí je spíše zaměřené na zvyky,návyky.
  • 12:54 - 13:03
    Takže musíte mu musíte opakovat stále dokola. A pokud můžete zůstat vědomí, zít v přítomnosti
  • 13:03 - 13:12
    a když se objeví negativní myšlenka (70% našich myšlenek jsou negativní) a vy jí
  • 13:12 - 13:17
    dokážete zastavit... myšlenky jako "tohle nebude fungovat,to se nikdy nestane.."
  • 13:17 - 13:25
    Když je dokážete slyšet a vědomě je přerušit, změna víry se děje okamžitě. Prostě myslete pozitivně.
  • 13:25 - 13:32
    A jak to opakujete stále častěji vaše podvědomí se začíná učit, vzniká nový zvyk.
  • 13:32 - 13:43
    Musíte na tom pracovat. A protože vědomí dokáže myslet do budoucna a o minulosti.
  • 13:43 - 13:59
    Kdo teda řídí přítomnost? Je to podvědomí.
  • 13:59 - 14:12
    -Takže odpovědí je žít v přítomnosti, být uvědomělý, vědomý o tom co se právě děje.
  • 14:12 - 14:20
    A když se děje něco co nechcete, řeknete si že tohle nechcete a podíváte se na novou cestu z této situace.
  • 14:20 - 14:27
    - Přesně. A musíte to opakovat stále dokola. Včera jsem se na sebe rozzlobil protože
  • 14:27 - 14:34
    jsem stále opakoval tu samou věc dokola. A lidi to pak vzdávají protože jsou frustrovaní že to nefunguje.
  • 14:34 - 14:39
    Musí to být zvykem. Každý den to opakujete. V současné době tu jsou mnohé nové přístupy
  • 14:39 - 14:54
    jak ovlivnit podvědomí mnohem rychleji. A jsem tím nadšen. Ale je třeba být v přítomnosti.
  • 14:54 - 15:02
    Jsme natolik zasypáni informacemi, jsme zaneprázdnění. Vědomí stále zpracovává spoustu
  • 15:02 - 15:07
    informací,řeší problémy atd. Což v důsledku znamená že podvědomí současně řídí náš život.
  • 15:07 - 15:20
    Dám příklad: Máte blízkého přítele a když poznáte jeho rodiče zjistíte že se chová
  • 15:20 - 15:31
    stejně jako jeho rodiče. Řeknete mu, Bille ty jsi stejný jako tvoje rodiče. A Bill na to odpoví
  • 15:31 - 15:37
    Jak tohle můžeš vůbec říct?
  • 15:37 - 15:46
    Zaprvé: Každý v okolí vidí že Bill se chová jako jeho otec. Je naprogramován od svého otce.
  • 15:46 - 15:55
    Je to jen Bill kdo to nevidí. A zadruhé: Všichni jsme Bill. Protože všichni máme naprogramování
  • 15:55 - 16:01
    jen je nevidíme, nepozorujeme. A když jsme na ně upozorněni, odmítáme to.
  • 16:01 - 16:07
    My ani nevidíme co děláme. Proto se to nazývá podvědomí = pod vědomím.
  • 16:07 - 16:18
    -Ty jsi přišel až k tomu být tím nejšťastnějším člověkem na světě. Takže dokazuješ že to funguje.
  • 16:18 - 16:26
    -Určitě. Jak jsem řekl, když jsem to začal poprvé šířit mé vědomí to chápalo, ale podvědomí bylo stále
  • 16:26 - 16:32
    stejné. Můj život stále nebyl jaký jsem chtěl.
  • 16:32 - 16:43
    A znáš tu starou hru Kým bys chtěl být? A když jsem to konečně začal aplikovat a přepisovat
  • 16:43 - 16:48
    své podvědomí takže mě začalo podporovat spíše než mi bránit. A překonal jsem to omezování
  • 16:48 - 16:55
    našich možností a moci které ná vtiskuje společnost, rodiče jako děti. Tak když jsem začal toto
  • 16:55 - 16:59
    přepisovat. Najednou jsem s údivem sledoval jak neskutečně se můj život začal měnit.
  • 16:59 - 17:04
    Úžasné věci se začali dít, byl jsem zdravý. Už 20let jsem nebyl u doktora. Nepotřebuji žádné z jejich
  • 17:04 - 17:15
    léků, protože většina nemocí přichází ze stresu a protože nežijeme v souladu.
  • 17:15 - 17:19
    A když se naučíš zbavit se svých limitů které nám byli vtisknuty během dětství a nahradíš je programy
  • 17:19 - 17:24
    které tě podporují.. Hádej co? Život se stává nebem. A je to zajímavé když říkám lidem:
  • 17:24 - 17:28
    "Vy tvoříte svůj život" a oni se tváří jako "Já za to nechci mít zodpovědnost".
  • 17:28 - 17:32
    A já říkám, vy jste nevědeli že ho tvoříte svým podvědomím.
  • 17:32 - 17:42
    Třeba lidi kteří jsou zamilovaní. Když jste se poprvé zamilovali, byli jste zdraví?
  • 17:42 - 17:50
    Nojo, já jsem byl naprosto zdravý a měl jsem tolik energie že jsem mohl milovat celý dny.
  • 17:50 - 17:56
    Ani jsem nepotřeboval jíst. A život byl tak úžasný,nemohl jsem se dočkat dalšího dne.
  • 17:56 - 18:06
    Takže v tomto období "líbánek" nebyl život jako nebe na Zemi? Nojo, byl.
  • 18:06 - 18:17
    A víte, to nebyla náhoda. Vy ste to vytvořili. A to proto že jste se stali velmi uvědomělými
  • 18:17 - 18:24
    o sobě a nespoléhali jste na své návyky. A když se takhle zeptám té ženy jak dlouho se obléká.
  • 18:24 - 18:39
    Řekne mi že 15minut, ale když jde na schůzku, trvá jí to i 1 hodinu. Takže včera 15minut a dneska 1H?
  • 18:39 - 18:46
    Jak to? Protože včera jste se oblékala jak jste zvyklá, podvědomě. Děláte to tak každý den.
  • 18:46 - 18:54
    Ale dnes na schůzku se díváte do zrcadla, vědomě se ujišťujete že representuji sebe
  • 18:54 - 18:59
    jak nejlépe dokážu. Takže když žijete v přítomném okamžiku a jste uvědomělý,
  • 18:59 - 19:13
    život na Zemi se stává nebem. Je to těžké protože žijeme ve spěchu.
  • 19:13 - 19:22
    Vytváření reality je přístupné každému, pokud si toto uvědomíte a nezůstanete ovlivněni svými
  • 19:22 - 19:26
    starými návyky.
  • 19:26 - 19:34
    - Jedna z věcí která mě fascinuje ve tvé knize je, člověk má asi 50 bilionů buňěk v těle.
  • 19:34 - 19:40
    A tyto buňky jsou absolutně samostatné. Mají svou vlastní paměť, imunitní systém.
  • 19:40 - 19:47
    A ty jsi řekl že po dobu 2.7 miliard let byly na planetě jen jednobuněčné organismy.
  • 19:47 - 19:55
    -A v přírodě jakmile se buňka vyvine v tak inteligentní jak jen může být,
  • 19:55 - 20:01
    narazí na fyzickou překážku kterou je buněčná membrána. A po době jednobuněčných organismů
  • 20:01 - 20:15
    kdy evoluce skoro zastavila se buňky rozhodli sjednotit a vytvořit komunitu. Takže sdílení vědomí.
  • 20:15 - 20:22
    Je tu větší vědomí deseti buněk než jen jedné. Větší u milionu nebo miliard buněk.
  • 20:22 - 20:26
    Takže když se podíváte na člověka, my ho chápeme jako jednu bytost. Ale pravdou je,
  • 20:26 - 20:33
    že jsme tvořeni asi 50 biliony buněk a naše tělo je prostě obrovská komunita.
  • 20:33 - 20:39
    A co je velmi vzrušující když zmíním mojí práci s klonováním, že vezmeme li buňky
  • 20:39 - 20:42
    z vašeho těla a dáme je mimo tělo, tak mohou žít nezávisle na nás. Proč?
  • 20:42 - 20:46
    Protože mají svou inteligenci... A každá funkce ve vašem těle je přítomná také v buňce vašeho těla.
  • 20:46 - 20:53
    Moje sedmiletá vize se stává skutečností postupem času, že buňky jsou jako miniaturní lidé.
  • 20:53 - 20:59
    A když se pak zeptáte co se děje v našem těle. To je ten klíč protože ikdyž máte v těle 50 bilionů
  • 20:59 - 21:02
    buněk, tak mysl je tím kdo jim vládne.
  • 21:02 - 21:09
    Když vláda je v souladu s lidmi pak komunita prosperuje. Ale když vláda nespolupracuje,
  • 21:09 - 21:19
    nepodporuje své lidi, pak vláda způsobuje úpadek a destrukci celé komunity.
  • 21:23 - 21:31
    To je to co právě objevujeme, že naše mysl je tím co ovládá. A když když jsme v harmonii
  • 21:31 - 21:39
    s přírodou a s ostatními lidmi, pak podporujeme naše buňky velmi příznivou informací chemií.
  • 21:39 - 21:44
    -Takže harmonie znamená dodávat tělu dobrou stravu? - Ano.
  • 21:44 - 21:47
    -Nestresovat se. -Určitě.
  • 21:47 - 21:49
    -Být v pozitivním prostředí - Ano.
  • 21:49 - 21:56
    Je to jak jsem řekl. Když dám zdravé buňky do zkaženého prostředí, onemocní.
  • 21:56 - 22:04
    Ale vy jim nemusíte dávat léky, pouze je dostat do vhodného, příznivého prostředí.
  • 22:04 - 22:12
    A vtip který rád vyprávím je: My jsme vlastně Petriho miska pokrytá kůží.
  • 22:12 - 22:17
    Pod naší kůží je 50 bilionů buněk žijících v misce a kultivační médium je krev.
  • 22:17 - 22:21
    Takže když když změním kultivační médium, změním víru těch buněk.
  • 22:21 - 22:30
    Takže co ovlivňuje mou krev, mou chemii? Jsou to myšlenky které ovlivňují můj mozek.
  • 22:30 - 22:33
    A mozek uvolňuje chemii která je v souladu s mými myšlenkami.
  • 22:33 - 22:39
    Takže pokud jsem ve stresu tak mozek vylučuje jinou chemii než když otevřu své oči a uvědomím si že
  • 22:39 - 22:46
    jsem zamilován. Je to kompletně rozdílná chemie. A když se kohokoliv zeptáte: Jak se cítíš když jsi
  • 22:46 - 22:51
    zamilován a nebo jak se citíš když máš strach, tak je to obrovský rozdíl. A hádejte proč?
  • 22:51 - 22:59
    Protože všechny ty buňky plovou v této chemii. Takže chemie vznikající díky lásce
  • 22:59 - 23:19
    podporuje růst,uzdravení, imunitu. A naopak strach a stresové hormony zastavují růst, oslabují imunitu,
  • 23:19 - 23:23
    proto aby ušetřili energii. Protože když věříte že budete muset utéct tomu lvovi
  • 23:23 - 23:27
    potřebujete veškerou energii na to abyste to zvládli. Takže když je někdo ve strachu,
  • 23:27 - 23:32
    jejich energie je určena pro reakci typu "útěk nebo boj". A tato energie je sebrána na
  • 23:32 - 23:42
    úkor zdravý, imunitního systému. Takže čím víc jste ve stresu, tím horší chemii máte v těle.
  • 23:42 - 23:50
    To je velmi důležité. V naší evoluci strach a stres nebyli hlavní složkou života.
  • 23:50 - 23:56
    Hlavní složkou bylo být šťastný a žít v souladu. Čas od času přišel tygr - Dobře,
  • 23:56 - 24:06
    teď je na řadě stres, teď je na čase utéct. Ale jakmile utekli, vraceli se zpátky do harmonie.
  • 24:06 - 24:12
    A co dnešní svět? Dnes je to 24hodin denně utíkání před tygrem.
  • 24:12 - 24:22
    A tohle není biologicky možné ustát, protože chemie ochrany je v rozporu s chemií růstu.
  • 24:22 - 24:33
    -Je zajímavé jak je tělo vlastně obrazem toho v jakém stavu je nase lidstvo.
  • 24:33 - 24:51
    -Určitě. Darwinova teorie je dost limitující a nepřesná. Jen se zamysleme jaký je její
  • 24:51 - 24:54
    princip? Že evoluce je založena na boji o přežití, soutěži těch nejsilnějších.
  • 24:54 - 25:01
    Takže podle ní jsme všichni venku a snažíme se přežít, a jsme obklopeni strachem.
  • 25:01 - 25:11
    Takže každý den produkujeme stresový hormon do našeho tělo právě kvůli všemu tomu strachu.
  • 25:11 - 25:18
    Ale co je ve skutečnosti evoluce? Evoluce je založena na komunitě a spolupráci.
  • 25:18 - 25:22
    Naše tělo žije v souladu se všemi buňkami v něm. A ukazuje se že všichni lidé
  • 25:22 - 25:38
    jsou jako buňka v obrovské komunitě ostatních lidí. A vyvinul se tu superorganismus ,
  • 25:38 - 25:50
    kterému říkáme lidstvo. A nyní spolu lidé bojují navzájem. A já se ptám jak by to vypadalo
  • 25:50 - 25:57
    v lidském těle kdyby naše buňky spolu bojovaly navzájem? A to se nazývá autoimunitní onemocnění.
  • 25:57 - 26:05
    Destrukce. A toto onemocnění vás zničí zevnitř. A je to na vzestupu protože naše biologické životy závisí
  • 26:05 - 26:16
    na našem prostředí. Čím víc je kolem nás stresu a násilí, tím víc si toho bereme do sebe.
  • 26:16 - 26:19
    Což vede k rozrušení a nerovnováze v našem těle, buněčné komunitě.
  • 26:19 - 26:32
    -Co můžeme jako lidstvo dělat? Každý jednotlivec reprezentuje součást organismu, lidstva.
  • 26:32 - 26:38
    A ti inteligentní z nás se skutečně dívají jak se naše tělo chová a zároveň vidí co se děje kolem.
  • 26:38 - 26:54
    Co mohou lidé, součást reality, dělat když tato velká síla většiny působí tak silně?
  • 26:54 - 27:01
    -Ano, je to silné, protože každý mozek je jako přijímač a vysílač. Přijímá i signály které přichází
  • 27:01 - 27:05
    z okolí. A skutečně můžete pozorovat tyto aktivity přicházející z vnějšku pomocí
  • 27:05 - 27:08
    Magneto-encephalografie, která sleduje vaše mozkové funkce kdy máte nasazeny
  • 27:08 - 27:13
    na hlavě sensory. Ale nová verze této metody je již umístěna mimo hlavu a může číst
  • 27:13 - 27:20
    vaše mozkové funkce z okolí. Takže pokud může číst moje mozkovou činnost z vnějšku co se děje?
  • 27:20 - 27:24
    Já musím být tím pádem schopen vysílat své mozkové vlny. Takže všichni jsme jako
  • 27:24 - 27:30
    přijímací a vysílací systémy. Ale když se nacházíme mimo vlny a ikdyž se snažíme dostat se na ně zpět,
  • 27:30 - 27:40
    tak jsme strhávání. Jak je tedy možné v tomto světě přežít? Tak že se musíte vymanit z toho pole.
  • 27:40 - 27:47
    Neposlouchat ty historky, nevěřit prezentovanému strachu, hrozbám. A pochopit že my tvoříme
  • 27:47 - 27:54
    tento život. A když si kupujete výtvor někoho jiného, jen posilujete to co on vytváří.
  • 27:54 - 28:00
    Když chcete to co vy chcete, pak se začněte snažit. A čím uvědomělými se stáváte,
  • 28:00 - 28:05
    tím více se vymaňujete z okolního pole. V současnosti pozorujeme jak uvědomění
  • 28:05 - 28:13
    nabírá na síle. Což je evolucí lidstva a vzestupem nad toto okolí.
  • 28:13 - 28:19
    A uvědomujeme si že my jsme tím kdo vytváří realitu. Když pro sebe můžete vytvořit líbánky,
  • 28:19 - 28:26
    pak každý pro sebe začne vytvářet líbánky. Tak následně celý koncept války a násilí zmizí
  • 28:26 - 28:31
    protože všichni budou cítit lásku, budou v souladu, budou nadšení svým bytím.
  • 28:31 - 28:38
    A soutěživost a násilí ve kterém žijeme jen díky našem současným vírám a přesvědčením
  • 28:38 - 28:42
    zmizí. A skutečností je, že my se právě teď skutečně suneme tímto směrem.
  • 28:42 - 28:49
    Každým dnem, lidé sílí na své moci. Říkají "já nevěřím tomu co mi prezentuješ, nekupuju si
  • 28:49 - 28:52
    co se mi snažíš prodat". - Musíme vědomě stát mimo to. "Já nehodlám být součástí tohoto".
  • 28:52 - 28:55
    A je to zajímavé protože spousta lidí řekne: "Já do toho jdu a budu s tím bojovat".
  • 28:55 - 28:59
    Ale to není dobré, protože pokud bojujete s tím systémem, pak vysíláte energii
  • 28:59 - 29:05
    ať už je to pro nebo proti, posíláte ji právě tomu systému. Takže způsob jak ten způsob
  • 29:05 - 29:13
    zvrátit je nebýt jeho součástí. A je zajímavé jak třeba v Anglii žijí lidé o kterých nikdo nemá
  • 29:13 - 29:21
    povědomí. Žijí tady a pak támhle a ani britská vláda neví kdo jsou. A mají tento život v
  • 29:21 - 29:28
    nezávislosti na vládě. A když začneme tohle dělat, začneme zjišťovat že je nás tu stále víc, a poté víc než těch druhých.
  • 29:28 - 29:33
    A pak všichni my co jsme mimo ten systém se stávame vlastně novým systémem.
  • 29:33 - 29:36
    -Ano, to je ten zásadní bod kdy se věci začínají posouvat.
  • 29:36 - 29:41
    -Ano, a já si myslím že se tomu skutečně blížíme s rokem 2012. Je to velmi slibný začátek,
  • 29:41 - 29:47
    protože to není mystická záležitost. Skutečně se odehrávají změny například energetických
  • 29:47 - 29:55
    polí Země, protože Země mění svou pozici vůči mléčné dráze. Takže energie která přichází
  • 29:55 - 30:05
    ze všech těch hvězd a Slunce ovlivňuje to kým jsme. Když se mění pozice vůči poli mění se naše reakce,
  • 30:05 - 30:11
    protože my se vyvíjíme v tomto poli. A když se to pole mění, měníme se tak i my.
  • 30:11 - 30:19
    -V jedné z tvých knih mi přišla fascinující zmínka o placebo efektu a ne-placebo efektu.
  • 30:19 - 30:23
    -Je to legrační, protože spousta lidí ani neví co to placebo efekt je.
  • 30:23 - 30:36
    Medicína zjistila že 1/3 až 2/3 všech léčení, ať už je to operace nebo užívání léků,
  • 30:36 - 30:44
    není uskutečněna díky tomu procesu, ale tím, že ta osoba věří že ho ten proces vyléčí.
  • 30:44 - 30:49
    Když ti dám tenhle zbrusu nový lék který má fialovou barvu. Protože to ho činí opravdu spešl.
  • 30:49 - 30:58
    Je fialový! A všichni s nadšením říkají: "Jo, ten musí být speciální". Ale lidé opravdu věří,
  • 30:58 - 31:04
    že ten "lék" dřímá léčebný účinek. A podáte jim ho a ta osoba se začne uzdravovat.
  • 31:04 - 31:10
    A pak jim řeknete "ale to byla jen tableta s cukrem". Takže to uzdravení nepřišlo z léku,
  • 31:10 - 31:16
    přišlo díky víře. Takže to je moc víry v uzdravení. Je to znovu "Moc víry".
  • 31:16 - 31:29
    Ale o čem lidé nemluví je, že placebo efekt je založen na pozitivním myšlení.
  • 31:29 - 31:37
    Jaký je tedy důsledek negativního myšlení? Ah, no věda pro to má název "ne-placebo" efekt.
  • 31:37 - 31:43
    Ne-placebo efekt byl vědou prokázán jako vliv negativní myšlenky která ti může přivodit
  • 31:43 - 31:51
    nemoc, ale také tě může zabít. Můžeš být vystrašen k smrti. A proč je to tak důležité je,
  • 31:51 - 31:58
    že nejen pozitivní placebo tě dokáže ovlivnit, ale také i to negativní ne-placebo.
  • 31:58 - 32:04
    Negativní myšlenka pracuje uplně stejně jako pozitivní myšlenka, se stejnou silou.
  • 32:04 - 32:07
    Ale jde opačným směrem. Takže ve skutečnosti to není placebo a ne-placebo,
  • 32:07 - 32:10
    ale je to "Moc myšlenky"!
  • 32:10 - 32:14
    A pozitivní myšlenka že posune směrem k uzdravení, kdežto negativní myšlenka do nemoci.
  • 32:14 - 32:20
    Ale než se dostanu mimo téma, nechci aby lidé říkali "Nojo, další z těch co hlásá o
  • 32:20 - 32:26
    pozitivním myšlení." Ale ono to není jen o pozitivním myšlení. Je to silný závazek a úmysl
  • 32:26 - 32:31
    k tomu pozitivně myslet. A co je opravdu třeba je také podpora vašeho podvědomí.
  • 32:31 - 32:39
    Protože jestli vaše podvědomí nesouhlasí s tím co sděluje vědomí, tak to nefunguje.
  • 32:39 - 32:46
    Jak jsem řekl 95% času je u moci podvědomí a jen 5% vědomí. Takže pokud pouze ovlivňujete své pozitivní
  • 32:46 - 32:55
    myšlenky svým vědomím, přispíváte pouze 5%. A když podvědomí nemá stejné přesvědčení,
  • 32:55 - 33:05
    tak spolu ve skutečnosti soupeří.
  • 33:05 - 33:11
    -Pojďme se na to podívat prakticky. Když má třeba někdo chřipku... Co by měli prakticky dělat?
  • 33:11 - 33:22
    Měli by jít k lékaři a požádat o diagnózu? Souhlasíš s tím?
  • 33:22 - 33:29
    -Neříkám nechoďte k lékaři. Říkám jen, než půjdete k lékaři podívejte se kolem co se děje
  • 33:29 - 33:36
    ve vašem životě. Odkud ten stres přichází? Protože vaše tělo reaguje v závislosti
  • 33:36 - 33:44
    s vašimi životními zkušenostmi. Ty lidi co jsou na líbánkách. Nikdo neonemocní na líbánkách,
  • 33:44 - 33:49
    pokud je zamilovaný. To je proč jste absolutně zdraví. Ale když se vracíte zpátky do reality
  • 33:49 - 33:54
    to je to kdy se nemoc začíná objevovat. A my říkáme "Já jsem nemocný, něco musí být špatně s mojí
  • 33:54 - 34:02
    biologií." Ale ono to nezačalo s vaší biologií. Jen asi 2% nemocí souvisí s genetikou.
  • 34:02 - 34:10
    A 98% nemocí je způsobeno vaším prostředím. A když někdo řekne "Já mám geny rakoviny prsu"
  • 34:10 - 34:17
    "Já dostanu rakovinu"! Já řeknu, počkej, 50% žen s těmito geny dostane rakovinu.
  • 34:17 - 34:23
    Co s tou polovinou žen co nikdy nedostanou rakovinu? Co je to co ta lepší polovina
  • 34:23 - 34:34
    dělá že nedostane rakovinu? Odpověď je "Jejich životní styl je odlišný". Jejich strachy,
  • 34:34 - 34:43
    stres, obavy nejsou takové jako u těch co tu rakovinu skutečně dostanou.
  • 34:43 - 34:47
    Geny ti vlastně říkají že jsi náchylný k nějakému onemocnění, ale ta náchylnost je ovlivněna
  • 34:47 - 34:53
    tim jakým způsobem žiješ. Je zajímavé že studie říkají že když jsou děti adoptovány do rodiny
  • 34:53 - 35:00
    kde je rakovina. To adoptované dítě dostane rakovinu se stejnou pravděpodobností jako
  • 35:00 - 35:08
    ostatní z neadoptovaných potomků těchto rodičů. A vy řeknete "Ale to dítě přišlo s úplně jinými
  • 35:08 - 35:12
    genetickými dispozicemi." Ano, to totiž nebyly geny co vyvolalo rakovinu. Byl to ten životní styl.
  • 35:12 - 35:19
    Speciálně životní styl ve stresu. A pak se podíváte kolem a není divu že je každý nemocný. Každý den je plný
  • 35:19 - 35:29
    čím dál více stresu než ten předchozí. A když se tomu stresu vystavujete přijímáte tu
  • 35:29 - 35:37
    negativní vibraci která vás rozhodí, oslabí. Váš život je reflexí toho co vidíte.
  • 35:37 - 35:51
    -Asi je potřeba jít pár kroků na zpět a říci si "No necítím se dobře. Stejně jako vloni. Co se tedy
  • 35:51 - 35:54
    emocionálně děje v mém životě. Co se děje fyzicky?"
  • 35:54 - 36:02
    -Přesně tak. Já nechci říct nechoďte k lékaři. Já jsem tam byl také, ikdyž naposledy před 20lety.
  • 36:02 - 36:09
    Já jsem tenkrát šel k lékaři protože jsem měl zápal plic. A pak jsem viděl proč. Takovýho stresu co
  • 36:09 - 36:15
    v ten čas bylo v mém životě. A já jsem mu byl tenkrát uplně otevřený. Tak jsem si řekl:
  • 36:15 - 36:22
    "Můžu to ovlivnit svým vědomím?" A viděl jsem jak se ty bakterie množí rychleji než jsem
  • 36:22 - 36:29
    schopen ovládat své vědomí. Dobře, tak v ten okamžik bylo třeba vzít si penicilin.
  • 36:29 - 36:35
    Ale základem bylo nespoléhat na penicilin do budoucna. Takže jsem se postavil na
  • 36:35 - 36:42
    vlastní nohy. Vyvaroval jsem se stresovým situacím. A nemusel jsem tak podstupovat stresové
  • 36:42 - 36:46
    situace znovu. A už to je 20let.
  • 36:46 - 36:49
    -Takže tohle je inteligentní učení.
  • 36:49 - 36:54
    -Ano, nezavrhujte lékařství dokud se vaše vědomí nedostane dostatečně na výši.
  • 36:54 - 37:02
    Skutečností je že když lidé mají slabé vědomí a nedokáží manifestovat přesně to co chtějí,
  • 37:02 - 37:10
    potřebují se o sebe mnohem lépe postarat: jíst lépe, vyživovat svoje tělo, pohyb, prostě přispět ke svému
  • 37:10 - 37:15
    dobrému zdraví. Ale překvapením je, že pokud natolik posílíte svoje uvědomění,
  • 37:15 - 37:21
    stáváte se takovou osobou kterou nazýváme Ježíšem, tím kdo dělá všechny ty zázraky.
  • 37:21 - 37:36
    A co Ježíš říká o všech těch zázracích: "Vy to můžete udělat mnohem lépe než já,
  • 37:36 - 37:40
    ale vy tomu nevěříte!" A to je ta absolutní pravda! Protože když se stanete plně uvědomělými,
  • 37:40 - 37:46
    s touto vírou pak děláte zázraky. Zázraky spontánní remise například u osoby vážně nemocné,
  • 37:46 - 37:50
    která řekne "Já tomuhle prostě nevěřim. Já změním svou vizi života" a v tu chvíli
  • 37:50 - 37:53
    se změní jejich percepce. Oni mají moc toho čemu se říká spontánní remise.
  • 37:53 - 38:00
    Takže cílem je zvít plnou kontrolu do rukou vědomí a manifestovat život bytím plně uvědomělým
  • 38:00 - 38:08
    a přítomným. A říkat co přináší harmonii do vašeho života a odstranit nebo alespoň
  • 38:08 - 38:12
    vyhábat se co to jde tomu co přináší nesoulad, protože nesoulad venku způsobí jen
  • 38:12 - 38:14
    nesoulad uvnitř.
  • 38:14 - 38:20
    -Jestli to chápu správně, tak podvědomí se chová nevědomky.
  • 38:20 - 38:24
    A díky tomu o čem mluvíš se to neuvědomované podvědomí se stává vědomím.
  • 38:24 - 38:28
    A díky tomu se ta změna může stát.
  • 38:28 - 38:32
    -Ano. Když vědomí jde zpět a znovu to zpracovává, protože vědomí je tím co má rozhled.
  • 38:32 - 38:41
    A ty se pak stáváš svým podvědomím. Je to opravdu zajímavé. Podívej, lidé byli měli schopnost
  • 38:41 - 38:45
    léčit se už miliony let před tím než se tu objevili nějaké lékařské školy.
  • 38:45 - 38:50
    Protože my jsme schopni zcela se vyléčit. Když se řízneš nepotřebuješ jít k doktorovi.
  • 38:50 - 38:54
    To říznutí se zhojí samo. A všechny ostatní nemoci také mohou.
  • 38:54 - 39:07
    Ale když podvědomí během prvních 6ti let věku bylo naprogramováno. Kdykoliv se něco stalo
  • 39:07 - 39:12
    vzali vás k doktorovi. Takže jak nás to naprogramovalo bylo že když jsem nemocný
  • 39:12 - 39:17
    musím jít k doktorovi. Nenaprogramovalo nás to na "Uzdrav se sám".
  • 39:17 - 39:24
    A tady je to legrační co mám rád. Spousta lidí když jsou nemocní a jdou k lékaři
  • 39:24 - 39:30
    a pak řeknou "No to je legrační, můj stav se zlepšil na cestě k doktorovi, nebo čekáním v čekárně".
  • 39:30 - 39:36
    Vždycky jste schopni se vyléčit dokud nemáte naprogramováno že musíte k lékaři.
  • 39:36 - 39:47
    A často to co vám to říká je jen "jít k doktorovi". A ti lidé jsou nemocní a nemohou se uzdravit
  • 39:47 - 39:52
    jen proto, že jejich program říká "Nemůžu se uzdravit protože jsem nešel k doktorovi."
  • 39:52 - 40:04
    A po cestě k doktorovi uskutečnili tu podmínku jít k doktorovi a náhle z ničeho nic se cítí lépe.
  • 40:04 - 40:12
    Sedí v čekárně a cítí se mnohem lépe než před chvílí. A všechno je to kvůli programování.
  • 40:12 - 40:20
    Uspěli protože následovali naprogramování a šli k lékaři. A to bylo vše co museli udělat.
  • 40:20 - 40:32
    -Mluvíš ve své knize o tom jak se buňky automaticky stranní toxicitě a jdou vstříc výživě.
  • 40:32 - 40:38
    A vypadá to že jako lidské bytosti se toto snažíme dělat ale moc se nám to nedaří, že
  • 40:38 - 40:45
    se snažíme dostat se od toho co nám nedělá dobře a jít vstříc tomu co nám přináší štěstí
  • 40:45 - 40:48
    a spokojenost. Ale máme to trochu popletené, co myslíš?
  • 40:48 - 40:52
    -Ano. Ale zásadní je že jdeme vstříc tomu co SI MYSLÍME, že nám přináší radost.
  • 40:52 - 40:58
    To je to klíčové vyjádření. Já jsem se jednoho dnes rozhodl v domnění že mě to udělá opravdu
  • 40:58 - 41:07
    šťastným, koupit si krásné Ferrari. Tak jsem ho měl už tři dny v doma a uvědomil jsem si
  • 41:07 - 41:12
    že nejsem o nic šťastnější. Ve skutečnosti mi to přineslo jen další starosti protože pokaždé když jsem s ním vyjel
  • 41:12 - 41:19
    jsem samozřejmě nemohl jet jen 50 Km/h. A ve skutečnosti se mi to auto stalo přítěží.
  • 41:19 - 41:26
    A uvědomil jsem si že celý ten program že nás Ferrari udělá šťastnějšími byl vlastně jen
  • 41:26 - 41:33
    dalším matoucím naprogramováním. Není to to auto co tě činí šťastným. A začal jsem si uvědomovat
  • 41:33 - 41:37
    že to nejsou ani materiální věci. Co nás dělá šťastnými? Je to láska, dobré jídlo,
  • 41:37 - 41:45
    když tě obklopuje harmonie. Tyhle věci jsou... Jaká je cena za harmonii? No je to vlastně mít
  • 41:45 - 41:50
    kvalitní vztahy se svým okolím, které tě podporuje a naplňuje. Jaká je ta cena?
  • 41:50 - 41:59
    Ty miliardy lidí venku pobíhají a přemýšlí kolik asi peněz dnes vydělají. A pak si uvědomíte, že
  • 41:59 - 42:06
    i ti lidé co mají nejvíc peněz nejsou vlastně šťastní. A v čem to je? No programování bylo špatný!
  • 42:06 - 42:14
    Programování které říká hledej přátelství, společnost a lásku. To je to správné. To nás dělá šťastnými.
  • 42:14 - 42:23
    -Je to jako proces kdy poznáváme že některé věci nefungují abysme nakonec našli to co ano.
  • 42:23 - 42:28
    -To je pravda. Ale kolik máte lidí kteří projdou tím procesem, poznají co pro ně nefunguje
  • 42:28 - 42:32
    a pak tím procesem prochází zas a znovu. Někdo kdo říká "Jo, byl jsem ženatý 4x"...
  • 42:32 - 42:39
    Nojo, opakují tu samou chybu stále dokola a myslí si že napočtvrté se to možná naučí.
  • 42:39 - 42:43
    Ale jakýkoliv vzor aplikujete 3x za sebou znovu přinese ten samý výsledek dokud
  • 42:43 - 42:49
    vy sami se nezměníte. Ne váše přítelkyně, protože vy akorát měníte vzhled partnerky a její jméno,
  • 42:49 - 42:56
    ale stále aplikujete ten samý vzorec. Otázkou tedy je, můžete se naučit? Odpověď je ano.
  • 42:56 - 43:02
    Ale kolik lidí se skutečně poučí? Nemnoho, protože o tom přemýšlí jinak a třeba i tak že život
  • 43:02 - 43:04
    prostě jen je takový.
  • 43:04 - 43:08
    -To je ten problém že oni neznají své podvědomí.
  • 43:08 - 43:13
    -Přesně, dokud nezměníte své podvědomí, nedosáhnete změny. Podvědomí je o návycích.
  • 43:13 - 43:19
    Dokud nezměníte své návyky, budete je stále opakovat dokola. To je to proč se tomu říká zvyk.
  • 43:19 - 43:25
    Je to jako s definicí Šílenosti. Šílenost je provádět stejnou činnost stále dokola a očekávat
  • 43:25 - 43:33
    jiný výsledek. To je šílenost. Budete-li opakovat stále totéž dostanete vždycky totéž.
  • 43:33 - 43:41
    A pokud nám naše podvědomí stále dává tyto výsledky. Řešením je právě změna našeho
  • 43:41 - 43:45
    podvědomí. Protože podvědomí řídí naši zvykovou činnost. Máme ji od jiných lidí a to je
  • 43:45 - 43:52
    proč právě jen zřídka souhlasí s tím co opravdu chceme v našem vědomí.
  • 43:52 - 43:59
    Jsi to ty kdo vytváří ty programy. Ovšem ty důležité základy jako zvyky jsme si nahráli
  • 43:59 - 44:02
    z našeho prostředí jako děti.
  • 44:02 - 44:09
    -V úvodu knihy máš věnování které se mi opravdu líbí. Věnoval jsi ji Gaie (Gaia), matce nás všech,
  • 44:09 - 44:15
    nechť nám promine naše viny. Vidím v tom hodně moudrosti.
  • 44:15 - 44:20
    -Když jsem si poprvé začal uvědomovat tu jednoduchou pravdu bylo to jako starý
  • 44:20 - 44:25
    spirituální svět. Ale nyní už rozumím i biologickým souvislostem, že my jsme stvořeni podle
  • 44:25 - 44:30
    obrazu našeho prostředí. Takže jsme doplněni do našeho prostředí. A když tohle pochopíte
  • 44:30 - 44:37
    a uvědomíte si že vlastně systematicky ničíme naše prostředí a Gaiu. A jsme tak vlastně ohroženi naším
  • 44:37 - 44:49
    vlastním vyhumením. A skutečnost je že jsme vlastně nevěděli co děláme. Ale otázkou je jestli nám
  • 44:49 - 44:53
    vůbec Gaia umožní se k ní zpátky vrátit. A odpověď je zajisté ano,protože stejně tak
  • 44:53 - 44:58
    jako se někdo kdo byl na pokraji smrti může vrátit zpět díky tomu co se nazývá
  • 44:58 - 45:03
    spontánní remise se můžeme vrátit i my. Věda už poukazuje že se blížíme vlastnímu vyhubení.
  • 45:03 - 45:10
    Takže můžeme říct že jsme pacient v posledním stádiu nemoci. A jediné co nás může
  • 45:10 - 45:16
    zachránit a pomoci vrátit se zpět ke Gaie je změna našich přesvědčení. Vrátit se k souladu.
  • 45:16 - 45:24
    Procházíme dobou učení se odchodu ze současné civilizace která podkopává nejen lidstvo
  • 45:24 - 45:31
    ale také naše celé prostředí. A problém tedy je že my jsme pouhým doplňkem v prostředí.
  • 45:31 - 45:43
    A dokud budeme ničit prostředí, budeme vyloučeni. A to je proč vědci zjišťují že jsme krok o vyhubení.
  • 45:43 - 45:52
    Rád se omlouvám Matce přírodě "Moc mě to mrzí, ještě jsme to nepochopili, ale stále se učíme"
  • 45:52 - 45:58
    A stále více lidí, zejména mladých, konečně zjišťují důležitost toho že nemůžeme zničit
  • 45:58 - 46:05
    toto prostředí a přežít. A musíme se znovu sjednotit a vyjadřovat úctu Gaie, matce nás všech.
  • 46:05 - 46:12
    Protože pokud budeme vyjadřovat lásku Matce Zemi, ona nám lásku bude opětovat v životě který máme na tomto světě.
  • 46:12 - 46:22
    -Naprosto souhlasím. To na co se díváš v knize Spontánní evoluce je jak věda a spiritualita
  • 46:22 - 46:28
    se začíná setkávát. Bývaly velmi rozděleny. Vědecký svět který je velmi faktický a doložitelný.
  • 46:28 - 46:34
    A spiritualita která se snažila otevřít všechno. A nyní se opravdu setkávají jeden s druhým.
  • 46:34 - 46:39
    -Ano, je to zajímavé protože spirituální svět pořád mluvil o neviditelné síle která hýbe vším
  • 46:39 - 46:46
    a utváří hmotnou realitu. Což nazývali duchem. A věda vznikla vlastně jen tak že vědci řekli
  • 46:46 - 46:54
    duchovním "Podívejte, my nebudeme studovat vašeho ducha. My budeme studovat
  • 46:54 - 47:01
    jen ten fyzikální svět." A když Newton byl schopen předpovědět pohyb planet jen díky tomu
  • 47:01 - 47:05
    že se díval na fyzikální funkce, vědci si řekli že pokud můžeme rozumět jak pracuje vesmír jen díky
  • 47:05 - 47:12
    studiu fyzického světa, tak nepotřebujeme tu spiritualitu. Ale v roce 1925 byla klasická
  • 47:12 - 47:18
    Newtonovská fyzika vzána do širšího pojmu kterým je kvantová fyzika. A ta zdůrazňuje že
  • 47:18 - 47:26
    vesmír je tvořen energií, není tvořen hmotou! A jak teda kvantový fyzici nazývají tuto energii?
  • 47:26 - 47:31
    Oni to nazývají POLEM. Jaká je pak definice pole? "To miluju....."
  • 47:31 - 47:36
    Neviditelné hybné síly které ovliňují fyzikální / hmotný svět. O můj bože,
  • 47:36 - 47:40
    to je přece stejná definice jako spiritualita měla pro ducha/podstatu. Nojo!
  • 47:40 - 47:47
    Kvantová fyzika zdůrazňuje že pole je nadřazeno fyzickému světu. To jen opakuje
  • 47:47 - 47:54
    výrok spirituálních/duchovních lidí, kteří popisují neviditelnou sílu která utváří naší existenci.
  • 47:54 - 48:02
    Takže podle definice, nová věda - kvantová fyzika nás přivádí zpět do spirituální reality.
  • 48:02 - 48:09
    Doufejme že dogmatická přesvědčení církve která o těchto věcech hovořila ale nedovolovala
  • 48:09 - 48:14
    nám podle nich žít, a věda která je stále zaseknutá na stejném místě obě
  • 48:14 - 48:21
    ustoupí od svých dogmat. A umožní nám všem sjednotit se a uvědomit si že my všichni
  • 48:21 - 48:26
    jsme součástí tohoto neviditelného pole. My vlastně ani nežijeme v našich vlastních tělech
  • 48:26 - 48:32
    jestliže rozumíte že příroda řídí naše těla. My jsme součástí toho pole které nás ovlivňuje.
  • 48:32 - 48:37
    Ať už podle kvantové nebo spirituální definice. A když si znovu uvědomíme tu jednotu, nemůžeme být
  • 48:37 - 48:50
    vyloučeni z tohoto pole ani potrestáni tím polem, protože vy jste tím polem.
  • 48:50 - 48:55
    A možná tedy obě tyto dogmatické omezující víry zmizí, protože lidé vlastní jen svou
  • 48:55 - 49:06
    vlastní spiritualitu, jen svou vlastní odpovědnost. A neříkat "Ó, jaký duch provedl toho..."
  • 49:06 - 49:10
    Protože my jsme těmi tvůrci. Tohle stvoří nový svět, protože to čemu já věřím je,
  • 49:10 - 49:18
    že pokud jdete za průměrným člověkem kdekoliv na světě a zeptáte se ho:
  • 49:18 - 49:24
    Kdybys mohl vytvořit svůj svět, co bys rád? No, rád bych svět v míru, harmonii, nějaké jídlo a práci.
  • 49:24 - 49:31
    Není to úžasné jak všude na světě celá populace má ta samá přání? Jak je teda možný že to už nemáme?
  • 49:31 - 49:36
    Protože naše vedení,vlády neposilují tyto víry. Takže já věřím lidem, že převezmou vládu
  • 49:36 - 49:44
    nad tímto světem. A struktura která tu v současnosti je je struktura těsně před rozpadem.
  • 49:44 - 49:49
    Jakmile to zkolabuje, bude to naše příležitost se vyvinout z Darwinistického světa do
  • 49:49 - 49:57
    Holistického světa, který říká, že jsme všichni součástí stejného systému,
  • 49:57 - 50:02
    všichni jsme buňky v jednom těle. A když budeme spolupracovat v harmonii tak vytvoříme kouzlo
  • 50:02 - 50:05
    na tomto světě jako něco tak úžasného co nikdy předtím na světě nebylo.
  • 50:05 - 50:09
    Jsem velmi optimistický o naší budoucnosti.
  • 50:09 - 50:12
    -Myslím že je to skvělé místo na zakončení Bruci. Děkuji ti mnohokrát.
  • 50:12 - 50:16
    -To já ti mnohokrát děkuji. Tolik si vážím této příležitosti.
  • 50:16 - 50:28
    -Jen bych ještě ukázal Brucovi dvě knihy: The Biology of Belief a Spontanious Evolution.
  • 50:28 - 50:32
    Takže děkuji Bruci Liptonovi a děkuji Vám že jste sledovali Conscious.tv
  • 50:32 - 50:38
    Doufám že se zase brzy uvidíme. Nashledanou
  • 50:38 -
    Bruce Lipton - Moc vědomí
Title:
Bruce Lipton - Moc Vědomí
Description:

Bruce Lipton ' The Power Of Consciousness' Interview by Iain
McNay

more » « less
Video Language:
English
Duration:
50:57

Czech subtitles

Revisions