< Return to Video

Ellen Gallagher: Projections | Art21 "Exclusive"

  • 0:10 - 0:23
    Tahu ga, Anda masih ingat pencari dari tahun 70an? Saya benar-benar ada disitu dan saya punya pencari dan saya punya proyektor.
  • 0:23 - 0:33
    Saya boleh mengundang anak-anak lelaki ke kamar jika saya menunjukkan mereka gambar-gambar proyeksi yang saya punya ini dan itu sangat menyenangkan.
  • 0:33 - 0:45
    Saya benar-benar suka menampilkan gambar-gambar proyeksi ini dalam gelap dan mengisahkan cerita-cerita. Ada beberapa cerita yang seharusnya ditunjukkan kepada mereka, tetapi saya ubah urutannya dan buat cerita yang lain.
  • 0:45 - 0:51
    Itu seperti sebuah momen yang sangat menenangkan bagi saya, cerita-cerita yang saya buat ini.
  • 0:51 - 1:02
    Kisah Red Baron adalah yang terfavorit. Kemudian dicampur dengan Anda tahu, jika Anda bisa bayangkan, cerita ini tentang Bessie Smith
  • 1:02 - 1:11
    dan kecelakaan mobilnya dan dia tidak bisa ke rumah sakit... atau dia bisa ke rumah sakit dan mereka tidak merawatnya.
  • 1:11 - 1:21
    Jadi, slide-slide ini bercampur jadi satu dan berakhir jadi pertunjukan slide saya dengan narasi saya.
  • 1:21 - 1:30
    Dan Anda tahu, hal itu membuat orang-orang tetap diam. Maksud saya, biasanya saya sangat teritorial dan sering berkelahi dengan anak laki-laki di lingkungan saya dan mereka sangat,
  • 1:30 -
    paling tidak sementara, patuh dan diam dan mendengarkan.
Title:
Ellen Gallagher: Projections | Art21 "Exclusive"
Description:

Episode #054: Artist Ellen Gallagher recounts her childhood obsession with projecting films, paired with documentation of her work "Murmur" (2003-04) installed at Gagosian Gallery in New York.

Repetition and revision are central to Ellen Gallaghers treatment of advertisements appropriated from popular magazines. Initially, Gallagher was drawn to the wig advertisements because of their grid-like structure. Later she realized that it was the accompanying language that attracted her, and she began to bring these narratives into her paintings—making them function through the characters of the advertisements as a kind of chart of lost worlds. Upon closer inspection, googly eyes, reconfigured wigs, tongues, and lips of minstrel caricatures multiply in detail. Although her work has often been interpreted as an examination of race, Gallagher also suggests a more formal reading- from afar the work appears abstract and minimal, and employs grids as both structure and metaphors for experience.

Learn more about Ellen Gallagher: http://www.art21.org/artists/ellen-gallagher

VIDEO | Producer: Wesley Miller & Nick Ravich. Interview: Susan Sollins. Camera & Sound: Tom Hurwitz, Eddie Marritz, Mark Mandler, and Roger Phenix. Editor: Jenny Chiurco and Mary Ann Toman. Artwork Courtesy: Ellen Gallagher & Edgar Cleijne. Special Thanks: Gagosian Gallery, New York and Two Palms Press, New York.

more » « less
Video Language:
English, British
Team:
Art21
Project:
"Extended Play" series
Duration:
01:50
Dwi Rianto added a translation

Indonesian subtitles

Revisions