Those celebrating two birthdays | Massimo Cita | TEDxMantova

Title:
Those celebrating two birthdays | Massimo Cita | TEDxMantova
Speaker:
Massimo Cita
Location:
TEDxMantova
Description:

Il confronto con la morte diventa l’occasione per ridare la vita. In questo toccante talk, Massimo Cita spiega come il passaggio più difficile dell’esistenza possa rappresentare attraverso la donazione degli organi l’inizio di una nuova vita.

Massimo Cita,medico, lavora da più di 20 anni nel reparto di Anestesia e Rianimazione dell’ospedale Carlo Poma di Mantova.

Confrontation with death becomes the opportunity to restore life. In this touching talk, Massimo Cita explains how the most difficult passage of existence can represent the beginning of a new life through organs donation.

Massimo Cita, a doctor, has been working for more than 20 years in the Anesthesia and Intensive Care ward of the Carlo Poma Hospital in Mantua.

Follow us at https://www.facebook.com/tedxmantova #tedxmantova

This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community. Learn more at https://www.ted.com/tedx
Quando lo chiamiamo ci racconta che da piccolo voleva fare l’astronauta, il pompiere, il commissario e perché no… il dottore
Oggi, Massimo Cita lavora da più di 20 anni nel reparto di Anestesia e Rianimazione dell’ospedale Carlo Poma di Mantova.
“Da bambino avevo un atteggiamento timoroso verso la morte… Ho scelto poi un mestiere che mi ci mette a confronto spesso”.
In questa professione i confini tra morte e vita spesso si confondono: “Grazie alle donazioni, la morte di qualcuno significa vita o ritorno alla vitalità di qualcun altro.” This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community. Learn more at https://www.ted.com/tedx

more » « less
Video Language:
Italian
Team:
closed TED
Project:
TEDxTalks
Duration:
14:26
http://www.youtube.com/watch?v=NwxSQxl51Wk
Format: Youtube
Primary
Original
Synced
Added   by TED Translators admin
Format: Youtube
Primary
Original
Synced
This video is part of the closed TED team.

Subtitles download

Incomplete subtitles (1)

Completed subtitles (2)