Return to Video

NEWSNIGHT - پکسمن در برابر برند (مصاحبه کامل)

  • 0:01 - 0:05
    راسل برند، چرا تو، در جایگاه ویراستار یک مجلۀ سیاسی؟
  • 0:05 - 0:09
    خب، فکر کنم مثل وقتی میمونه که یه خانم جذاب بهت پیشنهاد میده!
  • 0:09 - 0:11
    من نمی دونم معیارهای معمول چطوریه.
  • 0:11 - 0:14
    آدمای زیادی رو نمی شناسم که ویراستار مجلۀ سیاسی باشن
  • 0:14 - 0:16
    بوریس {شهردار لندن: بوریس جانسون} یکی از اونهاست. نه؟
  • 0:16 - 0:19
    پس من، با موهای آشفته ام و شوخ طبعیم ...
  • 0:19 - 0:21
    ... که چیزی هم از سیاست سر درنمیارم، ایده آلم!
  • 0:21 - 0:23
    اما، این درسته که تو حتی رأی نمیدی؟
  • 0:23 - 0:25
    آره. نه. رأی نمیدم.
  • 0:25 - 0:27
    خب پس چطور این قدرت رو برای خودت قائلی که راجع به سیاست حرف بزنی؟
  • 0:27 - 0:32
    من این قدرت رو از الگوهای پیشینی که پیش از این بوده و کوته بینانه ...
  • 0:32 - 0:34
    و برای عده کمیه نمیگیرم
  • 0:34 - 0:39
    من به راهکارهای جایگزینی که ممکنه برای خدمت به بشریت مناسب باشه، رو میارم.
  • 0:39 - 0:42
    منظورم از جایگزینی، نظام های سیاسی جایگزینه.
  • 0:42 - 0:43
    که اونا چی هستن؟
  • 0:43 - 0:45
    خب جرمی، من هنوز ابداعشون نکردم
  • 0:45 - 0:48
    هفتۀ پیش باید مجله رو آماده می کردم. خیلی بار رو دوشمه.
  • 0:48 - 0:50
    ولی حرف من اینه که کاری که باید بکنن اینه که :
  • 0:50 - 0:52
    نباید کره ی زمین رو داغون کنن.
  • 0:52 - 0:55
    نباید شکاف عظیم اقتصادی (اختلاف طبقاتی) ایجاد کنن،
  • 0:55 - 0:57
    نباید نیازهای مردم رو نادیده بگیرن.
  • 0:57 - 1:01
    . بار سنگین «اثبات کردن» رو دوش کساییه که قدرتو در دست دارن، نه کسانی که به تازگی شروع به کار در مجله کردن!
  • 1:01 - 1:05
    در تصورت، مردم چه جوری می تونن قدرتو به دست بگیرن؟
  • 1:05 - 1:08
    خب، من فکر می کنم، یک سری نظام های سلسله مراتبی در طول زمان از طریق نسل ها،حفظ شده ...
  • 1:08 - 1:10
    اونا قدرت رو از طریق کسب رأی به دست میارن.
  • 1:10 - 1:12
    - خب، تو اینو میگی جرمی. ولی...
    - حتی از تو درخواست نمیشه که رأی بدی.
  • 1:12 - 1:16
    این خیلی کوته بینانه ست. یه جور ملاک تجویز شدۀ کوته بینانه ای ...
  • 1:16 - 1:17
    ... که در طول ...
  • 1:17 - 1:19
    در دموکراسی، شیوۀ کار همینه.
  • 1:19 - 1:23
    خب، فکر نمی کنم این شیوۀ کار خوب پیش بره، جرمی. با توجه به این که کره زمین مون داره از بین میره،
  • 1:23 - 1:25
    با توجه به این که شکاف اقتصادی به بالاترین حد رسیده.
  • 1:25 - 1:28
    چیزی که تو میگی اینه که هیچ آلترناتیوی وجود نداره؟ هیچ جایگزینی نیست؟ فقط همین سیستم و لاغیر؟
  • 1:28 - 1:31
    نه. من اینو نمی گم. من میگم وقتی نمیشه از تو بخوایم که رأی بدی،
  • 1:31 - 1:33
    چرا باید ازمون خواسته بشه به نقطه نظر سیاسی تو گوش بدیم؟!
  • 1:33 - 1:35
    مجبور نیستی به نقطه نظر سیاسی من گوش بدی
  • 1:35 - 1:37
    اینطور نیست که من از روی بی علاقگی رأی نمیدم.
  • 1:37 - 1:42
    رأی ندادنم به خاطر خستگی و درماندگیمه.
  • 1:42 - 1:45
    خستگی از این همه دروغ، خیانت و فریب طبقۀ سیاسی ایه ...
  • 1:45 - 1:47
    ... که در نسل های کنونی هست ...
  • 1:47 - 1:49
    ... و در حال حاضر به اوج رسیده.
  • 1:49 - 1:52
    طبقۀ پایین محروم و سرخورده ای وجود داره که ...
  • 1:52 - 1:54
    ... در این نظام سیاسی بازنمایی نمیشه.
  • 1:54 - 1:58
    بنابراین، رأی دادن، به معنی همدستی با این نظامه ...
  • 1:58 - 2:00
    ... و این چیزی نیست که من پیشنهادش کنم.
  • 2:00 - 2:01
    خب اگه اینطوره، پس چرا تغییرش نمی دی؟
  • 2:01 - 2:03
    راستش، دارم سعیمو می کنم.
  • 2:03 - 2:04
    خب، چرا با رأی دادن شروع نمی کنی؟
  • 2:04 - 2:06
    فکر نمی کنم کارساز باشه. مردم تا به حال رأی دادن ...
  • 2:06 - 2:08
    ... و همینه که الگوی کنونی رو ساخته.
  • 2:08 - 2:09
    آخرین باری که رأی دادی کِی بود؟
  • 2:09 - 2:10
    هیچ وقت.
  • 2:10 - 2:12
    تو هیچ وقت، تا به حال رأی ندادی؟
  • 2:12 - 2:13
    نه. فکر می کنی خیلی بده؟
  • 2:13 - 2:16
    یعنی این اعتقاد قلبی رو از قبل از 18 سالگی داشتی؟
  • 2:16 - 2:18
    خب، من اون موقع درگیر اعتیادم بودم!
  • 2:18 - 2:20
    چون من از شرایط اجتماعی میام که خونش به جوش اومده ...
  • 2:20 - 2:24
    ... از نظام بی تفاوتی که فقط به شرکت های بزرگ می پردازه و ...
  • 2:24 - 2:27
    ... جمعیتی رو که قرار بوده بهش خدمت کنه، به کلی نادیده میگیره.
  • 2:27 - 2:30
    تو طبقۀ سیاسی رو به خاطر اعتیادت سرزنش می کنی؟
  • 2:30 - 2:33
    نه، نه، نه. من میگم که بخشی از طبقۀ اجتماعی-اقتصادی ای بودم ...
  • 2:33 - 2:36
    ... که در نظام سیاسی کنونی محروم مونده و ...
  • 2:36 - 2:39
    ... اعتیاد، یکی از مسائلیه که به وجود میاره.
  • 2:39 - 2:43
    به دلیل محرومیت شدید و جمعیت فقیر، مردم به اعتیاد رو میارن.
  • 2:43 - 2:48
    همچنین، ضرورتی برای تعامل با نظام سیاسی فعلی احساس نمی کنن ...
  • 2:48 - 2:50
    ... چرا که می بینن این نظام براشون کاری نکرده.
  • 2:50 - 2:53
    می بینن که هیچ فرقی نمی کنه. می بینن که بهشون خدمتی نمیشه.
  • 2:53 - 2:55
    خب معلومه که کاری براشون انجام نمیشه اگر رأی ندن.
  • 2:55 - 2:59
    جرمی عزیز، من نمی گم که این بی تفاوتی از ما (به عنوان مردم) نیست.
  • 2:59 - 3:01
    این بی تفاوتی از جانب سیاستمداران میاد. اونها به نیازهای ما بی تفاوتن.
  • 3:01 - 3:04
    اونا فقط به شرکت های بزرگ سرویس میدن.
  • 3:04 - 3:10
    اینکه توریز (محافظه کاران) به دادگاه کشیده نمیشن و اتحادیه اروپا به دادگاه میاد، دلیلش چیه؟
    به خاطر اینه که دارن سعی می کنن حق الامتیاز بانکی رو محدود کنن؟
  • 3:10 - 3:12
    این اون چیزیه که داره به سر کشورمون میاد.
  • 3:12 - 3:13
    اینطور نیست؟
  • 3:13 - 3:15
    پس من چرا باید اهمیت بدم؟!
  • 3:15 - 3:17
    تو به دموکراسی اعتقاد نداری. چیزی که میخوای انقلابه. نه؟
  • 3:17 - 3:20
    کرۀ زمین در حال ویران شدنه. ما در حال به وجود آوردن طبقۀ فرودست هستیم.
  • 3:20 - 3:23
    مردم رو در سراسر دنیا استثمار می کنیم ...
  • 3:23 - 3:27
    ... و به هیچ یک از نیازهای واقعی و مشروع مردم توسط
    طبقۀ سیاسی مسلط، بها داده نمیشه.
  • 3:27 - 3:29
    همۀ اینا شاید درست باشه.
  • 3:29 - 3:30
    درست هست.
  • 3:30 - 3:33
    اما چیزایی که گفتی... دربارۀ خیلی از اونا باهاتون بحث نمی کنم.
  • 3:33 - 3:35
    چطوره که اینقدر باهات اختلاف دارم؟
  • 3:35 - 3:38
    نمیشه به خاطر ریشت باشه. چون به نظرم خیلی قشنگه!
  • 3:38 - 3:40
    و اگر به نظر Daily Mail خوب نیست، به نظر من هست!
  • 3:40 - 3:43
    من علیه اونام.
    بذار بلند و بلندتر بشه.
  • 3:43 - 3:46
    خیلی بی مزه ای.
  • 3:46 - 3:47
    فکر می کنی من مبتذلم؟
  • 3:47 - 3:48
    بله!
  • 3:48 - 3:51
    یه دقیقه پیش بهم پریدی چون دنبال انقلاب بودم.
    الآن مبتذلم.
  • 3:51 - 3:53
    انگار دارم همه جا جست و خیز می کنم!
  • 3:53 - 3:56
    من بهت نپریدم به خاطر اینکه دنبال انقلابی. خیلی از مردم انقلاب می خوان.
  • 3:56 - 3:58
    ولی ازت می پرسم که این انقلاب چطور خواهد بود؟
  • 3:58 - 4:00
    خب، میتونم بگم قراره چطور نباشه.
  • 4:00 - 4:03
    قرار نیست شکاف عظیمی بین ثروتمندان و فقرا بیفته.
  • 4:03 - 4:10
    مثلاً همینکه ثروت 300 آمریکایی معادل ثروت 85 میلیون آمریکاییه فقیره.
  • 4:10 - 4:15
    یا مثلاً در حالی که طبقۀ فرودست استثمار میشه
    و به طور مداوم نادیده انگاشته میشه،
  • 4:15 - 4:18
    کامرون و آزبورن به دادگاه میرن ...
  • 4:18 - 4:23
    ... تا از حقوق بانکداران برای گرفتن حق الامتیاز بانکی دفاع کنن!
    این همۀ حرف منه.
  • 4:23 - 4:26
    سؤال من اینه که طرح و نقشه چیه ؟
  • 4:26 - 4:29
    مبهم دربارۀ انقلاب حرف میزنی. منظورت چیه؟
  • 4:29 - 4:32
    برابری طلبی سوسیالیستی مبتنی بر توزیع مجدد ثروت ...
  • 4:32 - 4:37
    مالیات های سنگین برای شرکت ها ...
  • 4:37 - 4:39
    ... و مسئولیت عظیم برای شرکت های انرژی و هر شرکتی ...
  • 4:39 - 4:41
    که ازمحیط زیست بهره کشی می کنه.
  • 4:41 - 4:43
    من فکر می کنم مفهوم «سود» باید شدیداً کاهش پیدا کنه.
  • 4:43 - 4:47
    دیوید کامرون می گفت : "سود کلمۀ کثیفی نیست."
    من می گم سود کثیفه.
  • 4:47 - 4:49
    چرا که هر جا سود وجود داشته باشه،
    از یه طرف ضرر (کسری بودجه) به وجود میاد.
  • 4:49 - 4:52
    و نظام فعلی به این مفاهیم نمی پردازه.
  • 4:52 - 4:56
    پس چرا کسی رأی بده ؟
    چرا کسی علاقه داشته باشه به این موضوع ها؟
  • 4:56 - 4:57
    چرا باید این مالیات ها رو تحمیل کرد؟
  • 4:57 - 5:00
    فکر می کنم که لازمه. همونطور که نیاز به یک نظام اداری
    متمرکز هست. که ساخته شده مبتنی بر...
  • 5:00 - 5:02
    حکومت چی؟ چی به سر حکومت میاد؟
  • 5:02 - 5:07
    خب بهتره یه جور دیگه ازش نام ببریم. مثلاً adminbot (روبوت مدیرتی) که خودشون رو گم نکنن!
  • 5:07 - 5:09
    درسته. و چطور انتخاب میشن؟
  • 5:09 - 5:13
    جرمی... ازم نخواه که با تو بشینم تو یه هتل لعنتی برای مصاحبه ...
  • 5:13 - 5:15
    ... و یک سیستم آرمانی جهانی طراحی کنم!
  • 5:15 - 5:17
    نکته ای که میخوام بهش اشاره بکنم اینه که صرفاً وضعیت کنونی...
  • 5:17 - 5:19
    تو خواستار انقلابی!
  • 5:19 - 5:23
    بله. کاملاً. من خواستار تغییرم. خواستار آلترناتیو های اساسی.
  • 5:23 - 5:25
    آدمای زیادی باهات موافقن.
  • 5:25 - 5:26
    چه خوب!
  • 5:26 - 5:29
    نظام فعلی، درگیر هرجور مشکلی نیست و بله. اونا بی تفاوتن. بی تفاوت
  • 5:29 - 5:33
    بله
  • 5:33 - 5:36
    اگر قرار بود تو رو جدی بگیرن و رأی ندن...
  • 5:36 - 5:40
    آره. نباید رأی بدن. اونا باید، تنها کاری که باید انجام بدن
    اینه که خودشونو با رأی دادن اذیت نکنن!
  • 5:40 - 5:41
    چون برای هر کسی یه نقطه ای وجود داره که ...
  • 5:41 - 5:46
    ... وقتی بهش میرسی ...
  • 5:46 - 5:51
    ... با خودت میگی :" آها. الآن دیگه کافیه."
  • 5:51 - 5:55
    رأی ندین. تظاهر کردن رو کنار بذارین. بیدار شین.
    بیاین به واقعیت. وقتشه که حقیقت رو دریابیم.
  • 5:55 - 5:59
    چرا رأی؟ می دونیم که هیچ فرقی نمی کنه.قرار نیست فرقی بکنه.
    اینو از قبل می دونیم.
  • 5:59 - 6:02
    - چرا. فرق می کنه.
    - پس مثل اینکه تأثیر حرفام روی «وست هم یونایتد» بیشتر بوده و ...
  • 6:02 - 6:06
    ... خوشحالشون کرده و اونا به «سیتی» باختن متأسفانه!
  • 6:06 - 6:08
    شوخ طبعیت گل کرده!
  • 6:08 - 6:11
    خب، شوخ طبعی به اندازۀ جدی بودن ارزش داره.
  • 6:11 - 6:15
    فکر کنم به اشتباه، جدی بودن رو اشتباه گرفتی با...
  • 6:15 - 6:16
    نمی تونی مشکلات دنیارو با شوخ طبعی و بذله گویی حل کنی!
  • 6:16 - 6:21
    با نظام کنونی هم نمی تونیم حلشون کنیم.
    حداقل شوخ طبعی باحاله!
  • 6:21 - 6:22
    گاهی اوقات!
  • 6:22 - 6:24
    آره، آره. بعضی وقتا، جرمی.
  • 6:24 - 6:26
    بیا با رویکرد خوشبینانه بهش نگاه کنیم.
  • 6:26 - 6:29
    تو همۀ زندگی شغلیتو صرف کردی برای
    سرزنش کردن سیاستمدارا و نطق کردن براشون.
  • 6:29 - 6:32
    و وقتی یه کمدین مثل من میگه : " آره. اینا بی ارزشه...
  • 6:32 - 6:34
    ...چرا خودمونو باهاش درگیر کنیم؟"
  • 6:34 - 6:36
    تو به من می پری چون که من دیگه فقیر نیستم. خب. عذر میخوام ازت..!
  • 6:36 - 6:38
    من راجع به این بهت نپریدم.
  • 6:38 - 6:43
    فقط دارم ازت می پرسم که چرا باید جدی بگیریمت،
    وقتی انقدر ناواضح حرف می زنی دربارۀ...
  • 6:44 - 6:47
    اولاً برام مهم نیست که منو جدی بگیری.
  • 6:47 - 6:52
    من فقط اینجام که توجه ها رو به یه سری ایده جلب کنم.
    فقط میخوام یه کم بخندم.
  • 6:52 - 6:55
    حرف من اینه که آدمایی وجود دارن که ایده های
    آلترناتیو خیلی بهتری از من دارن...
  • 6:55 - 6:57
    ... و مهم تر از من،
  • 6:57 - 7:00
    بهتر از کسایی که مسئولیت کارها رو به عهده دارن. چرا؟
  • 7:00 - 7:03
    چون تلاشی برای حل مشکلات نمی کنن
  • 7:03 - 7:05
    بلکه تلاش می کنن رضایت مردمو به دست بیارن.
  • 7:05 - 7:09
    دقیقاً بر خلاف اقداماتی که مثلاً برای تغییرات آب و هوایی
    صورت می گیره که کاملاً بی تأثیره ...
  • 7:09 - 7:11
    ... و مشکلی رو حل نمی کنه.
  • 7:11 - 7:15
    خب فکر نمی کنی این امکان وجود داره که اگر اهمالی
    صورت گرفته به خاطر مقیاس مشکلاته؟
  • 7:15 - 7:19
    نه واقعاً. ممکنه که باشه ولی منظورم اینه که معناش این نیست.
  • 7:19 - 7:23
    ...
  • 7:23 - 7:27
    ببین دوست من، این چیزیه که با ورود به پارلمان متوجهش شدم :
  • 7:27 - 7:30
    دقیقاً دکوراسیون داخلیش مثل «اِتون» بود.
    همینطور مثل «آکسفورد».
  • 7:30 - 7:33
    بنابراین، یه سری افراد با ورود به اونجا فکر می کنن که :
    "اوه. این داره عصبیم می کنه."
  • 7:33 - 7:36
    و گروه دیگه ای که وارد میشن میگن : "همونطوریه که باید باشه."
  • 7:36 - 7:38
    من فکر می کنم این باید تغییر کنه.
  • 7:38 - 7:42
    ما دیگه نمی تونیم نظام هایی فریبکارانه و پر از غلط داشته باشیم
  • 7:42 - 7:46
    مگر اینکه این نظام ها در خدمت کرۀ زمین و ساکنینش باشه.
  • 7:46 - 7:48
    اجازه بقا داده بشه
  • 7:48 - 7:51
    نه نظامی که فقط به قشر خاصی (نخبگان) می پردازه،
  • 7:51 - 7:53
    و این چیزیه که الآن داره اتفاق می افته.
  • 7:53 - 7:54
    تو واقعاً به این باور نداری.
  • 7:54 - 7:55
    اوه. کاملاً باور دارم.
  • 7:55 - 7:58
    به من اینجوری نگاه نکن با این ریشت!
  • 7:58 - 8:01
    «اِد» - منظورم «اِد میلی بند» جزء قشر الیت (نخبگان) نبود.
  • 8:01 - 8:04
    هومم.. به همون مدرسه ای می رفت که بوریس میرفت. نه؟
  • 8:04 - 8:06
    آره ولی بعد از اون رفت به یه مدرسه در شمال لندن.
  • 8:06 - 8:08
    خیلی هم خوب.
  • 8:08 - 8:13
    ولی حرف من اینه که در الگوی موجود، تغییر به اندازۀ کافی
    بار دراماتیک نداره. به اندازۀ کافی رادیکال نیست.
  • 8:13 - 8:16
    اختلالات و نارضایتی عمومی، کاملاً قابل درکه...
  • 8:16 - 8:20
    ... تا زمانی که آلترناتیو اساسی پیشنهاد نشه.
  • 8:20 - 8:24
    من میگم اگر جایگزینی اساسی به وجود اومد، اون وقت میشه رأی داد...
  • 8:24 - 8:30
    ... ولی تا اون زمان چرا خودمونو اذیت کنیم؟ چرا تظاهر کنیم؟
    چرا در این توهم احمقانه شریک بشیم؟
  • 8:30 - 8:35
    برای اینکه اگر کسی سر کار بیاد که ارزش رأی دادن داشته
    (و تو رأی نداده باشی) اون وقته که ممکنه خیلی دیر شده باشه.
  • 8:35 - 8:37
    من اینطور فکر نمی کنم چون زمانش رسیده.
  • 8:37 - 8:40
    این جنبش داره اتفاق می افته؛ همه جا.
  • 8:40 - 8:44
    ما در زمانی زندگی می کنیم که ارتباطاتِ آنی در
    همۀ اجتماعات و همه جای دنیا وجود داره.
  • 8:44 - 8:50
    این جنبش، تأثیر خودش رو میذاره حتی اگه ...
  • 8:50 - 8:52
    ... 1% در مقابل 99% باشه.
  • 8:52 - 8:58
    مردم برای اولین بار از بهره کشی شرکت های بزرگ
    و استثمار اقتصادی آگاه شده اند.
  • 8:58 - 9:02
    این حرف ها بی معنی نیست و
    به این موضوعات تا به حال پرداخته نشده.
  • 9:02 - 9:04
    هیچ کس به فکر در رفتن از زیر مالیات نیست.
  • 9:04 - 9:10
    هیچ کس فکری به حال وابستگی اقتصادی و
    وابستگی مالی حزب محافظه کار نمی کنه.
  • 9:10 - 9:13
    پس تا زمانی که مردم به حقیقت رو نیارن،
  • 9:13 - 9:16
    چرا شوخ طبع نباشم؟
    چرا جدی بگیرم؟
  • 9:16 - 9:21
    چرا در حوزۀ انتخاباتی به جوان هایی که رأی دادن هیچ فرقی
    به حالشون نمی کنه، بگم رآی بدن؟
  • 9:21 - 9:24
    چرا آخه؟ شما حوصله ت سر نرفته؟
    بیشتر از همه خسته نشدی؟
  • 9:24 - 9:27
    این تو نیستی که این همه سال به دروغ ها و
    حرف های بی معنیشون گوش میدی؟
  • 9:27 - 9:31
    این یکی قدرت رو دست می گیره، اون یکی سر کار میاد
    ولی مشکلات همچنان ادامه داره؟
  • 9:31 - 9:35
    چرا به این سطحی نگری دامن بزنیم؟
  • 9:35 - 9:37
    برام عجیبه که وقتی عصبانی هستی هم بذله گوییت همچنان سرجاشه!
  • 9:37 - 9:40
    بله. من عصبانیم. من عصبانیم.
  • 9:40 - 9:42
    چون برای من واقعیته.
  • 9:42 - 9:46
    چون برای من یه چیز ثانویه نیست که هر ازگاهی یادش بیافتم.
  • 9:46 - 9:49
    برای من چیزیه که به بودنم ربط پیدا می کنه.
    چیزیه که برام مهمه.
  • 9:51 - 9:52
    امیدی داری؟
  • 9:52 - 9:56
    آره، کاملاً. حتماً انقلاب در راهه.
    حتماً اتفاق می افته.
  • 9:56 - 10:00
    حتی ذره ای شک ندارم. این پایانه.
  • 10:00 - 10:01
    زمان بیداری رسیده.
  • 10:01 - 10:04
    یادم میاد اون برنامه ای که توش بودی،
    زمانی که به نیاکانت نگاه می کردی و
  • 10:04 - 10:07
    مثلاً مادربزرگت رو میدیدی که توسط اشراف چه زجری می کشه،
  • 10:07 - 10:10
    ...
  • 10:10 - 10:14
    اشکت در میومد چون میدونستی انصاف نیست، ظلمه.
  • 10:14 - 10:15
    این چند وقت پیش بود؟ یک قرن پیش؟
  • 10:15 - 10:16
    این چیزیه که الآن هم داره اتفاق می افته.
  • 10:16 - 10:18
    من الآن هم زنی رو سراغ دارم که...
  • 10:18 - 10:22
    ... همین بدرفتاری ها در حقش شده.
  • 10:22 - 10:24
    ...
  • 10:24 - 10:30
    ...
  • 10:30 - 10:34
    اگر درگیر این احساس بشیم و چیزها رو تغییر بدیم، چرا این کارو نکنیم؟
  • 10:34 - 10:38
    چرا ساده اندیشانه به نظر میاد ؟ چرا این حق من نیست؟ چون من یه بازیگرم؟
  • 10:38 - 10:40
    من حق رو اونطور که هست می پذیرم.
  • 10:40 - 10:41
    نیازی نیست حقوقم رو از تو بگیرم.
  • 10:41 - 10:43
    نه از تو، نه از هیچ کس.
  • 10:43 - 10:44
    من به حقم می رسم.
Title:
NEWSNIGHT - پکسمن در برابر برند (مصاحبه کامل)
Description:

مجری برنامه NewsNight جرمی پکسمن با راسل برند درباره ی رای دادن، انقلاب و ریش (!) صحبت می کند ...

more » « less
Video Language:
English
Team:
Captions Requested
Duration:
10:46

Persian subtitles

Incomplete

Revisions Compare revisions