Return to Video

97% Owned - Positive Money Directors Cut

  • 0:02 - 0:09
    PASAKOTOJAS: Kaip sukuriami pinigai, iš kur
    jie atsiranda? Kam tai naudinga? Ir kokiam tikslui
  • 0:09 - 0:10
    jie tarnauja?
  • 0:10 - 0:12
    Šaukia: Atsip**kit sušikti naciai!
  • 0:12 - 0:16
    Kaip atrodo pinigų sistema? Kokie yra pinigai
    už piniginės sistemos?
  • 0:16 - 0:21
    PASAKOTOJAS: Per šimtmečius, pinigų sistemos
    mechanikai išliko nematomi nuo
  • 0:21 - 0:29
    smalsių gyventojų akių. Iki šiol jie daro
    poveikį nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu,
  • 0:29 - 0:36
    neprilygstamai, nes monetarinė sistema
    yra pamatas tarptautiniam dominavimui
  • 0:36 - 0:39
    ir valstybės kontroliavimui.
  • 0:39 - 0:43
    SKANDAVIMAS: Kieno gatvės? Mūsų gatvės!
  • 0:43 - 0:49
    PASAKOTOJAS: Šiandien, kai šie pamatai
    yra purtomi krizių, reikalingumas
  • 0:49 - 0:55
    atvirai pasikalbėti apie ateities monetarinę
    sistemą dar niekada nebuvo toks didžiulis.
  • 0:55 - 1:00
    Ši ekonominė krizė yra kaip vėžys. Jeigu
    tu tik lauksi ir lauksi, galvodamas, kad tai
  • 1:00 - 1:04
    praeis, kaip vėžys vis auga
    ir auga, tada bus per vėlu. Ką
  • 1:04 - 1:11
    norėčiau pasakyti visiems, tai būkit pasiruošę.
    Tai ne tas metas svajonėms, kad
  • 1:11 - 1:15
    valdžia išspręs visus šiuos reikalus.
    Vyriausybės nevaldo pasaulio:
  • 1:15 - 1:17
    Goldman Sachs valdo pasaulį.
  • 1:17 - 1:20
    "Mes ant ribos, priešais tobulą audrą".
  • 1:20 - 1:26
    Pasakotojas: Priešinamės melui, korupcijai,
    tūnančiai valdžios koridoriuose,
  • 1:26 - 1:32
    kuriai nėra jokio reikalo atsisakyti privilegijų,
    nes jos, kaip jie mano užtarnautos teisėtai.
  • 1:32 - 1:38
    DAVID CAMERON: Ar jis turi NHS reformos
    planą? [Šaukia: Ne!] Ar jis turi policijos
  • 1:38 - 1:42
    reformos planą? [Ne!] Ar jis turi planą deficito
    panaikinimui? [Ne!]
  • 1:42 - 1:58
    BENDRUOMENĖS NAMŲ PRANEŠĖJAS: Tvarkos! Netvarka!
    Tvarkos! Pamėginkite nusiraminti ir elgtis kaip
  • 1:58 - 2:05
    suaugę, ir jeigu negalite, to nemokate,
    palikite salę. Išeikite. Mes susitvarkysime be
  • 2:05 - 2:06
    jūsų!
  • 2:06 - 2:09
    "Tai zombių bankas' saugomas maitinimo
    punktų."
  • 2:09 - 2:15
    Nėra jokio atsitiktinumo, kad bumai ir krizės
    tapo realia cikliška problema maždaug apie
  • 2:15 - 2:21
    1700 -ius kai William Paterson'as įsteigė
    Anglijos Banką.
  • 2:21 - 2:24
    "Valgyk ją! Valgyk ją dabar pat!"
  • 2:24 - 2:32
    BENDRUOMENĖS NAMŲ PRANEŠĖJAS: Tai nepakeliama
    elgsena kol visuomenė yra… Ne, tai
  • 2:32 - 2:41
    nejuokinga! Tai tik jūsų galvose juokinga.
    Tai nejuokinga iš viso, tai gėdinga.
  • 2:41 - 2:43
    SKANDAVIMAS: Revoliucija! Revoliucija!
  • 2:43 - 2:48
    PASAKOTOJAS: Sistema nestabili iš prigimties,
    kaip tarptautinių jėgų rezultatas ji
  • 2:48 - 2:55
    aprūpina dominuojančias pasaulio grupes,
    kurių šerdyje tūno idėja ‘Kaip aš galiu
  • 2:55 - 2:58
    gauti ką nors už nieką'.
  • 2:58 - 3:04
    Statistinė analizė parodė, kad kiekvieną kartą
    imperijai priartėjus prie pabaigos,
  • 3:04 - 3:07
    jos valiuta nuvertėja.
  • 3:07 - 3:12
    Nėra jokio gido kaip visa šita sistema
    veikia. Pavyzdžiui, tyrėjas dirbantis
  • 3:12 - 3:16
    BBC, Robert Peston'o dokumentiniame filme,
    nuėjo į Anglijos Banką ir pasakė, "Ar
  • 3:16 - 3:22
    galite man duoti instrukciją kaip sukuriami pinigai?"
    Ir jie teatsakė, "ne".
  • 3:22 - 3:27
    PASAKOTOJAS: Ši dokumenta ištirs ir
    paaiškins dabartinę sistemą, ir
  • 3:27 - 4:05
    jos įtaką tarpautiniu ir nacionaliniu
    mastu.
  • 4:05 - 4:12
    2010 -ais bendras JK pinigų kiekis sudarė
    2.15 trilijonus svarų sterlingų.
  • 4:12 - 4:18
    2.6 % visos šios sumos sudarė grynieji - £53.5
    milijardai.
  • 4:18 - 4:28
    Likę, £2.1 trilijonai, arba 97.4% bendros
    pinigų masės sudarė komercinių bankų pinigai.
  • 4:28 - 4:36
    3% pinigų buvo sukurti centrinio banko
    ir šie pinigai iš tikrųjų, jei jų sukūrė
  • 4:36 - 4:42
    £10 banknotais, pardavė bankui, šis
    padėjo į kasą, tai bankas turės šiuos
  • 4:42 - 4:48
    £10 išmokėti arba nupirkti. Šiems pinigams
    nėra pridedama jokių palūkanų,
  • 4:48 - 4:56
    bet šie pinigai, iš tikrųjų yra perkeliami į
    iždą ir tai yra lėšų rinkimo forma
  • 4:56 - 5:07
    vyriausybėms. Tai vadinama mokesčiu už pinigų kalimo teisę.
  • 5:07 - 5:13
    Kai Anglijos Bankas sukuria 10 svarų
    banknotą, jį pagaminti kainuoja apie 3 arba 4 pensus,
  • 5:13 - 5:21
    kuris vėliau bus parduotas didiesiems
    bankams už nominalią vertę, taigi 10 svarų,
  • 5:21 - 5:27
    ir pelnas, skirtumas tarp banknoto spausdinimo
    ir jo pardavimo keliauja
  • 5:27 - 5:34
    tiesiai į iždą. Taigi, iš tikrųjų
    visas pelnas kuriant fizinius grynuosius pinigus
  • 5:34 - 5:41
    monetas ir banknotus, keliauja į valstybės iždą ir
    sumažina mūsų mokamus mokesčius.
  • 5:41 - 5:44
    Per pastaruosius 10 metų, šie pinigai padidėjo
    apie 18 milijardų svarų.
  • 5:44 - 5:53
    PASAKOTOJAS: 1948 banknotai ir monetos sudarė apie
    17% bendros pinigų masės. Tai buvo vienas
  • 5:53 - 5:58
    iš vyriausybės prisidėjimo būdų finansuojant
    pokario rekonstrukciją, įskaitant
  • 5:58 - 6:00
    NHS įkūrimą. (Nacionalinė Sveikatos Apsauga)
  • 6:00 - 6:11
    Tik per 60 metų banknotai ir monetos susitraukė
    iki mažiau nei 3 %
  • 6:11 - 6:18
    Prieš 1844 banknotai buvo spausdinami privačių bankų
    ir vyriausybės negaudavo iš to jokio
  • 6:18 - 6:21
    pelno.
  • 6:21 - 6:26
    1840 -ais nebuvo įstatymo draudžiančio
    bankams kurti nuosavus banknotus. Taigi, jie
  • 6:26 - 6:34
    išleisdavo popierinį pinigą kaip priminimą
    už įkeistą turtą, kuris laikomas banke. Vietoj
  • 6:34 - 6:38
    išsitraukiant sunkias monetas iš
    banko ir atsiskaitant jomis
  • 6:38 - 6:42
    jūs galėjote gauti popierinį raštelį, kuriame
    parašyta kiek turto laikote banke, tada
  • 6:42 - 6:45
    šiais banknotais atsiskaitydavote su kitu žmogumi,
    o šis nuėjęs į banką išsikeisdavo atgal į sunkiąsias
  • 6:45 - 6:52
    monetas. Laikui bėgant šie popieriniai
    rašteliai tapo populiarūs. Žmonės naudoja
  • 6:52 - 6:57
    banknotus, vietoj to, kad išsikeistų tikrą turtą
    banke ir akivaizdu,
  • 6:57 - 7:03
    kai bankai pamatė, kad tai ką jie kuria
    tapo dominuojančia atsiskaitymo forma
  • 7:03 - 7:08
    ekonomikoje, jie suprato, kad kuriant jų vis
    daugiau, atneštų didžiulius pelnus. Jie
  • 7:08 - 7:13
    gali atspausdinti naujų banknotų, paskolinti juos
    ir gauti palūkanų. Ir tai jie
  • 7:13 - 7:19
    darė iki 1840 -ųjų. 1840 -ais
    jie pasistūmė truputį per toli ir
  • 7:19 - 7:26
    tai sukėlė infliaciją, destabilizavusią ekonomiką.
    Taigi, 1844, vyriausybė atstovaujama
  • 7:26 - 7:32
    Robert Peel'o iš tikrųjų išleido įstatymą, kuris
    atėmė pinigų kūrimo galią iš komercinių bankų
  • 7:32 - 7:36
    ir grąžino ją atgal valstybei. Taigi,
    nuo to laiko Anglijos Bankas tapo
  • 7:36 - 7:48
    vienintele organizacija kuriančia banknotus.
    Nuo to laiko viskas pasikeitė į skaitmeninę
  • 7:48 - 7:56
    formą, kurią dabar mes naudojame kaip el. pinigus
    sukurtus komercinių bankų tiesiog iš oro.
  • 7:56 - 8:03
    Problema buvo ta, kad jie neįtraukė į
    šį įstatymą neterminuotų indėlių,
  • 8:03 - 8:12
    kuriuos mes visi laikome bankuose arba
    elektroninės formos pinigų, iš tikrųjų
  • 8:12 - 8:17
    vadinamų neterminuotais indėliais. Šiandien
    dauguma pinigų cirkuliacijoje yra elektroniniai,
  • 8:17 - 8:27
    tai bankų neterminuotieji indėliai, sėdintys
    mūsų sąskaitose. Taigi, štai kaip įstatymas
  • 8:27 - 8:36
    buvo apeitas naujais išradimais - elektroniniais
    pinigais, kuriais bankai šiandiena atlieka operacijas.
  • 8:36 - 8:41
    PASAKOTOJAS: Pinigai laikomi bankų sąskaitose
    vadinami neterminuotais indėliais. Tai apskaitos
  • 8:41 - 8:47
    terminas naudojamas bankų kuriant kreditą.
    Bankai atlieka tą patį procesą išduodami
  • 8:47 - 9:00
    paskolas. VISI pinigai laikomi bankų sąskaitose yra
    apskaitos įrašai.
  • 9:00 - 9:06
    Realybė yra ta, kad dauguma pinigų dabar nėra
    popieriniai ar metaliniai - jie skaitmeniniai.
  • 9:06 - 9:11
    Tai tiesiog skaičiai kompiuterinėje sistemoje. Tai
    jūsų Visa debetinė kortelė, jūsų elektroninė
  • 9:11 - 9:19
    ATM kortelė. Štai, ji plastikinė. Tai skaičiai
    kompiuterinėje sistemoje, jūs persiunčiate pinigus
  • 9:19 - 9:25
    iš vieno kompiuterio į kitą, visi jie
    didžiulė duomenų bazė ir šie el. pinigai yra tai
  • 9:25 - 9:30
    ką mes šiandien naudojame atsiskaitymams, tai
    kuo mes iš tikrųjų judiname ekonomiką.
  • 9:30 - 9:36
    Aš manau, dauguma žmonių Anglijoje greičiausiai
    dar mano, kad valdžia arba centrinis bankas
  • 9:36 - 9:43
    kontroliuoja cirkuliuojančius pinigus ir
    juos išleidžia į cirkuliaciją, bet
  • 9:43 - 9:50
    tai netiesa. Tai privatūs bankai, kurie
    įlieja didžiąją dalį visų pinigų į ekonomiką
  • 9:50 - 9:53
    taip pat nuspręsdami kam jie bus paskirti.
  • 9:53 - 10:02
    PASAKOTOJAS: Oficiali terminologija šių
    apskaitos įrašų yra komercinių bankų pinigai.
  • 10:02 - 10:08
    Kai bankas išduoda paskolas visuomenei, jie
    sukuria naujus kom. bankų pinigus. Kai klientas
  • 10:08 - 10:16
    grąžina paskolą, komercinio banko pinigai sunaikinami.
    Bankas pasilieka palūkanas, kaip pelną.
  • 10:16 - 10:21
    Yra labai daug klaidingų požiūrių kaip
    veikia bankai. Buvo atlikta apklausa
  • 10:21 - 10:28
    Cobden centro, kurioje buvo apklausiama
    ką mano žmonės apie bankų veiklą. Apie
  • 10:28 - 10:33
    30% visuomenės mano, kad padėjus pinigus
    į banką jie ten pasilieka ir yra
  • 10:33 - 10:44
    saugiai laikomi - jūs galite suprasti kodėl, nes
    dauguma vaikų turėjo taupyklę.
  • 10:44 - 10:49
    Taigi dauguma žmonių šią bankininkystės idėja
    išsaugojo, kad tai yra saugi pinigų vieta
  • 10:49 - 10:57
    kur pinigus atsiimsite kada panorėję. Kiti
    60% žmonių mano, kad pinigai
  • 10:57 - 11:01
    laikomi bankuose yra perskolinami tiems
    kas nori juos pasiskolinti.
  • 11:01 - 11:07
    Taigi, mes turime pensininką, kuris banke
    laiko savo gyvenimo santaupas, ir šios santaupos
  • 11:07 - 11:12
    yra paskolinamos kitiems jauniems žmonėms, kurie nori
    pirkti namą. Bet iš tikrųjų bankai
  • 11:12 - 11:27
    taip neveikia.
  • 11:27 - 11:33
    Šiuo metu JK pinigų emisija ir
    kontrolė yra daugiausia privačių bankų
  • 11:33 - 11:43
    rankose. Apie 97 ar 98% pinigų yra sukurti
    bankų kaip "skolos pinigai", taip juos galite
  • 11:43 - 11:50
    vadinti, nes bankai išleidžia naujus pinigus
    per paskolą. Šiuo metu tai menkai
  • 11:50 - 11:53
    suprantamas faktas.
  • 11:53 - 12:00
    Tai ne konspiracinė teorija, tai ne pakvaišėlio
    teorija, tai Anglijos Banko proceso
  • 12:00 - 12:08
    apibūdinimas. Bankai išduodami paskolas
    sukuria naujus pinigus.
  • 12:08 - 12:19
    Nedaugelis ekonomistų supranta procesą, kuriuo
    veikia pinigų sistema, bet jeigu jūs nesuprasite
  • 12:19 - 12:24
    kaip veikia pinigai, tada toliau manysite,
    kad visų santaupos ekonomikoje veikia puikiai.
  • 12:24 - 12:28
    Kas iš tikrųjų dedasi, kartą kai
    supratote kaip veikia sistema yra
  • 12:28 - 12:34
    tai, kad kiekvienam taupant pinigus
    ekonomika traukiasi ir mes apturime
  • 12:34 - 12:39
    recesiją. Taigi dauguma ekonomistų neturi šio
    pilno suvokimo. Jie nesupranta visų
  • 12:39 - 12:47
    sistemos elementų. Jie pasitiki prielaidomis,
    gautose vadovėlinėse žiniose, nesigilinant į
  • 12:47 - 12:53
    detales ir kad pinigai yra ekonomikos
    centras. Jeigu jūs nesuprantate kaip
  • 12:53 - 13:00
    jie atsiranda, kas juos sukuria ir kada,
    nejaugi tada jūs galite suvokti
  • 13:00 - 13:06
    ištisą ekonomiką?
  • 13:06 - 13:12
    Kai didžioji dauguma pinigų naudojamų dabar
    nėra grynieji, bet el. pinigai, tada
  • 13:12 - 13:16
    tas kas kuria el. pinigus gauna iš
    šio kūrimo pajamas ir
  • 13:16 - 13:19
    akivaizdu, kad el. pinigų kūrimas yra
    žymiai pelningesnis nei grynųjų kūrimas, nes
  • 13:19 - 13:26
    šiuos pinigus pagaminti nekainuoja išvis.
    Taigi, kol mes sukūrėme £18 milijardų
  • 13:26 - 13:34
    per dešimtmetį ir gavome iš to pelno,
    bankai sukūrė £1.2 trilijono.
  • 13:34 - 13:41
    Tarp 1998 ir 2007 JK pinigų kiekis
    patrigubėjo. £1.2 trilijonų svarų buvo sukurti
  • 13:41 - 13:49
    bankų, kai £18 milijardų sukurti
    Iždo.
  • 13:49 - 13:53
    Daugelis žmonių mano, kai mes sakome tai arba
    kai tu sakai, arba kai Positive Money sako tai,
  • 13:53 - 13:59
    kad mes esame krūvelė pakvaišėlių. Bet
    2009 gegužės 9-tą, FED valdytojas
  • 13:59 - 14:04
    Ben Bernanke davė pirmąjį
    intervių televizijai, Jungtinių Amerikos Valstijų
  • 14:04 - 14:10
    centrinio banko valdytojas
    ir tai buvo ta diena kai jie
  • 14:10 - 14:17
    išgelbėjo AIG draudimo kompaniją
    nuo bankroto, paaukodami kažkur
  • 14:17 - 14:22
    apie $160 milijardų. Taigi žurnalistas
    klausia jo: "Taigi, Ponas Bernanke iš kur jūs
  • 14:22 - 14:25
    gavote $160 milijardų AIG išgelbėjimui?"
  • 14:25 - 14:29
    ŽURNALISTAS: Ar tai mokesčių mokėtojų
    pinigai?
  • 14:29 - 14:35
    BERNANKE: Tai ne mokesčių pinigai. Bankai turi
    sąskaitas FED'e, taip pat kaip
  • 14:35 - 14:40
    jūs turite sąskaitas komerciniame banke.
    Taigi, kad paskolintume bankui mes naudojame kompiuterius,
  • 14:40 - 14:45
    kad įvertintume sąskaitos dydį, kurią jie turi
    FED'e. Taigi tai gimininga, bet visgi
  • 14:45 - 14:49
    ne tas pats, kas atspausdinti pinigus
    ar juos perskolinti.
  • 14:49 - 14:57
    Aš išgirdau šią kalba kažkur tarp
    praeitų metų rūgpjūčio ir 2009 rugpjūčio
  • 14:57 - 15:04
    likus 8-9 mėnesiams iki rinkimų aš galvojau belstis
    į duris, mes bandėme išsiaiškinti
  • 15:04 - 15:13
    kaip pinigų sistema veikia, tai tiesiog
    žmonių įgimtas atsisakymas suprasti, kad
  • 15:13 - 15:21
    iš tikrųjų egzistuoja toks didžiulis nesusipratimas.
    "O, ne, to negali būti. Ką jūs galvojate?
  • 15:21 - 15:26
    Negali...bankai negali...bankai negali kurti
    pinigų iš oro. Tai absurdiška.
  • 15:26 - 15:31
    Jie negali to daryti. Jie skolina tik indėlininkų
    pinigus." Dauguma žmonių turi savo idėja kaip veikia
  • 15:31 - 15:37
    pinigai. Žmonės šias idėjas naudoja savais
    tikslais ir bando šias namų ekonomikos taisykles
  • 15:37 - 15:44
    pritaikyti prie nacionalinio lygio ekonomikos.
    Ir žinoma,
  • 15:44 - 15:48
    tai tiesiog neveikia, tai tiesiog neveikia
    visiškai.
  • 15:48 - 15:53
    PASAKOTOJAS: 2008 -ais bankų sukurto kredito
    paskolų portfelis, dar žinomas kaip komercinių
  • 15:53 - 15:58
    bankų pinigai, sudarė virš £2 trilijono.
  • 15:58 - 16:06
    Nesenai 1982 -ais grynųjų ir el. pinigų
    santykis buvo 1:12. 2010 -ais santykis
  • 16:06 - 16:14
    pakilo iki 1:37, tai reiškia, kad
    kiekvienam iždo išleistam svarui,
  • 16:14 - 16:19
    buvo 37 bankų sukurti svarai.
  • 16:19 - 16:26
    Per 10 metų prieš 2007 krizę,
    JK komercinių bankų pinigų kiekis išsiplėtė
  • 16:26 - 16:29
    nuo 7 iki 10% kiekvienais metais.
  • 16:29 - 16:35
    7% augimo rodiklis yra lygus padauginti
    pinigų kiekį per kiekvienerius 10 metų.
  • 16:35 - 16:41
    DYSON: Pinigų kiekis, kurį jie sukūrė
    iš nieko yra tiesiog neįtikėtinas, £1.2 trilijono
  • 16:41 - 16:47
    per pastaruosius 10 metų. Šie pinigai buvo
    paskirstomi pagal bankų sektoriaus prioritetus,
  • 16:47 - 16:52
    o ne visuomenės prioretus.
  • 16:52 - 17:03
    Pats bankų sektorius nuo 1980 išaugo nuo
    $2.5 iki $40 trilijonų pagal aktyvus.
  • 17:03 - 17:10
    1980 -ais, globalūs bankų aktyvai buvo verti
    20 kartų daugiau nei pati ekonomika. 2006 jie buvo
  • 17:10 - 17:13
    verti 75 kartus pagal JT.
  • 17:13 - 17:20
    PASAKOTOJAS: Kaip rodo ši lentelė, visi
    JK bankų aktyvai procentiniu BVP santykiu
  • 17:20 - 17:28
    išliko palyginti stabilūs 50-60%,
    iki 1960 -ųjų. Po to jie
  • 17:28 - 17:30
    šoktelėjo dramatiškai.
  • 17:30 - 17:35
    Šiuolaikinių pinigų gavimui, šiandien
    nereikia sukurti visiškai nieko.
  • 17:35 - 17:41
    Tereikia spekuliuoti. Paprasčiausiai,
    daryti pinigus iš pinigų. Tai pats pelningiausias
  • 17:41 - 17:50
    ir pati didžiausia ekonominio aktyvumo forma,
    kuri egzistuoja šių dienų pasaulyje.
  • 17:50 - 17:57
    PASAKOTOJAS: Šiandien, bankai nėra apriboti
    kiek jie gali skolinti, ir taip pat kiek
  • 17:57 - 18:03
    naujo kredito jie gali sukurti iš nieko.
    Jie yra apriboti išimtinai tik nuo jų pačių noro
  • 18:03 - 18:06
    skolinti.
  • 18:06 - 18:12
    DYSON: Yra problema, dėl bankų galėjimo kurti
    pinigus, tiksliau yra dvi problemos. Pirmiausia,
  • 18:12 - 18:17
    faktas, kad jie gali sukurti pinigus išduodant
    paskolas. Tai garantuoja, kad mes turime
  • 18:17 - 18:21
    skolintis visus pinigus ekonomikai iš
    bankų.
  • 18:21 - 18:26
    PASAKOTOJAS: Kad, turėti sveiką, augančią
    ekonomiką, vyriausybei reikia sudaryti
  • 18:26 - 18:31
    strategijas stabdančias nuo nesibaigiančio skolinimosi.
  • 18:31 - 18:36
    Vienintelis būdas, kuriuo vyriausybė gali kurti
    perkamąją galią yra savęs ir mūsų skandinimas
  • 18:36 - 18:38
    skolose.
  • 18:38 - 18:44
    DYSON: Antroji didžioji problema dėl bankų
    galios kurti pinigus yra ta, kad jie yra
  • 18:44 - 18:49
    skatinami kurti vis daugiau. Jie
    sukuria pinigus išduodami paskolą.
  • 18:49 - 18:54
    Darbuotojai gauna bonusus, komisinius ir
    paskatinimus skolinti kiek tik įmanoma.
  • 18:54 - 18:56
    Turime plėtoti pardavimų kultūrą. Ką daro jie?
  • 18:56 - 19:01
    Jie užverbavo įspūdingą vyruką
    – puikų vyruką – Andy Hornby, kuris atėjo
  • 19:01 - 19:07
    iš Asda, kad paverstų banką į prekybos centrą
    mažmeninėms operacijoms.
  • 19:07 - 19:10
    Jeigu jūs patikite bankams pinigų kontrolę
  • 19:10 - 19:15
    pinigų kiekis vis augs, augs ir augs
    iki tokio skolos lygio,
  • 19:15 - 19:20
    kol patirs krachą, kai daugelis
    žmonės nebegalės išmokėti skolų ir tada bankai
  • 19:20 - 19:22
    nustos skolinti.
  • 19:22 - 19:27
    Jūs girdėjote politikus ir žurnalistus kalbant,
    kad mes gyvename ne pagal išteklius; mes
  • 19:27 - 19:33
    tapome priklausomi nuo skolos. Mums reikia valdžios
    valdyti išlaidas ir gyventi pagal išteklius.
  • 19:33 - 19:38
    Tai neįmanoma šiuolaikinėje sistemoje. 
    Priežastis, kodėl visi dabar skoloje, yra
  • 19:38 - 19:43
    ne dėl to, kad visi beatodairiškai skolinosi. 
    Mes nesiskolinome visų šių pinigų iš
  • 19:43 - 19:48
    pensininkų armijos, kuri šiuos pinigus taupė
    visą savo gyvenimą. Pinigai dabartinėje sistemoje
  • 19:48 - 19:54
    yra skola. Ji sukuriama kai bankai išduoda
    paskolas. Taigi, vienintelis kelias šioje sistemoje,
  • 19:54 - 19:58
    turėti daugiau pinigų ekonomikoje,
    vienintelis kelias turėti daugiau pinigų verslui
  • 19:58 - 20:02
    mainams – yra skolinimasis iš
    bankų.
  • 20:02 - 20:06
    Ir tai yra visiškai priešinga ką Konservatorių
  • 20:06 - 20:11
    Partija šiandien teigia, kad jūs privalote
    sukaupti santaupas prieš padėdami
  • 20:11 - 20:17
    Nacionalinei Sveikatos Tarnybai. Ir tai dėl to, nes
    ekonomistai yra visiškai pasiklydę šiuose
  • 20:17 - 20:22
    reikaluose, pinigų politikos terminuose, bet
    ir ekonominiame suvokime, ir dėl to, nes
  • 20:22 - 20:28
    dauguma žmonių vis dar mąsto pasenusiu modeliu
    kad pirma reikia santaupų prieš investuojant,
  • 20:28 - 20:34
    kad mes turime netvarką, kuri yra šiandien. 
    Dabar, viena iš priežaščių, kodėl yra sunku
  • 20:34 - 20:39
    suprasti bankininkystės sistemą ir kredito
    kūrimą yra ta, kad mes baigiame mokykla be jokių
  • 20:39 - 20:45
    pinigų ir mes einame dirbti santechniko
    padedančiuoju. Mes dirbame labai sunkiai
  • 20:45 - 20:50
    visus mėnesius ir jo pabaigoje kažkas
    padeda pinigus į mūsų banką, ir mums logika
  • 20:50 - 20:56
    yra tokia: dirbk ir gausi pinigų
    – santaupų. Realybėje jūs negautumėt šio
  • 20:56 - 21:02
    darbo jei nebūtų sukurtas kreditas
    pirmoje vietoje. Tai iš tikrųjų
  • 21:02 - 21:09
    svarbus, abstraktus nesusipratimas ir
    tai nėra dėl ko visuomenė yra
  • 21:09 - 21:12
    kalta. Net ekonomistai nesupranta šių
    dalykų.
  • 21:12 - 21:14
    ANNE BELSEY: Pinigai neatsiranda iš ekonominio
  • 21:14 - 21:18
    aktyvumo. Daugelis žmonių
    ateinu su - manymu - jeigu tu turi
  • 21:18 - 21:25
    verslą, ir turi žmonių dirbančių tau,
    tada pinigai kažkaip atsiranda kaip
  • 21:25 - 21:30
    to proceso pasekmė,
    darant dalykus, auginant dalykus, parduodant
  • 21:30 - 21:35
    dalykus ir gaminant dalykus, kad pinigai
    kažkaip iš to atsiranda. Taip nėra. Tai lyg
  • 21:35 - 21:37
    pildant mašiną tepalais. Jūs turite kažko įpilti.
  • 21:37 - 21:43
    Kai aš matau David Cameron'ą kalbantį, kad
    mums reikia ekonomikos pagrįstos ne skola, bet
  • 21:43 - 21:48
    ekonomikos pagrįstos santaupomis, jis tiesiog
    nesupranta ką pats šneka. Tai apgailėtina.
  • 21:48 - 21:54
    Tai absoliuti kvailystė ir tai parodo jo visišką
    nesusipratimą kaip iš tikrųjų veikia pinigų
  • 21:54 - 21:54
    sistema.
  • 21:54 - 21:59
    Žinote, tai paradoksas šioje
    sistemoje. Jei mes, visuomenė einame į
  • 21:59 - 22:03
    skolas, tai padidins pinigų kiekį ekonomikoje
    ir visa tai prives prie bumo.
  • 22:03 - 22:07
    Kai mes apturime bumą, tada tampa lengviau
    skolintis, taigi žmonės dar labiau klimpsta skolon.
  • 22:07 - 22:12
    Šis ciklas tęsiasi. Tampa vis lengviau
    ir lengviau eiti į skolas kol kai kurie žmonės
  • 22:12 - 22:18
    prisiskolina per daug ir tampa nebemokūs. 
    Jie nebegali išmokėti savo paskolų. Štai kas
  • 22:18 - 22:26
    pirmiausia atsitiko žemesnio-lygio Amerikoje. 
    Ir tada atsiranda virtinė nemokių piliečių,
  • 22:26 - 22:31
    kurie išsidėsto per visą ekonomiką. 
    Bankai pradeda bankrutuoti. Tada mes apturime
  • 22:31 - 22:38
    finansų krizę ir nuo to laiko bankai nustoja
    skolinti. Jie besaiko skolindami per
  • 22:38 - 22:43
    bumą staiga nustoja skolinti, tai
    padaro recesiją dar gilesnę. Žmonės praranda
  • 22:43 - 22:48
    darbus ir tampa dar labiau priklausomi
    nuo skolos, kad tiesiog išgyventų.
  • 22:48 - 22:53
    Žinote, mes turime sistemą, kurioje turime
    skolintis, kad veiktų ekonomika. Mes turime
  • 22:53 - 23:00
    būti skolose bankams. Tai garantuoja
    didžiulius pelnus bankui.
  • 23:00 - 23:02
    PASAKOTOJAS: Tai vadinama ekonominiu ciklu. (Bumas-Krizė)
  • 23:02 - 23:12
    GORDON BROWN: "Aš sakiau prieš tai, Atstovui
    Pranešėjui, jokio sugrįžimo į ekonominį ciklą."
  • 23:12 - 23:19
    PASAKOTOJAS: Bankų skolinimas neišvengiamai plėsis amžinai.
  • 23:19 - 23:24
    Mes mokame palūkanas kiekvienam svarui.
  • 23:24 - 23:29
    Net jeigu manai, kad pinigai priklauso tau,
    kažkur kažkas moka už juos pinigus -
  • 23:29 - 23:29
    palūkanas.
  • 23:29 - 23:35
    Bankų sistema turi tokią didžiulę įtaką
    pasauliui, bet tik dėl to, kad nuo jos
  • 23:35 - 23:40
    priklauso pinigų tiekimas. Mes turime tai
    apginti. Mes privalome juos remti. Mes privalome
  • 23:40 - 23:47
    leisti jiems tęsti, nes bankų griūties
    tragedija palies mus visus be išimties.
  • 23:47 - 23:52
    Visi, kurie sako, kad mes neturėtume
    gelbėti bankų, iš tikrųjų nesupranta
  • 23:52 - 23:58
    šios sistemos prigimties. Tai panašu į
    didžiulo pinigų kiekio eliminavimą.
  • 23:58 - 24:04
    Bet taip pat, gelbstint bankus, padedame
    sistemai, kuri niekada neveiks tinkamai.
  • 24:04 - 24:09
    Taigi, ką mes bedarytume, mes visados apturėsime
    šiuos ciklus, kol atskirsime kiek pinigų
  • 24:09 - 24:13
    buvo sukurta mums ir kiek bankams. 
    Tada bankai elgtusi normaliai. Jie
  • 24:13 - 24:15
    paliktų normaliais verslais kaip ir visi kiti.
  • 24:15 - 24:22
    Tai yra pats didžiausias demokratinis klausimas. 
    Mes turime privačius, pelno siekiančius bankus
  • 24:22 - 24:27
    sukuriančius 200 milijardų svarų per metus ir
    pumpuojančius juos į ekonomiką kada tik
  • 24:27 - 24:33
    panorėjus, iš esmės, kada tai juos tenkina, kada
    jie pumpuoja šiuos nuodingus derivatyvus,
  • 24:33 - 24:38
    arba pučia NT burbulą, taip pakeldami
    namų kainas. 200 milijardų
  • 24:38 - 24:45
    svarų, 2007 -ais, įliejo į ekonomiką,
    kurie buvo sukurti iš nieko; ir kur tai
  • 24:45 - 24:50
    būna išleista, pakeičia ekonomiką
    labai efektyviai. Taigi, jei leisime
  • 24:50 - 24:54
    bet kam kurti pinigus, tiesiog iš nieko
    tada nors turėtume turėti bent demokratišką
  • 24:54 - 24:59
    kontrolę, kaip tie pinigai bus panaudojami. 
    Turiu galvoje, ar geriau juos panaudoti
  • 24:59 - 25:04
    sveikatos priežiūrai, užsiimti su
    aplinkosaugos teršimu, mažinti
  • 25:04 - 25:08
    skurdą, ar geriau padaryti namų
    kainas dar didesnes, kad nei vienas iš mūsų
  • 25:08 - 25:14
    nebeįpirktų namo.
  • 25:14 - 25:22
    Jūs galite įžvelgti paramą, kaip ypatingą
    bankų rėmimą, už teisę kurti pinigus,
  • 25:22 - 25:28
    kurie turėtų tarnauti visuomenei
    ir privalėtų būti išleisti demokratiniu
  • 25:28 - 25:33
    keliu.
  • 25:33 - 25:37
    Bankai yra labiausiai remiami verslai
    pasaulyje, ypač apsaugoti vyriausybių.
  • 25:37 - 25:43
    Kai visiems mums baigiasi pinigai,
    didžiausi privatūs bankai klęsti. Tai
  • 25:43 - 25:50
    dėl to, nes jie gauna didžiausią rėmimą
    iš mūsų - leidimą spausdinti pinigus.
  • 25:50 - 25:53
    Sunku patikėti? Martin Wolf, Vyriausias Ekonomistas
  • 25:53 - 25:57
    Financial Times redaktorius, nesenai pasakė:
    "Šiuolaikinės monetarinės sistemos esmė
  • 25:57 - 26:03
    yra pinigų kūrimas iš nieko,
    kuriuos kuria privatūs bankai,'
  • 26:03 - 26:04
    dažniausiai kvailu skolinimu…"
  • 26:04 - 26:10
    Jūs puikiai supratote. Privatūs bankai
    kuria pinigus iš nieko! Tada paskolina
  • 26:10 - 26:16
    juos mums ir užsiprašo palūkanų!
    Jeigu jūs kada nors domėjotės, kodėl
  • 26:16 - 26:20
    bankų pastatai aukštesni ir smailesni,
    nei kiti pastatai, jūs dabar žinote atsakymą.
  • 26:20 - 26:23
    Bet bankai paprastai nespausdina pinigų
  • 26:23 - 26:28
    naudodami slaptas spaustuves jų rūsiuose. 
    Jiems to nereikia. Kaip daugelis kitų dalykų
  • 26:28 - 26:31
    šiomis dienomis, pinigų spausdinimas patapo skaitmeninis.
  • 26:31 - 26:36
    Dėl populiariai naudojamų debetinių kortelių, elektroninio
    lėšų persiuntimo, ir internetinės bankininkystės, tik
  • 26:36 - 26:44
    3% visų JK pinigų yra padaryti iš popieriaus
    ir metalinių monetų. Kiti 97% yra visiškai
  • 26:44 - 26:49
    kompiuteriniai. Elektroniniai pinigai yra patogūs
    visiems, bet labiausiai patogūs
  • 26:49 - 26:56
    privatiems bankams, nuo tada, kai jie valdo
    ir kontroliuoja visą elektroninę bankininkystę.
  • 26:56 - 26:58
    Ir ką jie daro su šia ypatinga privilegija?
  • 26:58 - 27:03
    Ar jie kuria pinigus- tautos kraują
    tokiems dalykams, kurių mums reikia
  • 27:03 - 27:08
    kaip ligoninės, mokyklos, universitetai ir
    viešasis transportas?
  • 27:08 - 27:11
    Ne, jei jiems tai neneša pelno.
  • 27:11 - 27:16
    Vietoj to jie naudoja savo privilegiją kurti pinigus
    spekuliuodami finansų rinkose, taip keldami
  • 27:16 - 27:20
    eiliniams žmonėms nepasiekiamas kainas,
    pumpuodami šimtus trilijonų svarų
  • 27:20 - 27:27
    į rizikingus užstatus. Būtent taip
    bankai sukėlė finansinę krizę ir
  • 27:27 - 27:34
    dabar visi mes turėsime už tai
    užmokėti.
  • 27:34 - 27:36
    Jei mes negalime leisti veikti ligoninėms ir
  • 27:36 - 27:42
    mokykloms, ar mes iš tikrųjų galime leisti
    remti finansinę industriją? Ar mes turime
  • 27:42 - 27:44
    gyventi su mažiau, kai bankininkai turi daugiau?
  • 27:44 - 27:51
    Tai absurdiška, laikas tai sustabdyti.
    Privatūs bankai nebegali būti
  • 27:51 - 27:54
    atsakingi už visą ekonomiką.
  • 27:54 - 27:59
    Mums reikia atimti iš bankų galią spausdinti
    pinigus iš nieko. Tai mus sustabdys
  • 27:59 - 28:04
    nuo kitos finansinės griūties
    ir leis mums turėti būtinas paslaugas
  • 28:04 - 28:11
    kurios reikalingos mūsų visuomenei.
  • 28:11 - 28:17
    Jeigu norime augančios ekonomikos, šioje sistemoje
    privalome turėti augančią skolą. Tai
  • 28:17 - 28:22
    supranta tik labai, labai mažai žmonių
    įskaitant ir politikus, kurie
  • 28:22 - 28:32
    vadovauja ekonomikai, apie ką baisu
    pagalvoti.
  • 28:32 - 28:34
    PASAKOTOJAS: Kai pinigų kiekis auga, daugiau
  • 28:34 - 28:41
    pinigų pasidaro prieinama, kurie gali būti panaudoti
    produktyviais būdais. Vis dėlto jie gali būti
  • 28:41 - 28:57
    naudojami spekuliavimui ir kainų kėlimui.
  • 28:57 - 29:00
    PASAKOTOJAS: Infliacija reiškia
  • 29:00 - 29:07
    tam tikrų prekių ir paslaugų kainų
    padidėjima per tam tikrą laiką. Kai
  • 29:07 - 29:14
    bendras kainos lygis kyla, kiekvienas
    pinigas įperka mažiau prekių ar paslaugų.
  • 29:14 - 29:18
    Kai pinigų kiekis auga, ir plečiasi
    atsiranda daugiau pinigų
  • 29:18 - 29:24
    investicijoms, kurios veda prie augimo,
    bet daugiau pinigų taip pat reiškia
  • 29:24 - 29:30
    didesnį spekuliavimą, kas veda prie infliacijos.
  • 29:30 - 29:39
    Iš esmės, infliacija yra tada, kai per didelis
    pinigų kiekis vejasi per mažai produktų
  • 29:39 - 29:46
    ir paslaugų, taigi, tuo metu esti per daug
    pinigų dabartinei ekonomikos produkcijai.
  • 29:46 - 29:49
    Per septynerius metus tarp 2000
  • 29:49 - 29:57
    ir 2007 pinigų kiekis padvigubėjo ir
    svarbiausias bankas, Anglijos Bankas buvo
  • 29:57 - 30:00
    susidaręs įspūdį, kad jie viską valdo
    nes vis kartodavo, jog
  • 30:00 - 30:03
    kainos visgi sparčiai nekyla. 
    Žinoma jie žiūrėjo tik į vietinio
  • 30:03 - 30:09
    užkampio parduotuvės kainas. Jie nežiūrėjo
    į nekilnojamojo turto kainas,
  • 30:09 - 30:13
    kur buvo didžiausios žmonių
    išlaidos.
  • 30:13 - 30:17
    Augant namų kainoms, gali atrodyti, kad
  • 30:17 - 30:25
    tu tampi turtingesniu, kai tavo turtas
    brangsta, bet iš tikrųjų tavo
  • 30:25 - 30:30
    vaikų turtas krenta. 
    Taigi iš tikrųjų čia nėra grynojo turto pakilimo,
  • 30:30 - 30:37
    nes jūsų vaikai turės sumokėti už tai
    žymiai daugiau jei norės nusipirkti namą.
  • 30:37 - 30:41
    Taigi, iš esmės, čia nėra grynųjų pajamų pakilimo. 
    Jie privalės uždirbti dar daugiau.
  • 30:41 - 30:48
    Jie turės bristi į dar didesnes skolas.
    Taigi, didėjančios būstų kainos nesukuria
  • 30:48 - 30:54
    pridėtinės vertės BVP ir ekonomikai.
  • 30:54 - 30:59
    Iš tikrųjų ką jie daro, tai perskirsto turtą
    tiems žmonėms, kurie jau turi namus, pvz.
  • 30:59 - 31:05
    pasiturintiems ir atima iš vargingesnių
    žmonių, kurie neįstengia pasivyti kainų
  • 31:05 - 31:10
    šuolio, taigi, tai dar vienas pavyzdys
    regresyvios politikos, kuri leidžia NT
  • 31:10 - 31:17
    kainoms kilti. Tai leidžia visiems jaustis,
    kad reikalai klostosi gerai ir išleisti
  • 31:17 - 31:21
    pinigus kitiems daiktams. Jie atiduoda
    savo namų akcijas. Bet tai nesukuria naujų
  • 31:21 - 31:27
    darbų. Tai nepadidina ekonominės
    kokybės. Tai nepadeda mainų balansavimui.
  • 31:27 - 31:34
    Tai nepadeda visuomenės trūkumams. Tai
    nulinio rezultato žaidimas.
  • 31:34 - 31:39
    PASAKOTOJAS: 2011 rugpjūtį, 85.5% vartotojiškų
  • 31:39 - 31:43
    paskolų sudarė būsto paskolos.
  • 31:43 - 31:48
    Jeigu turime kažką kas gali kurti pinigus
    ir paskirti juos vienam dalykui, pavyzdžiui būstams,
  • 31:48 - 31:53
    tada šio dalyko kaina pakils neišvengiamai.
    Tarp 2000 ir 2010 jie sukūrė apie
  • 31:53 - 31:59
    trilijoną naujų svarų - 500 milijardų
    svarų tik per tris metus prieš krizę.
  • 31:59 - 32:04
    Štai kodėl būsto kainos tuo metu
    sparčiai augo. Nėra nieko ypatingo
  • 32:04 - 32:08
    būstuose. Tai tiesiog, visi šie juokingi
    pinigai buvo pripumpuoti į rinką.
  • 32:08 - 32:12
    Jeigu pinigai įliejami į ekonomiką,
  • 32:12 - 32:18
    jie patenka į būstus, pavyzdžiui į
    užstatus, tai padidina pinigų kiekį
  • 32:18 - 32:25
    ekonomikoje, be atitinkamo padidėjimo
    gamybos rezultatuose ir BVP.
  • 32:25 - 32:34
    Tai ne BVP pagrįstas išlaidavimas. Štai kas
    sukelia infliaciją. Anglijoje mes tai apturime
  • 32:34 - 32:42
    su kaupu. Mes apturėjome šį masinį NT kainų
    burbulą. Pagrindinė priežastis kainų šuoliui,
  • 32:42 - 32:49
    mano nuomone yra didžiulis kiekis spekuliatyvinio
    į būstų rinką įlieto bankų sukurto kredito.
  • 32:49 - 32:56
    Jei namai būtų pigesni, juos būtų galima
    pastatyti lengviau. Jų pastatytume daugiau.
  • 32:49 - 32:49
  • 32:56 - 33:02
    Būtų mažiau daugiabučių, su juose
    susigrūdusiais žmonėmis. Londonas nebebūtų
  • 33:02 - 33:09
    visų spekuliantų centras, kuriame
    turtingiausi pasaulio žmonės
  • 33:09 - 33:14
    norėtų gauti būstą, nes
    tai atrodo vertingas dalykas. Namai visų pirma
  • 33:14 - 33:19
    būtų vieta gyventi, o ne vieta
    investuoti. Svarbus dalykas
  • 33:19 - 33:25
    pamąstymui yra tas, kad jeigu tu esi
    bankas ir išduodi paskolas, tu turi pasirinkimą.
  • 33:25 - 33:33
    Tu gali duodi šias paskolas verslams
    ir žinoti, kad riziką, kurią apsiėmi
  • 33:33 - 33:38
    iš tikrųjų yra didelė,
    nes visi mažųjų verslų savininkai
  • 33:38 - 33:44
    turi ribotus įsipareigojimus,
    kas reiškia, jei verslas žlugs, tu kaip
  • 33:44 - 33:51
    bankininkas neatgausi beveik nieko. 
    Taigi, tai didžiulė rizika, palyginus su
  • 33:51 - 33:56
    pinigų davimu kam nors įkeistam,
    pavyzdžiui būstui.
  • 33:56 - 33:59
    Taigi, tai paprasčiausias paskatinimas bankams
  • 33:59 - 34:06
    verčiau dėti pinigus į būstų rinką nei į
    verslus. Tai didžiulė problema
  • 34:06 - 34:13
    jei ji išsiplėčia išilgai ekonomiką,
    nes tai yra paskatinimas dėti pinigus į
  • 34:13 - 34:18
    spekuliacijas, o ne į produktyvias
    investicijas. Taigi, vėl mes turime apgalvoti
  • 34:18 - 34:24
    kaip mes kurtume savo sistemą, kuri
    balansuoja tarp šių dviejų, spekuliavimo ir
  • 34:24 - 34:30
    produktyvaus investavimo rūšių. Vyriausybė
    rodo didžiulį nenorą reguliuoti
  • 34:30 - 34:36
    būstų rinką ir kontroliuoti pinigų
    kiekį, kurį bankai pumpuoja į būstus.
  • 34:36 - 34:39
    Mes nesprendžiame kas kuria kreditą.
  • 34:39 - 34:47
    Ne, iš esmės mes tai paliekame
    keletui vyrukų - bankams.
  • 34:47 - 34:56
    Dabar, infiliacijos galima išvengti jeigu
    pinigų kiekis patenkantis į ekonomiką yra reguliuojamas,
  • 34:56 - 35:03
    jeigu jis neaplenkia grynosios
    veiklos, kuri vyksta ekonomikoje.
  • 35:03 - 35:09
    Dabar geriausias metas tai daryti, mano nuomone,
    tai įsitikinti, kad pinigai išleidžiami
  • 35:09 - 35:17
    ekonomikai tik produktyvioms investicijoms,
    produktyvioms prekėms ir paslaugoms, taigi
  • 35:17 - 35:25
    pinigai tada padėtų verslams plėstis,
    kurtis darbo vietoms, kas sukuria papildomą
  • 35:25 - 35:33
    perkamąją galią be infliacijos.
    Mes galime turėti ekonomiką, kurioje
  • 35:33 - 35:40
    pinigai išleidžiami produktyviai, kur kreditas
    naudojamas greitojo transporto gamybai,
  • 35:40 - 35:46
    kur kreditas naudojamas būstų statybai, nei
    duodamas žmonėms, kurie tik pakelia namų
  • 35:46 - 35:54
    kainas. Taigi, tai paprasta, iš esmės,
    dabartinė sistema paprasčiausiai yra
  • 35:54 - 35:58
    sukurta to nedaryti.
  • 35:58 - 36:04
    Privačių bankų pinigų kūrimas ir jų panaudojimas
    neproduktyviai sukelia tikrąją infliaciją
  • 36:04 - 36:15
    ir tai uždeda pridėtinės vertės mokestį
    perkamąjai galiai vidury mainų proceso.
  • 36:15 - 36:23
    JK skaičiai iš tikrųjų yra gana griežti,
    vidutinis uždarbis pasiturintiems ir
  • 36:23 - 36:29
    daugumai žmonių ženkliai sumažėjo per
    paskutinius 8 metus. Smukimas dabar atrodo
  • 36:29 - 36:34
    labai staigus kai įėjome į recesiją,
    palyginimui jis atrodo kaip 1930 -ais,
  • 36:34 - 36:38
    taigi grynasis uždarbis dabar
    smukęs.
  • 36:38 - 36:42
    PASAKOTOJAS: Bankų sukurti 'netikri' pinigai
    leidžia jiems iščiulpti turtą iš
  • 36:42 - 36:49
    ekonomikos, per lapsnišką normalaus gyvenimo
    lygio kritimą. Kai žmonės
  • 36:49 - 36:55
    tampa skurdesni, jie tampa dar labiau priklausomi
    nuo skolos. Ir tuo metu darbingumas ir
  • 36:55 - 36:58
    machinacijos patobulėja sukrečiančiai.
  • 36:58 - 37:05
    Jeigu grįžtume į 1960 nustebtume pamatę,
    kad per pramogines televizijos programas
  • 37:05 - 37:11
    klausiama ką žmonės norėtų veikti
    laisvu laiku? Dabar mes
  • 37:11 - 37:19
    turime daugiau žmonių dirbančių sunkiau nei
    betkada. Išleidžiančių daugiau, kas atrodo
  • 37:19 - 37:26
    puikiai, žinote, kiekvienas išleidžia daugiau,
    bet jeigu iš to ką išleidi negauni naudos
  • 37:26 - 37:30
    jeigu tuos pinigus turi išleisti
    vaikų priežiūrai, transportui, mokesčiams
  • 37:30 - 37:38
    ir t.t. Išleisti tiems dalykams,
    kuriems praeityje nereikėjo mokesčio, nes
  • 37:38 - 37:45
    tau tereikėjo nueiti į darbą ir vienas iš šeimos
    narių galėjo pasilikti namuose būdamas nuolatiniu
  • 37:45 - 37:51
    namų šeimininku, tada reiškia situacija nepagerėjo.
    Šiais laikais visi esame spaudžiami,
  • 37:51 - 38:00
    žinote, aš susirūpinus, kad mano
    keturi sūnėnai ir dukterėčios išgyvena sunkius
  • 38:00 - 38:10
    laikus. Jie tiesiog ieško savęs
    dirbdami labai sunkiai, kad išlaikytų stogą
  • 38:10 - 38:13
    virš galvos, tiesiog kad išlaikytų stogą
    virš galvos.
  • 38:13 - 38:17
    Iš tikrųjų žmonės tampa skurdesni, tai dėl
    to, nes kainos auga nesustodamos,
  • 38:17 - 38:24
    visi šie juokingi pinigai pumpuojami į
    sistemą bankų, ir jie sukurią
  • 38:24 - 38:28
    visas šias skolas, taigi kai kainos kyla,
    daiktai tampa brangesni,
  • 38:28 - 38:34
    mes brendame gilyn ir gilyn
    ir mūsų turtas ir uždarbis
  • 38:34 - 38:38
    gaunamas iš darbo tampa vis mažesnis
    kiekvienais metais. Jūs negalite susidoroti
  • 38:38 - 38:43
    su skurdu kai turite finansinę sistemą ir pinigų
    sistemą, kurioje vyksta turto perskirstymas iš
  • 38:43 - 38:50
    vargingų turtingiems; bet koks veiksmas
    daromas atvirkščiai būtų tas pats kas
  • 38:50 - 38:57
    myžiojimas prieš vėją. Jeigu pažiūrėtum į problemas
    kaip didėjančią nelygybę, vienas akivaizdus būdas
  • 38:57 - 39:03
    susidoroti su ją būtų, pavyzdžiui,
    perskirstoma mokesčių sistema. Apmokestiname turtinguosius,
  • 39:03 - 39:08
    ir duodame pinigus vargingiesiems. Truputį
    pajudiname pinigų svarstykles. Viskas labai
  • 39:08 - 39:14
    puiku, bet jeigu gerai peržiūrėtum faktą,
    kad yra kita perskirstymo sistema,
  • 39:14 - 39:18
    kuri atima pinigus iš vargingų ir perduoda
    turtingiems, tada tu, iš tikrųjų,
  • 39:18 - 39:25
    nesusidorosi su nelygybe. Būdas, kuriuo
    veikia skolinė sistema, tai garantija, kad
  • 39:25 - 39:29
    kiekvienam svarui turi būti tiek pat
    svarų skolos. Skola, pirmiausia susidoros
  • 39:29 - 39:35
    su varginaisiais, žemesniaja klase,
    šie žmonės liks su skola ir
  • 39:35 - 39:39
    mokės palūkanas tiems pinigams,
    kurie grįžta atgal į bankų sektorių,
  • 39:39 - 39:46
    taip perskirstant pinigus žmonėms, dirbantiems
    Wall Street'e ar mieste. Ką ši sistema daro,
  • 39:46 - 39:52
    tai perskirsto pinigus iš varginųjų
    turtingiesiems, perskirsto pinigus
  • 39:52 - 39:59
    iš vargingesnių JK regionų į
    Londoną ir ji taip pat perskirsto
  • 39:59 - 40:05
    pinigus iš visų mažųjų verslų, visų
    mažųjų gamyklų, esančių JK į
  • 40:05 - 40:08
    finansų sektorių.
  • 40:08 - 40:14
    Mes turime sistemą, kurioje
    tiekimas, iš esmės, vyksta po tuo pačiu
  • 40:14 - 40:20
    stogu, ta pačia organazicija, kuri atsakinga už
    skolintojų ir skolininkų sujungimą
  • 40:20 - 40:29
    pavyzdžiui bankas. Taigi, bankas tiekia
    mūsų tautai pinigus, išduodamas
  • 40:29 - 40:31
    paskolas pasipelnymui.
  • 40:31 - 40:36
    PASAKOTOJAS: Valdžia negali leisti
    bankų sistemai žlugti, nes jeigu tai nutiktų,
  • 40:36 - 40:42
    apie 97% pinigų tiesiog išnyktų. Štai
    kodėl krizės įkarštyje, rizika
  • 40:42 - 40:49
    yra uždedama mokesčių mokėtojams. Bet netgi
    normaliu laikotarpiu bankai gauna didžiulę
  • 40:49 - 40:51
    naudą, galėdami kurti pinigus.
  • 40:51 - 40:57
    Bill'ai, aš žinau, kad Amerikos Bankas
    yra labai didelis, aš netgi turiu jame
  • 40:57 - 41:01
    32 dolerius. Tik tarp mūsų: kokias garantijas
    aš turiu, kad šie pinigai yra saugūs?
  • 41:01 - 41:08
    Na, visi indėliai iki dešimt tūkstančių
    yra apdrausti federalinės valdžios Vašingtone.
  • 41:08 - 41:15
    Tai jūsų garantija? Taip. Galbūt girdėjote,
    kad federalinė valdžia dabar turi 280 milijardų
  • 41:15 - 41:19
    dolerių deficitą?
  • 41:19 - 41:24
    PASAKOTOJAS: Bankai gauna didžiules pajamas
    iš vyriausybių. Mokesčių mokėtojai garantuoja
  • 41:24 - 41:31
    už £85,000 kaip indėlių draudėjai. O Anglijos
    Bankas parūpina likvidumo draudimą, jeigu
  • 41:31 - 41:38
    bankas netektų savo rezervų.
  • 41:38 - 41:41
    Abejotina ar mes išlipsime iš šios
    recesijos ar mes tiesiog
  • 41:41 - 41:47
    pasiliksime kur esame dabar.
    Vis dėlto, jei išlipsime iš šios
  • 41:47 - 41:52
    recesijos ir kai augimas prasidės vėl,
    pažiūrėkime kas atsitiks skoloms, jos
  • 41:52 - 41:55
    vėl augs ir kuo greičiau plėsis ekonomika,
    tuo greičiau augs skolos
  • 41:55 - 42:02
    ir tada imkime vėl 3 ar 5
    metus, mes sugrįšime kur buvome, skolų bus
  • 42:02 - 42:07
    vėl per daug, žmonės taps nemokūs dar kartą.
    Tai tokia mūsų sistema, užrakinanti
  • 42:07 - 42:12
    mus, kad mes negalėtume auginti
    ekonomikos neaugindami skolos, o skola
  • 42:12 - 42:16
    yra tas dalykas, kuris sužlugdys
    ekonomiką. Vienintelis likęs dalykas yra
  • 42:16 - 42:22
    pertvarkymas, bankų stabdymas pinigų kaip skolos
    kūrimui. Sutaisydami monetarinę sistemą,
  • 42:22 - 42:27
    mes galime išvengti bankų dar vienos sukeltos
    finansų krizės ir mes taip pat galime
  • 42:27 - 42:33
    paversti visuomenės mokesčius, išlaidų
    mažinimus ir didėjančias skolas nebūtinomis.
  • 42:33 - 42:38
    PASAKOTOJAS: Dabartinė pinigų sistema, leidžia
    bankų sektoriui išgauti turtą iš
  • 42:38 - 42:44
    ekonomikos, mainais neduodant
    nieko.
  • 42:44 - 42:51
    Kodėl, kai mes turime visas šias technologijas,
    kai turime šitiek produktyvumo, vis tik
  • 42:51 - 42:57
    reikalaujama dviejų žmonių prižiūrėti namui,
    kur 50 -ais tereikėjo vieno žmogaus ir
  • 42:57 - 43:02
    to priežastis yra ne ta, kad plovimo mašinos
    ir visa kita tapo brangesnėmis,
  • 43:02 - 43:07
    tai dėl visų šių skolų ir dėl to, nes
    iš tikrųjų bankų sektorius pasipelnydamas jas
  • 43:07 - 43:13
    uždeda visiems kitiems. Taigi, augantis bankų
    sektorius nėra geras dalykas. Jeigu bankų
  • 43:13 - 43:18
    sektorius auga, tai reiškia, kad jis
    tampa mažiau veiksmingu, parazituojančiu
  • 43:18 - 43:25
    visos ekonomikos sąskaita. Mes galime kalbėti
    kad bankų sektorius sudaro 4%, 5%, 6% viso
  • 43:25 - 43:31
    BVP, kas atsitinka likusiai ekonomikai?
    Ji mažėja 96, 95, 94% viso BVP. Mes turime į
  • 43:31 - 43:36
    tai atkreipti dėmesį dabar. Jeigu mums reikia
    susidoroti su didžiausia visuomenės problema,
  • 43:36 - 43:39
    tai pirmiausia turime padaryti su
    pinigais.
  • 43:39 - 43:47
    Vargingiausi pasasaulyje, užmoka už krizes
    net jeigu jie nespėjo pajusti naudos iš
  • 43:47 - 43:52
    neapgalvotų spekuliatyvinių bumų, tokių kaip
    būsto bumai Airijoje, kurie pradėjo krizę.
  • 43:52 - 43:58
    Žinote, per 30 metų, mes matėme
    netolygų uždarbio padidėjimą, kai
  • 43:58 - 44:02
    turtingieji tapo žymiai turtingesni, o eiliniai
    žmonės ne, jie liko stovėti kur buvo arba
  • 44:02 - 44:08
    tapo dar vargingesni ir vienas iš būdų išlaikyti
    tokiai ekonomikai buvo pigus kreditas,
  • 44:08 - 44:12
    skolos tiekimas šiems žmonėms, kurie
    iš tikrųjų negalėjo sau leisti tiek,
  • 44:12 - 44:19
    taigi jie tęsė išlaidavimą ir kai visa tai sugriuvo,
    tie patys žmonės sumokėjo dar kartą,
  • 44:19 - 44:23
    net jeigu jie buvo aukomis
    pirmą kartą.
  • 44:23 - 44:29
    PASAKOTOJAS: Kaip krizės rezultatas, Anglijos Bankas
    įgijo bendrą skolą ir padalino ją
  • 44:29 - 44:35
    mažomis palūkanomis. Vis dar, vidutinis
    pilietis yra prašomas užmokėti daugiau nei betkada
  • 44:35 - 44:38
    kad pasikolintų kredito kortelėmis.
  • 44:38 - 44:45
    Skolos tarp turtingųjų arba vyriausybės
    visados gali būti persvarstytos ir
  • 44:45 - 44:50
    tai buvo dažnai, žiūrint į istoriją,
    nieko nėra iškaldinta akmenyje. Paprastai
  • 44:50 - 44:54
    kalbant, kai tu turi vargingųjų skolas
    turtingiesiems, staiga skolos tampa
  • 44:54 - 44:58
    šventais įsipareigojimais, svarbiau už bet ką
    kitą. Idėja dėl jų persvarstymo tapo
  • 44:58 - 45:00
    neįsivaizduojama.
  • 45:00 - 45:06
    ŽINIŲ PRANEŠĖJAS: Ar jūs galite pasakyti tiksliai,
    kas priverstų investuotojus jaustis puikiai,
  • 45:06 - 45:12
    labiau pasitikinčiai?
    ALESSIO RASTANI: Geras klausimas, asmeniškai
  • 45:12 - 45:16
    tai nesvarbu, matote aš prekybininkas, man
    šis dalykas iš tikrųjų nerūpi.
  • 45:16 - 45:17
    SKANDAVIMAS: Užmokėkite savo mokesčius!
  • 45:17 - 45:19
    BANKININKAS PROTESTUOTOJAMS: "Kur jūs gimėte, Anglijoje?"
  • 45:19 - 45:24
    ALESSIO RASTANI: Jeigu aš matau galimybę
    pasidaryti pinigų, aš tai darau. Visiems prekybininkams,
  • 45:24 - 45:28
    iš tikrųjų nerūpi, ar kažkas
    sutaisys ekonomiką, ar kas nors
  • 45:28 - 45:35
    išspręs esamą situaciją, mūsų darbas yra
    pasidaryti iš to pinigus ir aš asmeniškai
  • 45:35 - 45:39
    svajoju apie šį momentą jau tris metus.
    Jeigu žinai ką daryti, gali pasidaryti daug
  • 45:39 - 45:44
    pinigų iš to. Aš turiu prisipažinti tai:
    eidamas į lovą kiekvieną vakarą svajoju apie
  • 45:44 - 45:49
    recesiją, aš svajoju apie dar vieną tokį pat
    momentą. Svajoju apie recesiją, svajoju
  • 45:49 - 45:55
    apie tokį pat momentą. Iš to galima
    pasidaryti daug pinigų.
  • 45:55 - 46:01
    MERGINA: Bruno, Virginija sunkiai kažką sužeidė,
    tu jos pradėsi nekęsti.
  • 46:01 - 46:03
    Minia: Pareina!
  • 46:03 - 46:10
    Dabar galime žiūrėti į Europa ir
    pamatyti naują Graikijos ministrą,
  • 46:10 - 46:14
    neišrinktą, iš esmės paskirtą,
    Papademous'ą, buvusį Goldman Sachs darbuotoją,
  • 46:14 - 46:19
    naują Italijos ministrą ir finansų ministrą
    Mario Monti, buvusį Goldman Sachs
  • 46:19 - 46:24
    darbuotoją, naująjį ECB prezidentą
    taip pat buvusį Goldman Sachs darbuotoją,
  • 46:24 - 46:26
    jūs matome šiuos žmones kyšančius beveik
    visur.
  • 46:26 - 46:30
    BALSAS: Štai kaip galima pakeisti tai
    ką turime, atimti visas galias ir laisves
  • 46:30 - 46:35
    iš žmonių ir atiduoti viską
    mažai grupei su absoliučia galia.
  • 46:35 - 46:44
    power. Iš žmonių, be žmonių,
    prieš žmones.
  • 46:44 - 46:48
    Labai įdomus demokratinis klausimas
    apie šiuos dalykus, kuris
  • 46:48 - 46:52
    Europoje atsivėrė labai griežtai yra
    tai, kad mes turime mums paskirtą
  • 46:52 - 46:56
    bankininkų valdžią. Tai bankinkinkai, kurie
    daugiau ar mažiau įgrūdo mus į šį mėšlą,
  • 46:56 - 47:01
    bet tai gali būti pirmas gera diskusija
    ir tada tu sakai, ok, bankininkai yra
  • 47:01 - 47:04
    tie žmonės, kurie mus ištemps iš viso to ir
    'atsitiktinai' jie dabar valdo mūsų šalis.
  • 47:04 - 47:08
    Štai čia yra didžiulis demokratinis
    klausimas ties tuo.
  • 47:08 - 47:17
    Be to, bankų krizė nutemptė maždaug
    100 milijonų žmonių atgal į skurdą.
  • 47:17 - 47:23
    Mirtingumo rodiklis, žmonių, kurie
    tapo vargingesni, padidėjo ženkliai dėl
  • 47:23 - 47:29
    įvairių priežaščių, taigi bankų krizė nėra
    tiesiog tapimas varguoliu, tai susiję su
  • 47:29 - 47:35
    žmonių žudymu. Ir spėkite ką? Mes dar
    nepatekome į viso šito apačią, mes dar
  • 47:35 - 47:40
    neapskaičiavome ir dar neatlikome
    radikalių reformų, kurių dabar labiausiai
  • 47:40 - 47:47
    reikia, nes mes mastėme klaidingai: jeigu
    destabilizuosime padėti dar toliau, mums
  • 47:47 - 47:53
    bus tik blogiau ir spėkime kas priima
    sprendimus, visi tie žmonės, kurie yra
  • 47:53 - 47:55
    pirmoje vietoje.
  • 47:55 - 48:04
    "Aš manau jūs turite žinoti, šių
    biznierių verslas yra žudyti."
  • 48:04 - 48:23
    "Jų ginklai modernūs, jie mąsto:
    pasibaigė du tūkstančiai metų."
  • 48:23 - 48:27
    Kaip atrodo pažangi finansų sistema?
    Ir aš noriu išgirsti ką jus apie tai manote.
  • 48:27 - 48:34
    Kas mano, pavyzdžiui, kad turime uždrausti
    bankams kurti pinigus?
  • 48:34 - 48:39
    Kontrolė kaip pinigai sukuriami ir kam
    jie skiriami yra demokratinis klausimas.
  • 48:39 - 48:44
    Dabar mes turime bankų sektorių, pelno
    siekiantį bankų sektorių, žinote, neatsakingą
  • 48:44 - 48:51
    už nieką kitą tik save, sukuriantį
    daugiau nei 200 milijardų svarų per metus
  • 48:51 - 48:54
    ir nusprendžiantį kaip ekonomikoje tai
    bus paskirstyta.
  • 48:54 - 49:00
    Monetarijos reformuotojai tiki, kad
    pinigų tiekimas turėtų tarnauti
  • 49:00 - 49:06
    visuomenei ir niekados nebūtų tiekiamas
    privačių organizacijų kaip skola.
  • 49:06 - 49:13
    Demokratizuoti pinigų tiekimą, tai reiškia
    išleidimo ir paskirstymo galios perdavimą
  • 49:13 - 49:21
    atgal į žmonių rankas, atimant tai
    iš privačių organizacijų, institucijų,
  • 49:21 - 49:26
    kurios iš tikrųjų neatstovauja žmonių,
    kurios nėra demokratiškai atsakingos už
  • 49:26 - 49:31
    žmones, bankai nėra demokratiškai
    atsakingi už žmones; jie atsakingi
  • 49:31 - 49:36
    savo akcininkams ir tik savo akcininkams.
    Dabar jie pasirašo už mus -
  • 49:36 - 49:40
    mokesčių mokėtojus, bet už tai neatsako.
    Tai iš tiesų nesuvokiama. Taigi, jeigu
  • 49:40 - 49:48
    demokratizuotume monetarinę sistemą, pajungtume
    ją į ta pačia discpiliną, kurią turi
  • 49:48 - 49:56
    švietimo sistema, sveikatos apsauga
    ir kiti visuomenei naudingi dalykai. Tam
  • 49:56 - 50:03
    nėra jokios priežasties, kad pinigai būtų žiūrimi
    skirtingai. Tai, iš esmės, svarbiausias
  • 50:03 - 50:09
    dalykas, kurio reikia kiekvienam. Aš neišgyvenčiau
    neturėdamas pakankamai pinigų, niekas. Taigi, jie
  • 50:09 - 50:16
    negali būti visiškai kontroliuojami mažojo didžiųjų
    bankų elito, kaip tai yra JK. Mums reikia
  • 50:16 - 50:18
    kitos sistemos.
  • 50:18 - 50:24
    Mes tikime, kad pinigų tiekimas šaliai
    turėtų būti visiškai atskirtas
  • 50:24 - 50:27
    nuo bankų veiklos.
  • 50:27 - 50:34
    Ką mums reikia padaryti, tai atnaujinti 1844
    įstatymą, paverčiant skaitmeninius pinigus
  • 50:34 - 50:39
    tikrais pinigais. Elektroniniai pinigai gali būti,
    bet jie turi būti klasifikuojami kaip pinigai.
  • 50:39 - 50:46
    Mes norime, kad bankai būtų kaip visos kitos
    privačios organizacijos, privačios kompanijos
  • 50:46 - 50:49
    esančios ekonomikoje ir besilaikančios disciplinos.
  • 50:49 - 50:54
    Problema yra ta, kad dabar mes esame šiame hibridiniame
    modelyje, kuriame neturime jokios kontrolės pinigų
  • 50:54 - 51:01
    tiekime ir panaudojime, bet užtat esame
    visiškai nuo šių dalykų priklausomi.
  • 51:01 - 51:05
    Mes nuolatos skoloje, mes būsime joje
    visą savo gyvenimą ir
  • 51:05 - 51:10
    jaunosios kartoms bus dar blogiau
    nei dabartinėms.
  • 51:10 - 51:14
    Aš ką tik skaičiau Jungtinių Valstijų aplinkos
    programos ataskaitą ir jie sako, kad
  • 51:14 - 51:23
    mums reikia $2 trilijonų per metus. Dviejų trilijonų
    - ar jūs galite įsivaizduoti kiek tai yra? Tai
  • 51:23 - 51:29
    daug pinigų. $2 trilijonai per metus
    išleidžiant spręsti ekologines problemas,
  • 51:29 - 51:34
    kaip išvengti nuodyti atmosferą anglimi,
    vietoj to naudojant alternatyvas.
  • 51:34 - 51:42
    Kai bankai žlugo 2007-9 -ais, mes nustatėme
    iš Anglijos Banko, ne mes, bet
  • 51:42 - 51:49
    Anglijos Bankas nustatė, kad tada išleidome
    14 trilijonų dolerių per metus, kad išgelbėtume
  • 51:49 - 51:53
    bankus, taigi palyginus tuos 2 trilijonus dolerių
    per metus, gelbstint ekosistemą nėra nieko
  • 51:53 - 51:53
    baisaus.
  • 51:53 - 51:59
    Šios rūšies modelis netgi nesutampa su
    tradiciniu laisvosios rinkos modeliu, nes
  • 51:59 - 52:05
    šie bankai yra monopoliniai, iš tikrųjų
    jie monopolizavo kredito kūrimą, taigi jiems
  • 52:05 - 52:10
    nereikia paklusti jokiai rinkos disciplinai.
    Taip pat jie negamina jokios
  • 52:10 - 52:19
    socialinės ir aplinkinės naudos
    realiu mastu.
  • 52:19 - 52:25
    Viską ką pinigai daro, tai įgalina mus
    daryti tai ką mes galime daryti ir noriu
  • 52:25 - 52:30
    pasakyti, kadpinigai gali veikti kaip turi veikti.
  • 52:30 - 52:38
    Pinigų kūrimo galia yra tokia galinga;
    jūs turėtumėte būt labai susirūpinę kas
  • 52:38 - 52:43
    turi šią galią. Jei tai kažkas, kas sieka
    iš to naudos, tada jie turės
  • 52:43 - 52:47
    paskatinimą sukurti iš tikrųjų daugiau
    nei reikia ekonomikai. Tas pats
  • 52:47 - 52:50
    turbūt atsitiktų jei perduotume šią galią
    politikams. Jūs žinote, kad negalima pasitikėti
  • 52:50 - 52:58
    politikais, kurie bando įtikti balsuotojams ir
    turėti pinigų kūrimo galią tuo pat metu.
  • 52:58 - 53:04
    Tai tikra interesų kova. Vienintelis
    dalykas, kurį tikrai galima padaryti,
  • 53:04 - 53:10
    tai patikėti tai tam, kas neturi interesų,
    yra nepriklausomas, skaidrus ir atsakingas.
  • 53:10 - 53:16
    PASAKOTOJAS: Pinigai galėtų būti paskirstyti
    pagal visuomenės poreikius ir norus,
  • 53:16 - 53:20
    sistema gali būti sudaryta iš
    tiesioginio demokratinio įsikišimo
  • 53:20 - 53:27
    visiškai arba dalinai. Taisyklės galėtų
    būti nustatytos pagal ekonominę
  • 53:27 - 53:35
    teoriją, kiek pinigų turėtų būti
    sukurta ir kokiems tikslams.
  • 53:35 - 53:39
    Vyriausybės nebeprieitų prie
    didelių pinigų kiekio sukelti
  • 53:39 - 53:44
    ginkluotus konfliktus, jeigu tai palaikytų
    visuomenė.
  • 53:44 - 53:49
    Mes galėtume aiškiai matyti ką jie
    daro su pinigų kūrimo galia. Mes galėtume
  • 53:49 - 53:54
    matyti kiek jie sukuria ir
    kur tie pinigai patenka. Ir tai galbūt
  • 53:54 - 53:58
    vienintelis kelias kontroliuoti pinigų
    kūrimo galią, užkertant kelią ja
  • 53:58 - 53:59
    piktnaudžiauti.
  • 53:59 - 54:07
    Pinigų reformos partija buvo įkurta
    2005 -ais, ką tik po 2005 rinkimų.
  • 54:07 - 54:14
    Pinigų partijos idėja buvo ta, kad
    mes galėtume turėti pagrindinę šerdį ir su
  • 54:14 - 54:19
    ja sutikti. Jie gali nesutikti su kai kuriais
    klausimais, nes yra daugelis būdų
  • 54:19 - 54:24
    kalbėti apie tai, bet tai buvo idėja,
    kurią galima vadinti
  • 54:24 - 54:32
    bendruoju vardikliu pritraukiant skirtingų pažiūrų
    žmones. Būti išrinktam į Parlamentą
  • 54:32 - 54:39
    nėra pagrindinis tikslas, tikslas yra
    pinigų reformos patekimas į žmonių akiratį, kad
  • 54:39 - 54:48
    žmonės pradėtų apie tai kalbėti.
  • 54:48 - 54:52
    Bankai neturėtų lošti mūsų pinigais,
    be mūsų sutikimo, vietoj to jiems
  • 54:52 - 54:58
    reikėtų pasiūlyti dvi sąskaitų rūšis:
    Pirma yra seifas, pavadinkime tai ‘sandorio
  • 54:58 - 55:02
    sąskaita'. Pinigai padėti ten, bankas jų
    neskolina, jie nededa jų į jokias
  • 55:02 - 55:06
    rizikingas veiklas visiškai. Kita rūšis būtų
    investicijų sąskaita, kurioje jūs paliekate
  • 55:06 - 55:12
    pinigus tam tikram laikotarpiui ir tada bankas
    gali juos investuoti atitinkamai. Kas atsitiktų
  • 55:12 - 55:17
    jei naudotumėtės šiomis sąskaitomis, tai
    banko griuvimo momentu pinigai
  • 55:17 - 55:23
    laikomi seife išliktų, jais
    nerizikuojama. Taigi, perkeliant
  • 55:23 - 55:27
    likusius pinigus į sveiką banką, tie žmonės
    kurie turėjo investicines sąskaitas
  • 55:27 - 55:32
    neprarastų visko, bet jie
    privalėtų palaukti standartinių likvadavimo
  • 55:32 - 55:38
    procedūrų, kad būtų įšaiškinta kiek
    aktyvų bankas galės jiems grąžinti ir
  • 55:38 - 55:42
    tai reiškia, kad vyriausybei nebereikėtų
    bankų gelbėti apskritai. Bankams būtų galima
  • 55:42 - 55:43
    žlugti.
  • 55:43 - 55:46
    Sistema iš tiesų būtų tokia, kokią žmonės
    įsivaizduoja dabar esančią, kad pinigus padėjus
  • 55:46 - 55:51
    į banką, jie guli saugiai, na taip tikrai
    daugelis mastė prieš 2008 krizę ir tebemąsto.
  • 55:51 - 55:57
    Yra didelis spektras galimybių, kurių
    mes netyrinėjame šiuo metu ir tai
  • 55:57 - 56:02
    iš tikrųjų mane liūdina, kad mes net nebandome to
    daryti, žinodami, kad sistema iš esmės
  • 56:02 - 56:08
    su trūkumais. Mes ką tik apturėjome didžiausią
    krizę nuo antrojo pasaulinio karo, iš tikro nuo
  • 56:08 - 56:14
    1930 -ųjų. Dabar mes turime sistemą, kurioje
    pinigų kūrėjai pasirašo už mus bet kokiu
  • 56:14 - 56:18
    atveju. Tai tiesiog pati sudėtingiausia
    pasaulinė situacija, šiuo metu,
  • 56:18 - 56:22
    kuri reikalauja pagalvoti apie tikrąsias
    alternatyvas.
  • 56:22 - 56:27
    Taigi, kai mes kalbame koks gyvenimas bus
    po reformuotos sistemos, tai
  • 56:27 - 56:31
    nereiškia, kad negalėsime skolintis, tai
    nereiškia, kad turėsite taupyti 50 metų,
  • 56:31 - 56:36
    kad nusipirktume namą. Tai nereiškia,
    kad namo kaina bus lygi
  • 56:36 - 56:40
    10 ar 12 metų jūsų uždarbio, kita vertus
    tai reiškia, kad namo vertė
  • 56:40 - 56:46
    neturėtų kainuoti 10 ar 12 metų
    jūsų uždarbio. Namai turėtų būti įperkami
  • 56:46 - 56:50
    kaip visa kita. Jums būtų galima
    įkeisti turtą; jums būtų galima
  • 56:50 - 56:59
    gauti kreditą mašinai. Verslai nesustotų
    investavę. Tai reiškia, kad skola
  • 56:59 - 57:08
    nebebus tokia didelė, ji nebebus tokia baisi
    žmonių ateičiai.
  • 57:08 - 57:18
    PASAKOTOJAS: Monetarinės reformos klausimas
    istoriškai buvo gana įslaptintas klausimas, dėl
  • 57:18 - 57:25
    neįtikėtinos galios ir turto tų kuriems tai buvo
    duota. Laikais, kai analitinis mąstymas
  • 57:25 - 57:30
    ir mokslinis požiūris yra labai
    gerbiamas, nėra jokių pateisinamų argumentų
  • 57:30 - 57:37
    laikyti monetarinio proceso mechaniką
    ir įsikišimą tabu klausimu.
  • 57:37 - 57:43
    Kaip demokratijos piliečiai, mes privalome
    reikalauti monetarinės sistemos, kuri yra stabili
  • 57:43 - 57:46
    ir naudinga visuomenei.
  • 57:46 - 57:52
    Bankai yra išties galingi. Aš įtariu
    kad jie nepalaikytų šių aptariamų
  • 57:52 - 57:57
    modelių, net jeigu kas nors iš jų
    pritartu, kad tai būtų žymiai tvaresnė
  • 57:57 - 57:58
    padėtis bankams.
  • 57:58 - 58:02
    Tarp vyriausybių ir bankų esti draugiški
    ryšiai. Krizės viduryje,
  • 58:02 - 58:08
    aš kalbėjau su kai kuo, kas dirbo
    tuo metu Ižde ir
  • 58:08 - 58:12
    jis atsake, kad maždaug kas antras žmogus,
    su kuriuo kalbėjau dirba didiesiems
  • 58:12 - 58:17
    bankams. Kai tai tampa sprendimu,
    ar leisti šitiems nuodingiems bankams
  • 58:17 - 58:24
    žlugti ar gelbėti juos, kokias
    rekomendacijas žadame susilaukti iš tų
  • 58:24 - 58:26
    kurie dirba tame banke.
  • 58:26 - 58:29
    "Tai zombių bankas' saugomas maitinimo
    punktų."
  • 58:29 - 58:35
    PASAKOTOJAS: Bankų balansas šiuo metų yra 4 kartus
    didesnis už BVP, apie 6 trilijonais svarų; jie laiko
  • 58:35 - 58:40
    visuomenę įkaitais. Jų turtai tapo
    žaidžiant su sistema tapo tokie dideli, kad
  • 58:40 - 58:45
    mes atsidūrėme tokioje padėtyje, kurioje
    bankas gali sužlugdyti visą ekonomiką.
  • 58:45 - 58:53
    "Suvalgyk ją, suvalgyk ją dabar, ji visuomenės
    sektoriaus darbuotoja, iščiulpk jos kraują,
  • 58:53 - 58:54
    išgerk ją!"
  • 58:54 - 59:01
    Tai politinis klausimas, nes
    šios reikalaujamos reformos yra pasiekiamos
  • 59:01 - 59:07
    tik per Parlamentą. Mums nereikia
    didelio Parlamento darbo. Viska ką jis turi
  • 59:07 - 59:14
    padaryti, tai paprasčiausiai neleisti bankams
    gaminti pinigus paskolinant juos,
  • 59:14 - 59:18
    tik tiek. Tu tai gali sustabdyti.
  • 59:18 - 59:23
    Mes negalime leisti bankams grįžti į šį
    verslą, nes jei tai padarysime, tada mes
  • 59:23 - 59:30
    visi išvysime didesnes skolas, daugiau skurdo, daugiau
    nelygybės ir kitas krizes per ateinančius 5 ar 10 metų,
  • 59:30 -
    už kurias turėsime sumokėti VĖL.
Title:
97% Owned - Positive Money Directors Cut
Description:

To join the campaign to democratise money see http://www.positivemoney.org.uk/97percent

When money drives almost all activity on the planet, it's essential that we understand it. Yet simple questions often get overlooked - questions like: where does money come from? Who creates it? Who decides how it gets used? And what does that mean for the millions of ordinary people who suffer when money and finance breaks down?

97% Owned is a new documentary that reveals how money is at the root of our current social and economic crisis. Featuring frank interviews and commentary from economists, campaigners and former bankers, it exposes the privatised, debt-based monetary system that gives banks the power to create money, shape the economy, cause crises and push house prices out of reach. Fact-based and clearly explained, in just 60 minutes it shows how the power to create money is the piece of the puzzle that economists were missing when they failed to predict the crisis.

Produced by Queuepolitely and featuring Ben Dyson of Positive Money, Josh Ryan-Collins of The New Economics Foundation, Ann Pettifor, the "HBOS Whistleblower" Paul Moore, Simon Dixon of Bank to the Future and Nick Dearden from the Jubliee Debt Campaign, this is the first documentary to tackle this issue from a UK-perspective, and can be watched online now.

more » « less
Video Language:
English
Duration:
59:45
Amara Bot edited Lithuanian subtitles for 97% Owned - Positive Money Directors Cut
Amara Bot added a translation

Lithuanian subtitles

Revisions