Return to Video

re:retail: TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan ile tedarik zincirini ve mağazaların önemini konuştuk!

  • 0:06 - 0:08
    Herkese merhaba.
  • 0:08 - 0:11
    Vispera olarak hızlı tüketim
    ve perakende sektöründeki
  • 0:11 - 0:14
    dijital dönüşümü sektör uzmanlarıyla
    birlikte değerlendirdiğimiz
  • 0:14 - 0:17
    Re:retail programımıza hoş geldiniz.
  • 0:17 - 0:21
    Bugün yayınımızda teknoloji ürünlerinin
    tüketicilere ulaştırılmasında,
  • 0:21 - 0:25
    “Herkes için teknoloji” felsefesiyle
    2000 yılında yola çıkan,
  • 0:26 - 0:29
    Türkiye’nin 68 ilinde
    196 mağaza, e-ticaret
  • 0:29 - 0:33
    ve mobil platformuyla
    hizmet veren TeknoSA’nın Genel Müdürü
  • 0:33 - 0:36
    Bülent Gürcan bizimle.
    Bülent Bey hoş geldiniz.
  • 0:37 - 0:39
    Merhaba Gökhan Bey, hoş bulduk.
  • 0:39 - 0:41
    Umarım iyisinizdir.
  • 0:41 - 0:45
    İyiyiz, iyiyiz çok teşekkür ederiz.
    Sağlığımız yerinde,
  • 0:45 - 0:47
    dolayısıyla şu anda en önemli şey o.
  • 0:47 - 0:50
    Ben de herkese sağlık diliyorum.
    Siz nasılsınız?
  • 0:50 - 0:52
    Bizler de iyiyiz,
    bizlerin de sağlığı yerinde.
  • 0:53 - 0:58
    Dolayısıyla yeni bir dünyada yeni bir
    normalde hayatımıza devam ediyoruz.
  • 0:59 - 1:02
    İzninizle sorularımızı
    size yönlendirmek istiyorum.
  • 1:04 - 1:08
    Dijital dönüşüm, uzunca bir süredir
    perakende şirketlerinin gündemindeydi.
  • 1:09 - 1:11
    COVID-19 nedeniyle şimdi herkes
  • 1:11 - 1:13
    hızlandırılmış bir dönüşüm
    sürecinden geçiyor.
  • 1:14 - 1:17
    Bu süreçte şirketinizin
    başarılı olması için
  • 1:17 - 1:20
    belirleyici etkenleri
    bizimle paylaşabilir misiniz?
  • 1:23 - 1:27
    Çok teşekkür ederim bir kez daha
    davet ettiğiniz için Gökhan Bey.
  • 1:27 - 1:30
    Tabii, aslında sürekli dünyadaki
    trendlere baktığımızda,
  • 1:30 - 1:32
    perakende trendlerine,
    yıllardır bir dijitalleşme
  • 1:32 - 1:38
    ve bir "omni-channel" akımının çok hızlı
    büyüdüğünü gözlemliyoruz.
  • 1:38 - 1:41
    Tabii, biraz sektör bilgisi
    vermek gerekirse
  • 1:42 - 1:43
    ülkedeki TÜBİSAD verilerine göre,
  • 1:43 - 1:51
    2019 yılında e-ticaret, %39 büyüme ile
    83 milyar TL büyüklüğüne ulaştı.
  • 1:52 - 1:56
    Bunun 45 milyar TL’si perakende.
  • 1:56 - 2:00
    Toplam perakendenin de %6,3’ü.
  • 2:00 - 2:03
    Aynı rakam 2018 yılında %5,2’ydi.
  • 2:03 - 2:08
    Özellikle hep
    bu Y kuşağından Z kuşağına gençler
  • 2:08 - 2:10
    internetten alışveriş ediyor.
  • 2:10 - 2:13
    Evet doğru,
    fakat baktığımız zaman hala ve hala
  • 2:13 - 2:15
    alışverişin çok büyük bir kısmı
  • 2:15 - 2:17
    mağazalardan yapılıyor,
    offline’dan yapılıyor.
  • 2:17 - 2:22
    Ama şu bir gerçek ki tabii internet
    muazzam bir bilgi edinme kaynağı.
  • 2:22 - 2:26
    Bugün müşterilerimizin
    %80’i önce internete bakıyorlar,
  • 2:26 - 2:28
    sonra mağazalarımıza geliyorlar.
  • 2:28 - 2:31
    Dolayısıyla mutlaka
    ve mutlaka bizim gibi
  • 2:31 - 2:35
    "omni-channel" oyuncularının internette
    iyi bir varlık göstermesi,
  • 2:35 - 2:38
    orada iyi teknoloji ve iyi bir
    müşteri memnuniyeti sağlaması şart.
  • 2:38 - 2:42
    Aksi takdirde sadece mağazalar
    tek başına yaşayamıyor.
  • 2:42 - 2:47
    2018 yılında bu çoklu kanal için
    çok önemli, büyük yatırımlar yapmıştık.
  • 2:47 - 2:51
    Hem IT altyapımıza
    hem veri analitiği tarafına
  • 2:51 - 2:56
    dünyanın en iyi altyapılarını
    satın aldık ve hayatımıza geçirdik.
  • 2:57 - 3:02
    Fakat tabii sırf bu çoklu
    kanal deneyimi bir bilgi sistemi,
  • 3:02 - 3:06
    bir ürünün alınıp da sisteme
    kaydedilmesi değil,
  • 3:06 - 3:09
    tüm süreçlerin
    müşteri odaklı;
  • 3:09 - 3:12
    o müşteri deneyimine
    uygun olması gerekiyordu.
  • 3:12 - 3:16
    Dolayısıyla biz bunu 2018’den itibaren
    çok başarılı bir şekilde uyguladık
  • 3:16 - 3:19
    ve bu trende uyum sağladık
  • 3:19 - 3:21
    ve tabii o yaptığımız
    o güzel yatırımların,
  • 3:21 - 3:27
    değerli yatırımların sonuçlarını da
    bu pandemi döneminde kat ve kat aldık;
  • 3:27 - 3:30
    müşterilerimize çok iyi hizmet verdiğimizi
    düşünüyorum bu dönemde.
  • 3:30 - 3:32
    Çok güzel. Süper.
  • 3:33 - 3:38
    Hazırlıklı olmanız tabii ki size
    rekabetçi bir avantaj yaratmış gözüküyor.
  • 3:39 - 3:44
    COVID nedeniyle bazı pazarlar
    daha pozitif yönde etkilendi,
  • 3:44 - 3:48
    bazıları negatif yönde etkilendi
    ama genel olarak baktığımızda
  • 3:48 - 3:51
    bazı yeni kavramların
    hayatımıza girdiğini görüyoruz.
  • 3:52 - 3:55
    Bunların arasında
    işte "click and collect" gibi,
  • 3:55 - 3:59
    "click and drive" gibi
    "click and curbside delivery" gibi
  • 3:59 - 4:01
    bazı kavramlar var.
  • 4:02 - 4:04
    COVID-19 süreciyle hayatımıza,
  • 4:05 - 4:09
    bütün bunlar hayatımıza bir
    "yeni normal" kavramıyla beraber girdiler.
  • 4:09 - 4:11
    Sizce "yeni normal" nedir?
  • 4:11 - 4:14
    Bu dönemde iş süreçlerinizi
    destekleyecek,
  • 4:14 - 4:18
    rekabetçi avantajınızı daha da iyi bir
    noktaya getirebilecek teknolojiler için
  • 4:18 - 4:21
    öngörüleriniz nelerdir?
  • 4:21 - 4:26
    Bu sorunuza deminki cevabı da
    hemen bağlayarak gideyim.
  • 4:26 - 4:29
    Evet, hani yeni normalde de şu;
    iki kere iki dört,
  • 4:29 - 4:33
    özellikle internet dünyasında,
    dijitalleşme dünyasında
  • 4:33 - 4:36
    hepimiz kabul ediyoruz ki
    bir beş sene öne çekildik.
  • 4:36 - 4:40
    Bütün iş yapış şekilleri,
    müşteri davranışları,
  • 4:40 - 4:44
    bizim perakende için bu "omni-channel"
    davranışı bir beş sene öne geldi.
  • 4:45 - 4:48
    Keza uzaktan toplantılar
    yapılacak diyorduk.
  • 4:48 - 4:51
    Şu anda yüzde yüz
    uzaktan toplantılardayız gibi,
  • 4:51 - 4:53
    "yeni normal" içinde bunlar var.
  • 4:53 - 4:57
    Tabii tekrar perakendeye dönecek olursam
    ve ilk cevabımdan devam ederek,
  • 4:58 - 5:03
    aslında sadece "online"ın tek başına
    yeterli olmadığını tüm perakende biliyor.
  • 5:03 - 5:07
    Nitekim dünyanın
    çok büyük "online" oyuncularının
  • 5:07 - 5:10
    aslında "offline" tarafa doğru
    yatırım yapıyor olması da
  • 5:10 - 5:12
    bunun çok önemli bir göstergesi.
  • 5:12 - 5:15
    Perakende dünyasında olduğumuz için
    çok rahat konuşuyorum,
  • 5:15 - 5:18
    Amazon’un İngiltere’de
    Whole Foods’u satın alması,
  • 5:18 - 5:21
    Çin’de Alibaba’nın
    mağazalar zinciri açıyor olması
  • 5:21 - 5:23
    bunun çok önemli bir göstergesi.
  • 5:23 - 5:26
    Dolayısıyla müşterilerin
    az önce sizin de söylediğiniz
  • 5:26 - 5:30
    "click and drive", "click and collect"
    ve mağaza stoklarından satışları da...
  • 5:30 - 5:34
    hayata geçirmek istediğini
    çok net bir şekilde gözlemliyoruz.
  • 5:34 - 5:37
    Keza birazdan da değiniriz,
    bizim ürünlerimizde
  • 5:37 - 5:39
    bir de satış sonrası hizmetler
    son derece değerli.
  • 5:39 - 5:43
    Bizde pandemi öncesinde
    e-ticaretin payı %7,2’ydi
  • 5:43 - 5:46
    bizim borsaya,
    halka açıkladığımız rakamlar.
  • 5:46 - 5:49
    Ve bu az önce söylediğim
    bu güzel yatırımlar sayesinde
  • 5:49 - 5:53
    Ocak-Şubat-Mart 2020’de de
    %10,7’ye çıktı.
  • 5:53 - 5:56
    Zaten pandemi öncesinde de
    e-ticaretimiz arttı.
  • 5:56 - 5:59
    Geçen seneye göre %109 artmıştı,
  • 5:59 - 6:03
    Ocak-Şubat-Mart aylarında
    iki katından fazla bir ciroya ulaşmıştı.
  • 6:03 - 6:05
    Yine pandemi öncesinde
    e-ticaret sevkiyatlarımızın
  • 6:05 - 6:08
    %46’sı mağazalardan yapılıyordu.
  • 6:08 - 6:12
    Burada bütün o dünyadaki,
    Türkiye’deki online oyuncular
  • 6:12 - 6:16
    ürünleri İstanbul’daki
    merkez depolarından sevk ederken
  • 6:16 - 6:19
    biz, 68 ildeki mağazalarımızdan
    o ildeki müşterilerimize
  • 6:19 - 6:21
    çok hızlı sevkiyatlar
    zaten yapabiliyorduk.
  • 6:21 - 6:25
    Dolayısıyla bu pandemi döneminde de
    yine bunun avantajını yakaladık.
  • 6:25 - 6:27
    Diğer taraftan
    "click and collect" dediniz,
  • 6:27 - 6:30
    bizim zaten %30’dan fazla
    e-ticaret sevkiyatlarımız,
  • 6:30 - 6:33
    "click and collect" ile gerçekleşiyordu.
  • 6:33 - 6:36
    Dolayısıyla müşterilerimiz,
    Akdenizli kanımız var ya,
  • 6:36 - 6:38
    bir an önce ürüne de
    sahip olmak istiyoruz,
  • 6:38 - 6:42
    o bizim Türkiye’de de
    çok belirgin bir özellik.
  • 6:42 - 6:44
    Müşteriler e-ticaretten alıyorlardı
  • 6:44 - 6:48
    ve mağazalardan da
    aynı gün teslim almak istiyorlardı.
  • 6:48 - 6:51
    O zaten verdiğimiz bir hizmetti.
  • 6:51 - 6:54
    Şimdi dediğiniz gibi
    yepyeni başladığımız bu dönemde
  • 6:54 - 6:57
    "click and drive" hizmetini sunuyorduk.
  • 6:57 - 7:00
    Zaten yurt dışında örnekleri vardı,
    biz Türkiye’de ilk yapan olduk.
  • 7:00 - 7:02
    Bundan da son derece memnunum.
  • 7:02 - 7:06
    Bu da AVM’ye ya da dükkana girmek
    istemeyen müşterilerimiz varsa,
  • 7:06 - 7:07
    e-ticaretten alışverişlerini yapıyorlar,
  • 7:07 - 7:12
    şu anda 19 mağazamızda
    ürünlerini bu otoparklardan
  • 7:12 - 7:15
    ya da istedikleri mağaza bölgesinde
    bir yerden teslim alıyorlar.
  • 7:15 - 7:20
    Şimdi bunlar gittikçe artacaktır
    bu "yeni normal"de diye düşünüyorum.
  • 7:20 - 7:22
    Doğru, kesinlikle öyle.
  • 7:22 - 7:24
    Yurt dışında,
  • 7:24 - 7:28
    Almanya’da yaşayan arkadaşlarımla
    konuştuğumda,
  • 7:28 - 7:33
    normalde "click and collect"te
    tabii ki mağazaya
  • 7:33 - 7:35
    ya da mağazaya yakın bir yerde;
  • 7:35 - 7:39
    "click and drive"da depodan
    ya da depoya yakın bir yerden
  • 7:39 - 7:41
    ürününüzü teslim almanız mümkün.
  • 7:41 - 7:46
    Bir de bunların dışında
    bazı teslimat noktaları var,
  • 7:46 - 7:48
    size şifre veriyor,
  • 7:49 - 7:57
    şu noktadan ürününüzü
    teslim alabilirsiniz diyor,
  • 7:57 - 7:59
    bir tane de şifre gönderiyor.
  • 7:59 - 8:01
    Siz posta kutusu gibi,
  • 8:01 - 8:04
    daha doğrusu bir sürü
    posta kutusunun olduğu yerden
  • 8:04 - 8:06
    ürününüzü teslim alıyorsunuz.
  • 8:06 - 8:09
    Bu konuda Türkiye’de bir uygulama var mı?
  • 8:11 - 8:16
    Bu uygulama henüz başlamadı
    ama ayak sesleri geldi.
  • 8:16 - 8:20
    Dolayısıyla bununla ilgili çalışmaların
    başladığını duyuyoruz.
  • 8:20 - 8:25
    Tabii yine, dönüyor dolaşıyor
    çoklu kanalın önemine geliyor.
  • 8:25 - 8:29
    Fiziki ortam sunamayan
    online firmalarının
  • 8:29 - 8:32
    tabii bu tarz çözümler
    üretmeleri gerekiyor.
  • 8:32 - 8:36
    Fakat az önce de söylediğim gibi iş
    sadece satış ile bitmiyor Gökhan Bey.
  • 8:37 - 8:40
    Özellikle bizim ürünlerde
    mutlaka ve mutlaka
  • 8:40 - 8:44
    bir satış danışmanından alınması
    gereken tavsiyeler,
  • 8:44 - 8:48
    ürünün kullanımıyla ilgili bilgiler
    son derece değerli.
  • 8:48 - 8:51
    Kaldı ki bugün bazı ürünleri
    internetten almak çok kolay.
  • 8:51 - 8:54
    Yıllardır kullandığınız
    cep telefonu markasının
  • 8:54 - 8:56
    yeni çıkmış modelini
    çok rahat alabilirsiniz.
  • 8:56 - 9:00
    Ama yepyeni bir Notebook’u,
    yepyeni bir televizyonu
  • 9:00 - 9:03
    ya da bu televizyonla
    birlikte alacağınız ek ürünleri
  • 9:03 - 9:05
    birinin size anlatması gerekiyor.
  • 9:05 - 9:07
    Artı; bu ürünün satış sonrası hizmetleri,
  • 9:07 - 9:10
    kurulumu, içine "software" yüklenmesi
  • 9:10 - 9:14
    ya da evinize gittiğinizde herhangi
    bir şekilde cihazınızda bir şey çıktı.
  • 9:14 - 9:17
    Bunun mutlaka
    aynı gün mağazaya gelip
  • 9:17 - 9:20
    o satış danışmanlarıyla
    belki bir "software" güncellemesi
  • 9:20 - 9:22
    ya da belki üründe bir arıza da
  • 9:22 - 9:26
    orada offline’ın ne kadar
    değerli olduğu ortaya çıkıyor.
  • 9:26 - 9:28
    Bugün online’dan
    alışveriş yaptığınız bir üründe,
  • 9:28 - 9:31
    tamam kutudan şifrenizi aldınız,
    eve gittiniz,
  • 9:31 - 9:34
    ürünle ilgili bir sorun yaşadınız,
    ne yapacaksınız?
  • 9:34 - 9:38
    Çağrı merkezi ya da bir kargonun bir
    yerine teslim etmeniz gerekiyor bunu.
  • 9:38 - 9:40
    Mağaza olunca ne oluyor bizim 68 ilde;
  • 9:40 - 9:44
    müşterimiz hemen mağazamıza geliyor
    ve anında çözüm buluyoruz.
  • 9:44 - 9:46
    Bunları da çok değerli buluyorum ben.
  • 9:46 - 9:48
    Kesinlikle doğru.
  • 9:48 - 9:52
    Tüketici elektroniğinde en önemli
    konulardan bir tanesi destek konusu.
  • 9:53 - 9:55
    Bu konuda çalışmış olduğunuz
  • 9:55 - 9:58
    katma değerli dağıtıcılardan bir tanesi
    şöyle bir yorumda bulunmuştu;
  • 9:58 - 10:04
    özellikle aksesuar kategorisinde
    satışların çok büyük bir kısmı
  • 10:05 - 10:08
    "promoter"ların aslında verdiği
    bilgilerle gerçekleşiyor.
  • 10:08 - 10:14
    Aslında sahadaki danışman
    kimin hangi ürünü alacağını
  • 10:14 - 10:19
    veya nasıl değerlendirme yapacağı
    konusunda bilgi veriyor.
  • 10:19 - 10:23
    Bu kısım önemli olduğu gibi,
    dediğiniz gibi destek konusunda;
  • 10:23 - 10:27
    çünkü elektronik ürünler
    sürekli olarak birçok konuyu;
  • 10:27 - 10:33
    çünkü herkesin farklı seviyede bilgisi var
    ve farklı kullanım alışkanlıkları var.
  • 10:33 - 10:36
    Dolayısıyla yapmak istediklerinize göre
  • 10:36 - 10:40
    veya bir problem çıktığında
    destek alabiliyor olmanız
  • 10:40 - 10:44
    gerçekten önemli kriterlerden
    bir tanesi.
  • 10:46 - 10:49
    Şimdi pandeminin etkilediği
    şeylerden bir tanesi de,
  • 10:49 - 10:52
    bu arada size şu konuda katılıyorum,
  • 10:52 - 10:57
    dünya online’a, her şey çevrim içi
    bir dünyaya gidiyor gibi gözüküyor.
  • 10:57 - 11:01
    Bunda haklılık payı olan
    kısımlar var.
  • 11:01 - 11:05
    Bazı şeyler daha da üst limitlerde
    gidiyor olacaktır.
  • 11:05 - 11:09
    Ama sizin de bahsettiğiniz gibi,
    bir büyük oyuncunun
  • 11:09 - 11:13
    offline’a girmeye çalışması
    ya da giriyor olması şunu gösteriyor;
  • 11:13 - 11:18
    hiçbir zaman bütün tüketiciler
    çevrim içi alışveriş yapmayacaklar.
  • 11:18 - 11:22
    Hala insanların mağazaya gidip
    birileriyle konuşmaya,
  • 11:22 - 11:26
    ürünlere dokunmaya ihtiyacı var
  • 11:26 - 11:29
    ve bu ihtiyacını da
    bir şekilde karşılayacak.
  • 11:29 - 11:33
    Dolayısıyla iş modellerini,
    operasyonel modellerini birleştiren,
  • 11:33 - 11:35
    organizasyonlarını
  • 11:35 - 11:39
    karma iş modellerine göre
    güncelleyen şirketler
  • 11:39 - 11:42
    veya buna hazır olan şirketler
  • 11:42 - 11:46
    daha başarılı olacaklar,
    bu da net bir şekilde gözüküyor.
  • 11:48 - 11:51
    Gökhan Bey, affedersiniz,
    sözünüzü kestim.
  • 11:51 - 11:56
    Sonraki sorunuza geçmeden belirteyim,
    çok iyi yerlere değindiniz hakikaten.
  • 11:57 - 12:00
    Şimdi, dünyada interneti
    bizden daha önce çok
  • 12:00 - 12:02
    kullanmaya başlayan
    ülkelere baktığımızda,
  • 12:02 - 12:06
    Çin’deki e-ticaret oranı %28,
    Almanya’da ise %18 gibi.
  • 12:06 - 12:09
    Oralarda da hala fiziki alışverişin
  • 12:09 - 12:11
    ne kadar önemli olduğunu
    gözlemliyoruz.
  • 12:11 - 12:15
    Öbür tarafta da biz mesela
    İtalya ve İspanya’ya çok benziyoruz,
  • 12:15 - 12:19
    oralarda da %5,4,
    %6’lar %7’ler civarında mı internet?
  • 12:19 - 12:24
    Hayır, çünkü orada da çok güzel cadde,
    alışveriş alışkanlığı var.
  • 12:24 - 12:28
    Bizim Türkiye’de de çok güzel
    caddelerimiz, çok güzel AVM’lerimiz var.
  • 12:28 - 12:32
    Dolayısıyla biraz ona
    kültür olarak bakmakta da
  • 12:32 - 12:33
    fayda olduğunu gözlemliyorum.
  • 12:33 - 12:37
    Biz hala o sosyal iletişimi,
    yakınlığı seven bir toplumuz.
  • 12:37 - 12:39
    Hakikaten İspanya’ya,
  • 12:39 - 12:42
    İtalya’ya çok benziyoruz
    o Akdenizlilik tarafında.
  • 12:42 - 12:46
    O yüzden de aynı dediğiniz gibi
    o tek kanaldan müşteriye
  • 12:46 - 12:50
    hitap etmek Türkiye’de
    özellikle bana iyice zor geliyor.
  • 12:50 - 12:52
    Doğru, katılıyorum, kesinlikle.
  • 12:52 - 12:56
    Şimdi, bir diğer konu da
    mağaza içi konusu.
  • 12:56 - 13:01
    Mağaza içinde gerçekten
    daha fazla otomasyona ihtiyaç var.
  • 13:01 - 13:03
    Bir yandan "promoter"lara,
  • 13:04 - 13:06
    mağaza içinde bazı kategorilerde
  • 13:06 - 13:11
    özellikle daha çok ihtiyaç olmasına
    rağmen görünen o ki
  • 13:12 - 13:16
    mağaza içindeki trafiği
    daha iyi yönetebilmek için
  • 13:16 - 13:20
    bazı mağaza içi otomasyon teknolojilerini
  • 13:20 - 13:22
    kullanmak gerekecek.
  • 13:22 - 13:26
    Bunu biz konuşmalarımızdan,
    sektörün uzmanlarından
  • 13:26 - 13:29
    zaman zaman duyuyoruz.
  • 13:29 - 13:33
    Yeni dönemde aralarında
    yapay zeka, yapay görme,
  • 13:33 - 13:37
    nesnelerin internetinin de
    bulunduğu yeni nesil teknolojilerin
  • 13:37 - 13:40
    sektörünüze sunabileceği faydaları,
  • 13:40 - 13:42
    bu kapsamda bizimle paylaşabilir misiniz?
  • 13:43 - 13:47
    2018 yılında bu çoklu kanala
    yatırımlar yaparken
  • 13:47 - 13:51
    diğer taraftan içinde CRM’in de
    bulunduğu o veri analitiğine de
  • 13:51 - 13:53
    çok önemli yatırımlar yaptık.
  • 13:53 - 13:57
    Çünkü artık şunu tüm dünya biliyor ki
    veri analitiği ile hem müşterilere
  • 13:57 - 14:00
    daha iyi ve düzgün hizmetler
    verebiliyorsunuz
  • 14:00 - 14:04
    hem de kendi işinizi daha verimli
    bir şekilde yönetebiliyorsunuz.
  • 14:05 - 14:07
    Dolayısıyla burada gururla söyleyebilirim,
  • 14:07 - 14:10
    16 milyon müşterilik bir datamız var.
  • 14:10 - 14:12
    Ve biz bu KVKK kapsamında
  • 14:12 - 14:16
    tabii ki alışveriş alışkanlıklarını,
    sıklıklarını takip edebiliyoruz.
  • 14:16 - 14:18
    Ve onlara uygun hizmetler sunabiliyoruz.
  • 14:19 - 14:21
    Çünkü takdir edersiniz hepimizin üzerinde
  • 14:21 - 14:23
    muazzam bir iletişim bombardımanı var.
  • 14:23 - 14:25
    Sosyal medyadan,
    televizyondan, radyodan,
  • 14:25 - 14:30
    görsel panolardan vesaire,
    bizler ancak çok kendi ilgimizi,
  • 14:30 - 14:33
    dikkatimizi çeken şeylere
    odaklanabiliyoruz
  • 14:33 - 14:35
    ve neye ihtiyacımız varsa
    onu algılayabiliyoruz.
  • 14:35 - 14:39
    Bu anlamda ben CRM veri analizini
    çok değerli buluyorum.
  • 14:39 - 14:43
    Dolayısıyla bu müşteri deneyimini
    online’da başlayan
  • 14:43 - 14:47
    ve daha sonrada mağazada
    devam ettiren süreçler çizdik.
  • 14:47 - 14:50
    Şimdi, tabii müşterimiz
    mağazaya geldiğinde
  • 14:50 - 14:55
    bir kere onu tanıyor olmamız lazım,
    ihtiyacını belirliyor olmamız lazım.
  • 14:55 - 15:01
    Şimdi, bunu belirlemek için de
    öncelikle yapacağımız yeni yatırımda,
  • 15:01 - 15:04
    bir video-chat uygulamasını
    hayata geçireceğiz.
  • 15:04 - 15:05
    Bu dönemde biraz ondan da bahsedelim.
  • 15:05 - 15:09
    Şimdi, dediğim gibi çok büyük
    bir konu olduğu için toparlanamıyor.
  • 15:10 - 15:14
    Hayatımıza "live-chat" ile
    "video-chat"i soktuk,
  • 15:14 - 15:18
    şimdi video-chat geliyor internet için,
    onu daha sonra paylaşayım.
  • 15:18 - 15:21
    Daha sonra da müşterimiz mağazaya
    geldiğinde de onu tanıyacak
  • 15:21 - 15:24
    ve daha iyi hizmet sunacak
    el terminalleri yatırımı yapacağız.
  • 15:24 - 15:28
    Dolayısıyla müşterimiz Gökhan Bey
    mağazamıza internetten geldiğinde
  • 15:28 - 15:31
    mağazanın satış danışmanı arkadaşımız
    Gökhan Bey’i tanıyor olacak
  • 15:31 - 15:34
    ve ona en iyi ürünleri
    sunuyor olacak
  • 15:34 - 15:38
    ve hatta ürünle ilgili eksik bilgisi
    varsa da oradaki hemen el terminalinden
  • 15:38 - 15:41
    eksik bilgisini de tamamlayıp
    kasaya gitmeden de
  • 15:41 - 15:45
    satışını müşterinin yanında
    kapatıyor olacak.
  • 15:45 - 15:49
    Şimdi bu, yatırım yaptığımız
    çok önemli şeylerden bir tanesi,
  • 15:49 - 15:53
    teknolojik altyapılardan bir tanesi diye
    ilk bölümü özetleyeyim isterseniz.
  • 15:54 - 15:59
    Peki bunun dışında benzer
    uygulamalar var mı aklınıza gelen?
  • 15:59 - 16:02
    Ya da yapmayı planladığınız?
  • 16:02 - 16:08
    Evet. Şöyle, yine
    pandemi döneminde şunu öğrendik;
  • 16:08 - 16:12
    bu arada bu dönem çok öğreticiydi,
    çok zor günler geçirdik,
  • 16:12 - 16:19
    hepimizin sağlığı en önemli,
    birinci plandaydı ve beraber üzüldük
  • 16:19 - 16:23
    ama çok şeyler de öğrendik
    bu arada, bu dönemde.
  • 16:24 - 16:28
    En son dün
    haberde okuduğuma göre
  • 16:28 - 16:32
    8 milyon yeni kredi kartı
    Türkiye’de internet sistemine girmiş.
  • 16:32 - 16:37
    Bu 8 milyon belki de interneti
    ilk defa deneyimleyen müşterilerdi.
  • 16:37 - 16:42
    Dolayısıyla biz de bunu göz önüne alarak
    zaten ufak ufak yapmaya başladığımız
  • 16:42 - 16:46
    bu "web-chat" uygulamasını artırdık
    Teknosa.com’da.
  • 16:46 - 16:50
    72 personele çıkarttık
    aslında, yine bu da offline
  • 16:50 - 16:52
    ve online’ın muazzam
    bir birleşimi oldu.
  • 16:52 - 16:55
    Çünkü bu 72 arkadaşımız
    sahadaki en bilgili,
  • 16:55 - 16:58
    en deneyimli arkadaşlarımızdan oluşuyor.
  • 16:59 - 17:05
    Ve biz de Teknosa.com’a giren
    yeni müşteriler olduğunu fark ettik.
  • 17:06 - 17:08
    Kadınlar ve gençler tarafında.
  • 17:08 - 17:12
    Dedik ki, "ya belki bunların da
    ilk müşteri deneyimi olabilir internette",
  • 17:12 - 17:13
    onlara "web-chat"te destek olduk.
  • 17:13 - 17:16
    Dolayısıyla hem ürünle ilgili
    bilgi vermek konusunda
  • 17:16 - 17:17
    hem de siparişlerin oluşturulması
  • 17:17 - 17:21
    ve teslimatına kadar olan süreçte
    onları yalnız bırakmadık.
  • 17:21 - 17:25
    Bu iş o kadar güzel gitti ki şimdi
    bununla ilgili yeni araçlar satın aldık.
  • 17:26 - 17:30
    Ve buradaki bu ekiplerin
    KPI’larını yakın takip etmeye başladık.
  • 17:30 - 17:33
    İşte ziyaret sayısı,
    dönüştürme oranı, sepet büyüklüğü,
  • 17:33 - 17:38
    ek ürünler gibi aynı mağaza
    deneyimini orada yaşatmaya başladık.
  • 17:38 - 17:44
    Şimdi yepyeni teknolojimiz "video-chat",
    şu aralar yine bir araç satın aldık
  • 17:44 - 17:46
    ve bununla ilgili
    süreçlerimizi yapıyoruz.
  • 17:46 - 17:49
    Dolayısıyla müşterimiz
    Teknosa.com’a girdiğinde
  • 17:49 - 17:50
    bir müddet sonra karşısına
  • 17:50 - 17:53
    "video-chat" yapabilecek
    mağazadaki bir arkadaşımız çıkacak.
  • 17:53 - 17:58
    Dolayasıyla, o mağaza
    ve online deneyimini birleştiren
  • 17:58 - 18:01
    müthiş bir deneyim
    yaşatacağız müşterilerimize.
  • 18:01 - 18:03
    Şimdi bu yolda, bu geliyor.
  • 18:05 - 18:09
    Bunun dışında tabii yine önemli
    bir yatırımımızı yapmaya başladık zaten,
  • 18:09 - 18:13
    yine teknolojik anlamda mağazalardaki
    dijital etiketlere geçiyoruz.
  • 18:14 - 18:18
    Bu da tabii internetteki
    özellikle hızlı fiyat değişimlerine
  • 18:18 - 18:21
    çok hızlı bir şekilde
    ayak uydurabilmek amacıyla,
  • 18:21 - 18:22
    bunun da pilotlarını yaptık
  • 18:22 - 18:26
    şimdi yaygınlaştırma dönemine
    geçiyoruz gibi teknolojiler geliyor.
  • 18:26 - 18:29
    Süper. Dijital etiket önemli
    şeylerden bir tanesi.
  • 18:29 - 18:32
    Bir tanesi evet,
    fiyattaki hızlı değişimlere
  • 18:32 - 18:34
    çok daha hızlı cevap verilebiliyor,
  • 18:34 - 18:40
    bir de bizim raf yönetimi
    çözümlerimizde sabit kameralı
  • 18:40 - 18:46
    veya mobil cihazlarla yapılan
    resimleri analiz ediyorsunuz.
  • 18:46 - 18:47
    Birkaç tane KPI var.
  • 18:47 - 18:52
    Bir tanesi; mal ya da ürün
    rafta var mı, yok mu,
  • 18:53 - 18:58
    ürün görünür mü değil mi,
    planogram doğru mu değil mi;
  • 18:58 - 19:01
    dördüncüsü, bu üç tanesi
    en önemli gibi görünüyor
  • 19:01 - 19:06
    ama dördüncü önemli
    KPI: Fiyat etiketi doğru mu değil mi?
  • 19:06 - 19:10
    Çünkü bugün herhangi bir
    perakende mağazasına,
  • 19:10 - 19:16
    bu gıda perakendesi de olabilir,
    başka bir perakende mağazası olabilir,
  • 19:16 - 19:20
    satış kaybını yaratabilecek
    en önemli şeylerden bir tanesi de
  • 19:20 - 19:25
    etiketin ürünle doğru yerde olmaması
    ve/veya bir şekilde kayması.
  • 19:26 - 19:33
    Elektronik etiket bu konuyu ciddi
    anlamda aslında bir çözüme kavuşturuyor.
  • 19:33 - 19:35
    Doğru, aynen.
  • 19:35 - 19:38
    Şimdi dediğiniz gibi zaten biz de bu,
  • 19:38 - 19:42
    veri analitiği ile hem kendi
    süreçlerimizi verimli hale getirip
  • 19:42 - 19:46
    hem de mağazada müşteriye
    daha iyi hizmet vermenin yöntemlerini
  • 19:46 - 19:47
    sürekli olarak uyguluyoruz.
  • 19:47 - 19:49
    Mesela bizim veri analitiğinde
  • 19:49 - 19:51
    çok önemli projelerimizden
    bir tanesi de çalıştığımız
  • 19:51 - 19:53
    Assortment Projesi.
  • 19:53 - 19:56
    Bunu müşteri
    datasıyla da birleştirerek
  • 19:56 - 19:58
    doğru mağazada, doğru ürün,
    doğru zamanda
  • 19:58 - 20:01
    ve doğru adette olması
    son derece önemli.
  • 20:01 - 20:05
    Bununla ilgili veri analitiği
    data'larımız var.
  • 20:05 - 20:08
    Dolayısıyla Gökhan Bey mağazaya
    gittiği zaman hakikaten ne alacağını
  • 20:08 - 20:11
    ve kaç tane alacağını
    tahminlememiz gerekiyor
  • 20:11 - 20:12
    ve bunları tahminliyoruz.
  • 20:12 - 20:14
    Ve haklısınız, kamera sistemleriyle de
  • 20:14 - 20:17
    hakikaten o anda o raf dolu mu boş mu,
  • 20:17 - 20:19
    bunu da takip etmemiz gerekiyor.
  • 20:19 - 20:21
    Ve tabii dijital etiketleri.
  • 20:21 - 20:24
    Aslında kendi işinizi düzgün
    ve verimli yaptığınızda
  • 20:24 - 20:28
    bunun olumlu yansımaları da
    müşteriye yansıyor.
  • 20:28 - 20:34
    Yine bu pandemi döneminde çok keyifli
    ve önemli olduğunu düşündüğümüz;
  • 20:34 - 20:37
    yine tabii müşteriler online’a
    çok yöneldiler bu dönemde.
  • 20:37 - 20:39
    Bunu çok iyi biliyoruz.
  • 20:39 - 20:42
    Bizim zaten CarrefourSA’yla
    ocak ayında başlattığımız
  • 20:42 - 20:44
    bir pilot çalışmamız vardı.
  • 20:44 - 20:47
    Bu dönemde onu hemen,
    çok hızlı bir şekilde yaydık.
  • 20:47 - 20:51
    Çünkü tabii takdir edersiniz, bütün
    müşteriler internete çok alışık değiller
  • 20:51 - 20:53
    ya da ürünleri dokunarak, elleyerek
  • 20:53 - 20:55
    ve deneyerek bir an önce
    almak istiyorlar.
  • 20:55 - 20:58
    Dolayısıyla kardeş kuruluşumuz
    CarrefourSA ile birlikte de
  • 20:58 - 21:02
    23 tane CarrerfourSA
    mağazasında "shop-in-shop"lar açtık.
  • 21:03 - 21:08
    Dolayısıyla orada da müşterilerimize
    çok hızlı hizmetler verdik.
  • 21:08 - 21:11
    Şimdi bu projeyi de daha nasıl yayarız,
  • 21:11 - 21:17
    nasıl daha iyileştiririz diye CarrefourSA
    ile birlikte çalışmalar yapıyoruz.
  • 21:17 - 21:22
    Yine diğer, bu pandemi döneminde
    hissettiğimiz ihtiyaçlardan bir tanesi
  • 21:22 - 21:26
    müşterilerimizin bu ürüne
    hızlı sahip olma isteğiydi.
  • 21:26 - 21:32
    Çünkü takdir edersiniz öğrenciler eve
    tıkandılar ve ders yapmaları gerekiyor,
  • 21:32 - 21:35
    iş insanlarının NoteBook ile
    evde çalışmaları gerekiyor.
  • 21:35 - 21:37
    Dolayısıyla ürünlere
    çok acil ihtiyaçları var.
  • 21:37 - 21:41
    Yine bizim bu çoklu kanal
    yatırımlarımız sayesinde
  • 21:41 - 21:43
    aynı gün teslimat hizmetimizi
    10 ile çıkardık,
  • 21:43 - 21:46
    ertesi gün teslimat hizmetimizi
    26 ile çıkardık.
  • 21:47 - 21:51
    11 ilde 12 tane mağazamızı da
    gölge mağaza haline getirip
  • 21:51 - 21:54
    bütün yükü Gebze lojistik
    merkezimizden alarak
  • 21:54 - 21:56
    hiç olmazsa yine
    müşteri sevkiyatlarımızı
  • 21:56 - 21:58
    mağazalardan da
    yapmaya devam ettik.
  • 21:58 - 22:01
    Ben hep şunu söylüyorum;
    mağazalar o kadar değerli ki
  • 22:01 - 22:05
    kapalıyken bile
    hizmet vermeye devam ettiler.
  • 22:06 - 22:10
    Müşterilere o ürünlerin
    hızla sevk edilmesi konusunda.
  • 22:10 - 22:15
    Ki az önce söylediğim gibi,
    biz de zaten bunları
  • 22:15 - 22:18
    oldukça verimli kullanıyorduk
    müşteri sevkiyatlarında,
  • 22:18 - 22:20
    pandemi döneminde o da çok iyi çalıştı.
  • 22:21 - 22:24
    Süper, verdiğiniz bilgiler için
    çok çok teşekkür ediyorum.
  • 22:24 - 22:28
    Bülent Bey, re:retail’e katılarak
    bizlere vakit ayırdınız.
  • 22:29 - 22:31
    Tekrar tekrar teşekkürler.
  • 22:32 - 22:35
    Ben de çok teşekkür ederim
    bu nazik davetiniz için.
  • 22:35 - 22:38
    Çok keyifli de bir sohbet oldu.
    Umarım izleyenler de keyif almışlardır.
  • 22:38 - 22:44
    Aynen öyle, umarım izleyicilerimiz de
    bu sohbetten keyif alacaklar.
  • 22:44 - 22:48
    Tekrar tekrar verdiğiniz bilgiler için
    çok teşekkür ediyoruz,
  • 22:48 - 22:50
    görüşmek üzere.
Title:
re:retail: TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan ile tedarik zincirini ve mağazaların önemini konuştuk!
Description:

more » « less
Video Language:
Turkish
Duration:
22:55

Turkish subtitles

Revisions